News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Intro

Started by Jenova, 21 November, 2017, 12:19:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Så er jeg tilbage ved penslerne igen (igenigenigenigen).

Ligesom mange andre i "Powerfist generationen" er jeg blevet voksen med børn og et "rigtigt" arbejde. Jer bor i Nordsjælland med min mand og mine 3 børn, og jeg arbejder som kvalitetschef hos en mellemstor lokal medico-virksomhed.

Jeg har ikke malet i omkring 7 år, men en kombination af omstændigheder (et opslag om Necromunda på Facebook og en oprydning på loften hvor en del flyttekasser med figurer blev fundet) gjorde at jeg fik lyst til at samle penslen op.

Min figurinteresse begyndte da jeg var en 8-9 år, og en venindes storebror var så desperat, at han inviterede lillesøster og veninden til at spille HeroQuest. Jeg blev øjeblikkelig fanget, og fik derefter et spil HeroQuest i julegave. Det er blevet spillet rigtig meget og en efterhånden helt slidt op. I mine teenageår malede jeg lidt videre og lånte White Dwarf på biblioteket.

Efter jeg startede på universitetet genoplivede jeg figurhobbyen og blev en del bedre til at male. I den periode malede jeg også for større og mindre figurfirmaer og supplerede SU'en med at male figurer for folk. Jeg flyttede til USA i 2004 og tog en pause fra maleriet. Efter jeg kom tilbage til Danmark genoptog jeg så småt maleriet og malede en del i 2009 og 2010.

7 år og 3 børn senere, gør jeg endnu et forsøg. Min tid er stærkt begrænset, så det skal være effektivt og frem for alt sjovt.
Min mand har i første omgang valgt ikke at kaste sig over hobbyen igen. Han mumlede gnavent noget med figurspilsnørder, og at vi ikke har plads. Dog havde han kigget lidt sin telefon den anden dag mens han puttede børn, og kom så tilbage og sagde noget i stil med "Så man kan spille med alle elverne sammen nu eller hva'?".  ;)

Til venstre figur fra ca 1990 og til højre figur malet i fredags (selvom figurer selv vist er fra 90'erne)

Ting som jeg er vild med, og som godt kan forventes at dukke op på bloggen:
- Dark Age - jeg er ret vild med både spillet og figurerne
- Hasslefree Miniatures - som jeg faktisk var med til at starte op for mange år siden og har derfor 5 kopier af hver figur....
- Reaper og andre rollespilsfigurer - jeg har aldrig selv spillet rollespil, men jeg elsker at figurer har en historie
- Warmachine/Hordes - fordi jeg har 3 flyttekasser fyldt med figurer
- Necromunda - fordi der ser sjovt ud
- Sci-fi, fantasy, post-apokalyptisk gejl, superhelte og steampunk

Hvad du aldrig vil finde her:
- Historiske figurspil - fordi virkeligheden er for deprimerende

Jenova Painting -  Like watching paint dry

Frede

Velkommen tilbage. Fedt at du har fået sving i penslerne igen.

- F -

TeiHar

velkommen tilbage.

Hvis du på et tidspunkt skulle savne nogle at spille/male sammen med, så har vi en forening som spiller hver torsdag i Hillerød.

Hilsen Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

Jenova

Mange tak.

Og jo, jeg kunne da sagtens smutte forbi Hillerød!  :D

Overhamsteren

Fedt manner, velkommen tilbage!

Hvad stod du for i opstarten a Hasslefree?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jenova

Quote from: Overhamsteren on 01 December, 2017, 00:40:12
Fedt manner, velkommen tilbage!

Hvad stod du for i opstarten a Hasslefree?

Tak! Jeg kodede og hostede deres første web site. Det var bare på amatørbasis, men det gav dem nok kapital til at komme videre med projektet  :D

Jenova

Lige en update. Det står lidt stille med malingen for tiden. Idag er der 1 måned til vi flytter ind i det nye hus. Der er en gildesal i underetagen, som skal være hobbyrum/legerum for mig og ungerne.  8)

Jeg glæder mig sindsygt meget til at have god plads, men lige nu er det meste i kasser, fordi huset skal være klar til fremvisning med kort varsel.

Har ønsket mig et spil Blackstone Fortress i julegave og går også og venter på lidt spændende sager fra Kickstarter.  :)

Honsou

Benny har lige vundet Blackstone Fortress fra noget Kelz0r lodtrækning eller lign, men hvorfor skulle manden med de heldigste terninger ikke også være heldig i andre spil? :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Seb

Er selv lige gået igang med at male en af Blackstone fortress figurerne. De er super fede. Det kan du godt glæde dig til.
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0