News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Figurspilsforening i Køge

Started by Kenned, 16 November, 2017, 16:20:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kenned

Jeg går og tygger på, hvorvidt det kunne være en god idé at danne en figurspilsforening for Køge og omegn.

Det ville være være temmelig nemt at komme i gang, da jeg har en masse spilleplader og terræn stående, som vi bruger til TapCon.

Jeg ved dog ikke, om der ville være opbakning til det, da der er etablerede miljøer i både Roskilde, København og Næstved.

Hvad siger I?

Mvh. Kenneth

BlackJack

Hej Kenneth

Jeg har selv tygget på idéen, men da min bedste ven og mednørd er bosiddende i Valby og pt. arbejder i Valby, er vores figuraktiviteter koncentreret om Faraos Cigarer i KBH, da det passer bedst logistisk.

Hvis der bliver oprettet en forening i Køge, og kontingentet ikke bliver himmelråbende, vil jeg gerne støtte foreningen, som medlem og hang around (komme fra tid til anden, samt til arrangementer), men vil nok næppe deltage fast. Jeg har endnu en ven og figurnørd, som bor i Køge også. Ham kan jeg måske også skubbe lidt til i ny og næ.

\Christian
Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

Grobut

Jeg har det helt som BlackJack ovenfor. Jeg ville gerne støtte en lokal forening (bor i Solrød), men kan næppe finde tiden til at komme der fast.
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Kenned

Jeg er ligeledes en situation, hvor jeg ikke vil kunne komme hver gang. Det anser jeg heller ikke som vildt nødvendigt.

Det vigtige er, at der skal være en håndfuld mennesker, der vil sidde i bestyrelsen og have styr på økonomi og papirarbejde. Det kræver ikke meget, men skal alligevel være noget, man har lyst til.

Kenneth

BlackJack

Quote from: Kenned on 28 November, 2017, 10:08:32
Jeg er ligeledes en situation, hvor jeg ikke vil kunne komme hver gang. Det anser jeg heller ikke som vildt nødvendigt.

Det vigtige er, at der skal være en håndfuld mennesker, der vil sidde i bestyrelsen og have styr på økonomi og papirarbejde. Det kræver ikke meget, men skal alligevel være noget, man har lyst til.

Kenneth

Hvis I ender med at mangle en kasserer, skal jeg gerne stille mig til rådighed. Har prøvet det før i andre foreninger.

\Christian

BlackJack

Lad os prøve at give denne forespørgsel et skud mere.

Jeg har nu (efter sommerferien) fået tid i min kalender til at yde en indsats for en figurspilsforening i Køge.

Er der andre der kunne være interesseret i at være med til det - også "bare" som menigt medlem?

/Christian

BlackJack

SÅ STARTER VI:

Er du interesseret i figur-, bordrolle- eller brætspil?
Så får du nu mulighed for at dyrke din interesse i Køge sammen med ligesindede.

Fra onsdag den 28/8 og de efterfølgende onsdage mødes vi i Tapperiet, Søndre Badevej 1 i Køge fra kl. 15.00 til 21.00.

Til  figurspillerne har vi borde og terræn til de fleste slags spil fx  Warhammer Age of Sigmar, The 9th Age og Warhammer 40.000. Skulle vi  mangle noget, så bygger vi det i fællesskab. Det eneste du skal  medbringe er dine egne figurer, regler og terninger.

Til bræt- og bordrollespillerne stiller vi i første omgang borde til rådighed.

Tapperiets andre faciliteter som fx caféen vil også være åbne.

Hvis  du har nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte primusmotor  Christian B. Andresen på telefon 21 84 45 20, og ellers glæder vi til at  se dig.

Hare

Super, jeg kigger forbi med en 40K hær.

Nillernisse

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Kenned

Jeg kigger forbi fra 17, men kun med et brætspil, da jeg desværre ikke kan være der hele aftenen.

Kenneth

BlackJack

JUHUUU!!!!

Så er det i morgen vi lægger fra land  8)

Hare

Fedt. Jeg kan desværre ikke komme alligevel. Havde lige glemt jeg tager til Skotland torsdag så er nødt til at pleje familien. Håber I får en god start. Jeg dukker op næste uge.

BlackJack

Quote from: Hare on 27 August, 2019, 09:34:42
Fedt. Jeg kan desværre ikke komme alligevel. Havde lige glemt jeg tager til Skotland torsdag så er nødt til at pleje familien. Håber I får en god start. Jeg dukker op næste uge.

God tur. Vi ses næste uge

BlackJack

Jeg har nu oprettet en fb gruppe: søg efter Spil i Tapperiet

Kenned

Jeg er desværre ikke på fb, så jeg skriver her i stedet.

Jeg kommer omkring kl 16 med terræn fra Tapcon. Det skal stå fast på Tapperiet, så nu burde der være mulighed for at lave nogle varierede borde.

Jeg har nogle brætspil med, hvis nogen skulle have lyst til et spil.

Laranor

Hej.
Jeg har et spørgsmål.
Dukker man bare op, eller aftaler man, f.eks. her, at spille med nogen?
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Kenned

Quote from: Laranor on 05 October, 2019, 11:59:50
Hej.
Jeg har et spørgsmål.
Dukker man bare op, eller aftaler man, f.eks. her, at spille med nogen?

Hej Rasmus,
Begge dele. Der laves som regel aftaler i Facebook-gruppen "spil i Tapperiet", men det er som regel også muligt at koble sig på et brætspil, hvis man bare dukker op.

Kenneth

Laranor

Jeg tænkte nu mere på 40k, eller Full Thrust. Hvis altså der er andre end mig der spiller det sidstnævnte.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

BlackJack

Quote from: Laranor on 05 October, 2019, 14:26:18
Jeg tænkte nu mere på 40k, eller Full Thrust. Hvis altså der er andre end mig der spiller det sidstnævnte.

Du dukker bare op 😎 Jeg er næsten altid klar på 40k. Jeg har en 2.000 point hær med under armen, hver onsdag, som er ved at blive bygget op (figurerne er samlet til wysiwyg - men mangler baser, maling, kærlighed mm.)

På onsdag den 9. kommer der nogle flere og spiller 40k - 2.000 point. Du kommer bare, jeg er der fra ca. 16.30  :)

/Christian

FreddyRæv

Hey! Det lyder da interessant det her!

Jeg er en gut på 32 år som med min kæreste og vores datter, sidse år er flyttet til Stevns i et dejligt landhus.
For et halvt års tid siden begyndte jeg at læse Horus Heresy og er nu blevet fuldstændig bidt
af 40k universet. Så det var naturligt for mig som mit næste projekt at købe en Start Collecting Blood Angels box og begynde at samle og male. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at prøve og spille det, og hvis jeg kender mig selv ret, spille det jævnligt. Jeg er mest at alt en Casual spiller og en god taber der hovedsageligt spiller for at leve mig ind i det univers som spillet handler om, men selvfølgelig prøver jeg at blive bedre og vinde, men det aller aller vigtigeste, altså alfa omega, er at det bliver et godt spil for begge parter.

Det jeg nok mest af alt søger er en der også er ny i 40K.... en som jeg på
Lige fod sådan kan "opdage" spillet med. Jeg afviser dog ikke at spille mod og lære af erfarne spillere!

Er i bekendt med en eller flere gutter der er ny i 40k som kommer på tapperiet eller bor i nærheden
af Stevns?

BlackJack

Quote from: FreddyRæv on 13 October, 2019, 08:49:40
Hey! Det lyder da interessant det her!

Jeg er en gut på 32 år som med min kæreste og vores datter, sidse år er flyttet til Stevns i et dejligt landhus.
For et halvt års tid siden begyndte jeg at læse Horus Heresy og er nu blevet fuldstændig bidt
af 40k universet. Så det var naturligt for mig som mit næste projekt at købe en Start Collecting Blood Angels box og begynde at samle og male. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at prøve og spille det, og hvis jeg kender mig selv ret, spille det jævnligt. Jeg er mest at alt en Casual spiller og en god taber der hovedsageligt spiller for at leve mig ind i det univers som spillet handler om, men selvfølgelig prøver jeg at blive bedre og vinde, men det aller aller vigtigeste, altså alfa omega, er at det bliver et godt spil for begge parter.

Det jeg nok mest af alt søger er en der også er ny i 40K.... en som jeg på
Lige fod sådan kan "opdage" spillet med. Jeg afviser dog ikke at spille mod og lære af erfarne spillere!

Er i bekendt med en eller flere gutter der er ny i 40k som kommer på tapperiet eller bor i nærheden
af Stevns?

Hej FreddyRæv

Det glæder mig, at du synes Spil i Tapperiet virker interessant.  8)

Jeg forsøger at få stablet noget 40k på benene i Køge. Indtil videre er vi en 3-4 stykker med interesse i 40k, som har mulighed for at mødes om onsdagen i Tapperiet fra 15.00 til 21.00 (Tapperiets lukketid). De første plejer dog først at være der fra ca. 16.30. Derudover er der også en gruppe af flinke fyre, der spiller brætspil, hvis det kunne have interesse.

Du kan læse mere om os på vores Facebook side: https://www.facebook.com/groups/1433719363462545/1470565359777945/?comment_id=1470720613095753&notif_id=1570969488621379&notif_t=group_comment_reply

Der er faktisk gang i en tråd, hvor nye spillere søger hinanden.

Så kom endelige forbi. Det er gratis at deltage

Mvh Christian

PS. Tapperiet holder desværre lukket i efterårsferien.