News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Dark Age

Started by Jenova, 21 November, 2017, 14:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

En fin lille Black Friday æske blev hentet på posthuset idag:

CMoN havde de "gamle" Brood og Skarrd til 25% af den oprindelige pris, så jeg fik købe nogle af de figurer, hvor jeg egentlig ikke synes, der er behov for et resculpt. Og så købte jeg også en regelbog. Jeg har indset, at jeg bare godt kan lide at have regler i en lækker hard copy. 
Jenova Painting -  Like watching paint dry

rubber

Misundelse er det første ord der falder mig ind. Hvis du nu beslutter dig for at du ikke gider at lave Skarrd, må du gerne sende en besked. Den der store Abomination har længe været på ønskelisten.

Tillykke med dem.

Mvh. Tim

Jenova

Quote from: rubber on 15 December, 2017, 16:21:03
Misundelse er det første ord der falder mig ind. Hvis du nu beslutter dig for at du ikke gider at lave Skarrd, må du gerne sende en besked. Den der store Abomination har længe været på ønskelisten.

Tillykke med dem.

Mange tak. Jeg er glad for den, så jeg tror jeg beholder den  ;) Til gengæld har jeg faktisk en ekstra af den originale Raze som jeg gerne sender mod porto  :D

rubber

En Raze vil jeg ikke sige nej til, mange tak. Jeg skriver lige til dig vedr det praktiske.

Mvh. Tim

Jenova

Her er en lille "fan made" intro med ret gode billeder af mange af figurerne.

Jenova

Så kom der billeder af min Pud Thrower og Mandible. Billederne af Mandible kunne jeg ikke få til at lykkes. Farven ser meget mere mættet og ret flad ud på billederne. Den er nærmest hvid i highlights'ene i virkeligheden. Måske blev billederne overbelyst lidt. Oh well, jeg er vældig glad for begge figurer.

Det næste jeg skal male bliver enten et par Brood hounds eller nogle Forsaken.

guapo

Nøj, du er kommet hurtigt up-to-speed efter din malepause -vel done :o
Smile, it enhances your face value

rubber

Det ser bare rigtigt fedt ud, Inge. Jeg er ret vild med Pud throweren, det er en ret fed og ret speciel figur, og jeg er ret vil med malingen på den.
Mandiblen er også lækker, men måske lidt for ren i udtrykket? Men meget flot arbejde ikke desto mindre.

Jeg fik en posthenvisning i dag, så der ligger en Raze og venter på mig nede i Brugsen når jeg kommer forbi næste år. Tusind tak, det er super lækkert. Jeg skal se at finde ud af hvor mange points jeg kan stille samtidig med at jeg skal finde ud af om jeg må stille de figurer jeg har i samme bande, det er vist ikke helt tilfældet. Det var jeg ikke lige klar over da jeg købte dem.

Mvh. Tim

Jenova

Mange tak til jer begge. Jeg synes Mandible er lidt mindre "yndig" i virkeligheden  ;D

Der er kommet lidt begrænsninger, på hvilke Skarrd enheder, man kan blande. Jeg har heldigvis altid kun syntes om Toxic Cult og så de generiske Skarrd. Og Raze må jo altid være med  :P
For mig er det værre med Forsaken. Der kan jeg i hvert tilfælde ikke bruge alle mine sammen. Men jeg kan stadig godt stille 750 pts Saint Mary eller Saint Mark (selvom jeg ikke har malet hverken Mary eller Mark endnu)

Jenova

Jeg får ikke malet så meget for tiden. Lillemanden sover ikke så godt. Så må jeg jo bruge lidt tid til at ghost shoppe figurer på nettet. Jeg er ret vild med januar releases fra Dark Age, især disse to:

Dragyri Air Caste Death Devices:

Jeg har jo en lille (umalet) Air Caste hær, og disse passer bare så fint ind!

Skarrd Cult of Decay faction box:

Egentlig var jeg ikke så varm på Cult of Decay (jeg synes Toxic Cult er federe), men Mother Blazon er bare så fin. Lidt øv at jeg ikke kan få hende uden boxen.

guapo

De er godt nok sweet de figurer :o

Og de Dragyri er *næsten* monokrome malejobs -hell yeah :)

Quoteghost shoppe figurer
... Betyder det at lægge dem i kurven og fortryde bagefter, eller betyder det at man påstår overfor sin bedre halvdel at der er spøgelser på spil når de dumper ind ad døren ::)

Har læst en del Dark Age i min 'research' og det virker ret fedt, men også ret...knudret... for de u-indviede: det var først da jeg fik fat i den gamle regelbog fra 2013 at flere af koncepterne gik fuldt op for mig. F.eks. beskriver Master Rulebook 2017 ikke hvor det står anført hvor mange terninger et angreb 'indeholder' -det viser sig jo så at det er numrene i [...] før Assault Group. Det står til gengæld i den gamle. Eller hvad med alle de forkortelser der er på kortene som heller ikke er beskrevet udførligt i bogen... Sådan er der mange ting jeg tænker ville kunne få en fuldstændig figurspils-noob til at rive håret af sig i frustration...  :-\

Jenova

Quote from: guapo link=topic=102923.msg1387785#msg1387785 date=1516733788

quote]ghost shoppe figurer
... Betyder det at lægge dem i kurven og fortryde bagefter, eller betyder det at man påstår overfor sin bedre halvdel at der er spøgelser på spil når de dumper ind ad døren ::)[/quote]

Det betyder, at man kun når at lægge dem i kurven, men ikke finder kreditkortet frem  :P Det andet er vist bare almindelig shopping, om min mand er på barsel så han ser det hele.  ???

Har læst en del Dark Age i min 'research' og det virker ret fedt, men også ret...knudret... for de u-indviede: det var først da jeg fik fat i den gamle regelbog fra 2013 at flere af koncepterne gik fuldt op for mig. F.eks. beskriver Master Rulebook 2017 ikke hvor det står anført hvor mange terninger et angreb 'indeholder' -det viser sig jo så at det er numrene i [...] før Assault Group. Det står til gengæld i den gamle. Eller hvad med alle de forkortelser der er på kortene som heller ikke er beskrevet udførligt i bogen... Sådan er der mange ting jeg tænker ville kunne få en fuldstændig figurspils-noob til at rive håret af sig i frustration...  :-\

Det tror jeg du har ret i. Jeg opfangede det ikke. Nok fordi jeg har spillet en tidligere version, men det er da lidt ærgeligt. Jeg synes virkelig man skal gøre noget for at barrieren for nye spillere er så lav som mulig.

Jenova

Hell yeah, Element games har sendt min Prevailers Command Box som jeg bestilte til Black Friday. Der er nogle mega seje figurer i. Bl.a. Lilith med gun:

og Voice of the Prevailers:

Glæder mig til at gramse på dem, for jeg har nok ikke tid til at male dem.

guapo

QuoteBl.a. Lilith med gun

Det er rigtigt fint at hun har fået det hendes stat-kort siger ift. WYSIWYG, men jeg synes faktisk at den gøb fjerner lidt af den elegance og swagger den originale figur har -det er som om selve pistolen ikke passer til hende. Jeg forestiller mig mere et våben lidt á la Eldar Shuriken gun, hehe...

Med fire børn kan jeg kun nikke genkendende til at det kan være svært at få malet og der var da også en årrække hvor jeg gav det op. Min yngste fyldte 2 i går og jeg får malet mere med fire børn nu end med to børn for 7 år siden :)
Jeg tror at der ligger primært 2 ting til grund: for det første er jeg blevet bedre til at male med uro omkring mig og dermed også komme hurtigere ind og ud af 'The Zone' når der bliver kaldt inde fra børneværelset og for det andet, og mere lavpraktisk, begyndte jeg at bruge en vådpalette med låg til basearbejdet efter min genopstart, hvilket virkeligt hjælper på den slags start/stop maleri.
Nå ja og for det tredje har jeg fået kontrol over min OCD mht. partout at skulle rense penslerne efter hver malesession;)

Det bliver bedre ;D

Jenova

Tak  :D

Ja, jeg tror det handler meget om ambitionsniveau. Man bliver nødt til at være realistisk (ikke min stærke side) for at det ikke bliver frustrerende.

Min 3-årige er "desværre" vild med figurmaling, så når hun er til stede, vil hun være med. Og hun maler jo 17 figurer i timen, så der er ikke rigtig tid til andet end at servicere hende.  ???

Det går ok med at få lidt tid til at male en aften eller to om ugen. Jeg tror det er niveauet jeg skal satse på.

Jeg har faktisk også indkøbt en vådpalette. Dem skal jeg have gang. Det er tit, at jeg ikke tør gå igang, fordi jeg har behov for at male færdig før maligen tørrer ud.

rosenaa

Quote from: Jenova on 05 February, 2018, 16:15:07
Tak  :D
Ja, jeg tror det handler meget om ambitionsniveau. Man bliver nødt til at være realistisk (ikke min stærke side) for at det ikke bliver frustrerende.
Min 3-årige er "desværre" vild med figurmaling, så når hun er til stede, vil hun være med. Og hun maler jo 17 figurer i timen, så der er ikke rigtig tid til andet end at servicere hende.  ???
Det går ok med at få lidt tid til at male en aften eller to om ugen. Jeg tror det er niveauet jeg skal satse på.
Jeg har faktisk også indkøbt en vådpalette. Dem skal jeg have gang. Det er tit, at jeg ikke tør gå igang, fordi jeg har behov for at male færdig før maligen tørrer ud.

Kan være hun bliver bedre end du - bare pas på  ;)

Du kan med held bruge lidt linolie - en mini dråbe - for at holde malingen våd i længere tid
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby