News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Intro

Started by Jenova, 21 November, 2017, 12:19:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Så er jeg tilbage ved penslerne igen (igenigenigenigen).

Ligesom mange andre i "Powerfist generationen" er jeg blevet voksen med børn og et "rigtigt" arbejde. Jer bor i Nordsjælland med min mand og mine 3 børn, og jeg arbejder som kvalitetschef hos en mellemstor lokal medico-virksomhed.

Jeg har ikke malet i omkring 7 år, men en kombination af omstændigheder (et opslag om Necromunda på Facebook og en oprydning på loften hvor en del flyttekasser med figurer blev fundet) gjorde at jeg fik lyst til at samle penslen op.

Min figurinteresse begyndte da jeg var en 8-9 år, og en venindes storebror var så desperat, at han inviterede lillesøster og veninden til at spille HeroQuest. Jeg blev øjeblikkelig fanget, og fik derefter et spil HeroQuest i julegave. Det er blevet spillet rigtig meget og en efterhånden helt slidt op. I mine teenageår malede jeg lidt videre og lånte White Dwarf på biblioteket.

Efter jeg startede på universitetet genoplivede jeg figurhobbyen og blev en del bedre til at male. I den periode malede jeg også for større og mindre figurfirmaer og supplerede SU'en med at male figurer for folk. Jeg flyttede til USA i 2004 og tog en pause fra maleriet. Efter jeg kom tilbage til Danmark genoptog jeg så småt maleriet og malede en del i 2009 og 2010.

7 år og 3 børn senere, gør jeg endnu et forsøg. Min tid er stærkt begrænset, så det skal være effektivt og frem for alt sjovt.
Min mand har i første omgang valgt ikke at kaste sig over hobbyen igen. Han mumlede gnavent noget med figurspilsnørder, og at vi ikke har plads. Dog havde han kigget lidt sin telefon den anden dag mens han puttede børn, og kom så tilbage og sagde noget i stil med "Så man kan spille med alle elverne sammen nu eller hva'?".  ;)