News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Dark Age

Started by Jenova, 21 November, 2017, 14:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Jeg er så småt gået igang  med at male mine Dark Age figurer (der er mange). Jeg er ikke særlig vild med den måde de er igang med at resculpte på. Jeg er også ret nervøs for at en kombination af 1. og 2. generations figurer kommer til at se tåbelige ud sammen. Den tid, den sorg.

I øjeblikket arbejder jeg på Helexa. Jeg havde egentlig tænkt, at hun skulle være grøn, men det blev for enkelt og kedeligt, så nu arbejder jeg med noget grøn og lilla. Jeg synes effekten er god so far.

Jenova Painting -  Like watching paint dry

guapo

Fedt sculpt -glæder mig til at følge WIP.
Smile, it enhances your face value

Jenova

Lidt dårligt billede, men jeg tror huden er næsten færdig. Jeg får lidt associationer til Lady Gagas kødkjole. Det blev også bekræftet af den 6-årige Kloge Åge, der sagde "Det ser ud som hun har en bøfdragt på. Jeg har lyst til at spise den"  ::)

Jenova

Så blev hun faktisk færdig. Der mangler lidt på basen og så et ordentligt billede.

Jeg er meget tilfreds. Maleteknisk er der lidt sjusk hist og her, men den overordnede effekt er bedre end jeg turde håbe på. Jeg har altid syntes at figuren var super creepy, men det var sådan nogle lidt fredeligt farver der blev valgt, når folk malede hende. Så er bøf dragten altså meget bedre  ;D

Billedet er mega ude af fokus. Til gengæld kan I læse lidt om spejdersport i Hillerød.

guapo

Glæder mig til at se et prof-billede af hende, for det ser super-smooth ud :P

Jenova

Det viser sig, at hun er mega svær at fotografere, men her er et par forsøg.

Nu skal bare male 1 figur mere. Så kan jeg stille 500 pts.

guapo

Aah -nu kan jeg se hvad han mente med 'bøf-dragt' ;D Det var svært at se på de andre billeder.
Hun ligner godt nok et ekstremt offer for børneeksem, hehe.

Smooth blending især på kraniet og grøn/lilla er altid en god kombination til figurer med kød, hud og lidt råddenskab -brugte det selv intensivt til et Plague Blood Bowl-hold.

Well done!

(Btw -er det med vilje at du har slået 'like'- knappen fra? Altså for at tvinge folk til at kommentere ;) )

Jenova

Aah -nu kan jeg se hvad han mente med 'bøf-dragt' ;D Det var svært at se på de andre billeder.
Hun ligner godt nok et ekstremt offer for børneeksem, hehe.

Smooth blending især på kraniet og grøn/lilla er altid en god kombination til figurer med kød, hud og lidt råddenskab -brugte det selv intensivt til et Plague Blood Bowl-hold.

Well done!

(Btw -er det med vilje at du har slået 'like'- knappen fra? Altså for at tvinge folk til at kommentere ;) )

Jeg vil sige, at hun er lidt mindre bøffet i virkeligheden  :P Lidt mere grøn og lilla og lidt mindre rød.

Og nej, jeg har faktisk ikke pillet ved like knappen (og aner hverken hvor man slår den til eller fra!)

rubber

Fedt med noget Dark Age, de har virkeligt nogle fede figurer. Jeg synes nu at de nye reskulpts er ret fede og at de passer ret fint sammen med de gamle.

Det er et rigtigt fedt malerjob du har lavet på hende her.

Mvh. Tim

Egrimm

Fedt at se mere til det spil, er for sjældent i DK. Burde få malet mine Kukulkani.

Jenova

Quote from: rubber on 01 December, 2017, 12:41:56
Fedt med noget Dark Age, de har virkeligt nogle fede figurer. Jeg synes nu at de nye reskulpts er ret fede og at de passer ret fint sammen med de gamle.

Det er et rigtigt fedt malerjob du har lavet på hende her.

Tak! Jeg har bestilt et par af de nye. Jeg er godt nok spændt på, hvordan de ser ud ved siden af de gamle!

Quote from: Egrimm on 01 December, 2017, 22:34:06
Fedt at se mere til det spil, er for sjældent i DK. Burde få malet mine Kukulkani.

Jeg har slet ikke kigget på de nyere hære, men det er fedt at se, at spillet har ekspanderet så meget mens jeg har været i dvale. Det ville være fedt, hvis det blev spillet mere i DK!

Jenova

Min plan for december er, at jeg skal have malet en Mandible:

Jeg tænker noget olivengrøn med benplader og lidt rustent metal. Der er ikke meget maletid i øjeblikket, så jeg skal ikke lægge alt for ambitiøse planer!

Jenova

Jeg sad lige og læste dette her review af den nye Skarrd box, som jeg var ret sikker på, at jeg skulle have. Nu er jeg ikke helt så sikker.

Jeg er ikke 100% solgt på figurer hvor man blander metal og plast/resin.

Og så er der et billede af en gammel buzzblade ved siden af en ny, og det ser ret mærkeligt ud (i mine øjne i hvert tilfælde).

Jeg ender nok med at købe boxen alligevel, for jeg er som virkelig, virkelig god til at købe figurer (totalt spidskompetence der), så må vi se, om de bliver malet.

Jenova

Så kom jeg igang med mandible. Jeg tror han bliver ok sjov at male.

Jenova

Typisk mig. Jeg opdager, at kalenderlyset er brændt for langt ned og forsøger desperat at puste det ud med baby på armen => blæser sterin ud over Mandible (som faktisk ikke var så langt fra færdig).  :'( Min mand synes det er sjovt, og spørger, om figuren ikke skal have en flame thrower => skilsmisse.  >:(

Det lykkes mig at smelte sterinen af, men det har efterladt nogle skinnende områder.

Anbefaling af mat varnish?

Edit: 1 time efter og jeg er stadig pisse sur. Måske skal jeg købe nogle nye figurer. Det plejer at hjælpe.  >:(

guapo

Vi har vist alle prøvet noget lignende...: Det skete for mig for nylig da jeg malede Grimgor til Player1's 'Mal en Orc-projekt'  -jeg sprayede den med mat lak og det hele blev frostet og det tog en god del af figurens 'pop!' >:( Det blev nooogenlunde reddet ved at genmale sidste highlight, men det blev aldrig helt så godt...

Din mand skal være glad for at du ikke har en dyr hobby som f.eks ridning (yaiks!), så køb du blot et par figurer, you go girl  ;D

Jeg kan anbefale AK Ultra Matte Varnish som jeg lige har fået hjem, det er den bedste mat lak jeg endnu har prøvet, når det gælder om at dræbe skinnet -liige bortset fra den gamle Modelmasters brush-on Dullcote, som jeg ikke har kunnet få fat i længere... Til gengæld er AK's ikke nær så giftig og nemmere at påføre, så den kan jeg klart anbefale:
https://www.faraos.dk/games/figurspil/figurmaling/ak-interactive/thinnerterpentinoandet/ultra-matte-varnish-(60-ml)

Held og lykke med at restaurere Mandible...

Player1

Quote from: guapo on 05 December, 2017, 20:22:21Vi har vist alle prøvet noget lignende...: Det skete for mig for nylig da jeg malede Grimgor til Player1's 'Mal en Orc-projekt'  -jeg sprayede den med mat lak og det hele blev frostet og det tog en god del af figurens 'pop!' >:( Det blev nooogenlunde reddet ved at genmale sidste highlight, men det blev aldrig helt så godt...
Når ikke man ved hvordan den så ud før er resultatet nu bestemt ikke at kimse ad.

rosenaa

Mat lak = Model Master eller Humbrol  ;D

Kalenderlys = ha' altid et par ekstra liggende, som du kan brænde ned efter behov  ;)

Stearin er fedtet, så de blanke pletter kan være rester som lak ikke vil have det helt godt med - Vask figuren af i varmt/kogende vand og en blød gammel tandbørste for at se, om der stadigvæk sidder rester - men den risiko at der falder mere maling af  ::)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

QuoteNår ikke man ved hvordan den så ud før er resultatet nu bestemt ikke at kimse ad.
*LIKE*  Det var pænt sagt Martin :D

QuoteStearin er fedtet, så de blanke pletter kan være rester som lak ikke vil have det helt godt med

Inden du vasker i varmt vand som helt sikkert vil fjerne maling, vil jeg foreslå dig at prøve at give det en gang spraylak -helst en der ikke froster hehe. Det kan virke som en slags ny grunder der tillader de næste lag maling at ligge pænt.
Da jeg startede med at anvende 'blending through transparency'/'glazing'/'juicing'-metoden som jeg er sikker på at du også er bekendt med, fandt jeg at de, ofte, i hundredevis af lag hvor man skubbede eller trak pigmentet i én bestemt retning nærmest 'polerede' overfladen og til sidst gjorde den glat, således at malingen ikke længere hæftede. Løsningen var netop en let gang mat spraylak der på ny gjorde overfladen malebar igen :)

Jenova

Tak for jeres medfølelse :p

Jeg overvejer faktisk bare at prøve at lægge en glaze af noget mat herover. Malingen ser ret ok ud nu - bare skinnende.

Og ja, der er sikkert lidt olie tilbage fra stearinen, men før jeg laver det hele om, så skal det altså prøves om jeg kan fikse det.

Mit sidste eventyr med mat varnish var jo dette her:

Den endte jo så i acetonebøtten, og jeg kan mærke at trangen til gentagelse ikke er så stor.....

princelarming

De fleste sværger til pensel-applikation, når/hvis det kommer til lakering af figurer som ikke skal bruges til spil...

Netop på grund af ovenstående eksempel, som slet ikke er enestående (eller forudsigeligt, omend nogen sværger at frostfrit og lav luftfugtighed kan sikre gode resultater, også med spray-lak)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

guapo

Den mavedanser ligner meget det resultat jeg fik med det sidste af mit brush-on DullCote :o

Min frostede Grimgor er den eneste gang at spraylak er gået galt for mig, så der er nok en risiko ved begge metoder...

Men jeg har muligvis fundet synderen: Jeg sprayer i mit fyrrum fordi der altid er varmt/lav relativ luftfugtighed og jeg gør det som regel sent om aftenen, når støvet fra dagens fyring har lagt sig. Da jeg lakerede Grimgor var der sandsynligvis stadig støvpartikler i luften (konen havde været derinde og hænge hestedækkener op til tørring ::) ) som aerosolerne bandt til figuren og gav den det frostede look...

Du kunne måske forsøge med noget ren Matt Medium i stedet hvis du er bange for at lak messer det op...

Ellers er AK Ultra Matte rigtig god -den er meget tyndere end DullCote, kan fortyndes med vand og jeg har ikke oplevet at den klumper. Og så den...ret mat ;)

Jenova

Så vidt jeg husker, var mavedanseren et resultat af en omgang Windsor & Newton mat lak som blev påført med pensel. Det var som om der skete en eller anden reaktion med noget i den ink jeg havde glazet med. Det boblede ligesom op og blev hvidt. Siden er den lak så ikke anvendt.

Jeg vil prøve at kigge på jeres anbefalinger.

Figuren skulle gerne bruges til spil, så egentlig ville jeg helst give et lag gloss og så matt, men jeg er blevet lidt små-angst for hele processen, må jeg indrømme. En idiotsikker spraylak ville være fantastisk...

vejby

Jeg lakerer med pensel om efterår/vinter og er man lidt forsigtig lægger det sig altså pænt nok. Men man kan selvfølgelig lægge for meget, der vil se grimt ud.

Jeg har enkelt gang oplevet en reaktion mellem lak og maling, men det var en Vallejo spraylak på citadel paint, så måske er det bare mere sikkert at holde sig til samme producent som malingen, når man skal have lak på.
Maling 2023: 28/41 modeller

guapo

QuoteDet var som om der skete en eller anden reaktion med noget i den ink jeg havde glazet med

Yup! Har oplevet det samme med DullCoten og efter en del google-fu fandt jeg ud af at det kan løses ved at blande Matt Medium i inken -det gør åbenbart at den ikke 'reaktiverer'. Hvis jeg glazer med ink, blander jeg gerne Matt Medium i det sidste lag og jeg har ikke haft problemer siden.