News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Dark Age

Started by Jenova, 21 November, 2017, 14:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Quote from: guapo on 06 December, 2017, 13:55:57
Yup! Har oplevet det samme med DullCoten og efter en del google-fu fandt jeg ud af at det kan løses ved at blande Matt Medium i inken -det gør åbenbart at den ikke 'reaktiverer'. Hvis jeg glazer med ink, blander jeg gerne Matt Medium i det sidste lag og jeg har ikke haft problemer siden.

Det må jeg prøve. Hvor er det bare besværligt somme tider  ::)

Her er Mandible med lidt maling og lidt stearin. Jeg skyndte mig at gøre ham færdig, før jeg blev for træt af det hele. Mangler bare basen. Jeg er faktisk meget tilfreds. Han er ikke så flashy som Helexa, for ikke at tage fokus fra boss lady'en.

Jenova Painting -  Like watching paint dry

rosenaa

Spøjst... i alle mine år i Hobbybrancen har jeg kun Hørt om de problemer der evt. måtte være med lak som bliver hvidt

Jeg har aldrig haft problemet selv og mine kunder, hvor jeg end har været, har heller aldrig haft problemer - hverken med spray og Slet ikke aldrig heller med Pensel

Som for øvrigt Altid (old school) skal påføres med pensel, da det lag som en spray lækker er så supertyndt at det ca. svare et 1/10del i forhold...
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rubber

Den er blevet rigtig fin, din Mandible. Skal du også spille Dark Age, eller maler du bare for sjov?

Mvh. Tim

Jenova

Quote from: rosenaa on 06 December, 2017, 18:05:17
Spøjst... i alle mine år i Hobbybrancen har jeg kun Hørt om de problemer der evt. måtte være med lak som bliver hvidt

Jeg har aldrig haft problemet selv og mine kunder, hvor jeg end har været, har heller aldrig haft problemer - hverken med spray og Slet ikke aldrig heller med Pensel

Jeg tror måske også jeg har et eller andet talent for at fucke de der ting op. Men egentlig var der gået mange år uden problemer før det begyndte at drille. 

Jenova

Quote from: rubber on 06 December, 2017, 20:25:22
Den er blevet rigtig fin, din Mandible. Skal du også spille Dark Age, eller maler du bare for sjov?

Tak :)

Jeg har da planlagt, at jeg skal igang med at spille. Jeg spillede lidt for mange år siden, og kunne godt lide flowet i spillet. Der har været lidt ændringer siden da, men grundspillet ser ud til at være det samme. Så mon ikke jeg skal igang i det nye år. Der burde jeg have lidt over 500 pts. malede Brood og så har jeg nok også 500 pts. malede Forsaken (og 3000 pts umalede  ??? )

rubber

Ok, jeg har spillet det nye nogle gange og er ret glad for det. Det er ret sympatisk at reglerne er så simple at man ikke behøver at slå noget op i regelbogen efter en tur eller to. Det er godt nok lidt tid siden, men det kunne være at det skal findes frem igen. Jeg kunne godt tænke mig en faktion mine Skarrd kunne spille imod en dag.

Mvh. Tim

Jenova

Quote from: rubber on 07 December, 2017, 08:15:52
Ok, jeg har spillet det nye nogle gange og er ret glad for det. Det er ret sympatisk at reglerne er så simple at man ikke behøver at slå noget op i regelbogen efter en tur eller to. Det er godt nok lidt tid siden, men det kunne være at det skal findes frem igen. Jeg kunne godt tænke mig en faktion mine Skarrd kunne spille imod en dag.

Jamen, så kan det da være, vi skal have gang i noget Dark Age i det nye år  8)

Jenova

Jeg gravede lige mine 500 pts (+ en Ratchet, som er med fordi han er malet) frem af gemmerne. Jeg skal lige være færdig med den ene pud thrower, og så kan jeg begynde at arbejde på 750 pts eller nogle indskiftninger.

guapo

Mandible er blevet fin! Stearin klæder ham... den ???

Jeg havde ikke hørt om Dark Age før, men det ser sgu coolt ud og figurerne er fede... Ledte i lang tid efter et skirmish spil og udvalget i dag er jo fuldstændigt eksploderet i den genre :o Det er jo både godt og skidt, eftersom man på den ene side kan finde lige præcist det spil der trigger og på den anden side kan man ende med at sidde Palle Alene med et nichespil... :(

Endte med at backe Relicblade som opfylder 4 kriterier for en gamerdad med begrænset tid: få figurer (3+ pr. side) , simple regler (børnevenlig!), taktisk dybde (voksenvenlig!) og godt metagame (crewbuild). Jeg er bare bange for at ende som Palle Alene i DK...

Vil i fortælle lidt om hvordan Dark Age scorer på ovennævnte kriterier og også rent prismæssig, pretty please ::) Ved man hvor mange der spiller det i DK?
Er det turneringsvenlig?

På forhånd tak  :)
Smile, it enhances your face value

Jenova

Gode spørgsmål  :D jeg går lige igang med at svare og kan måske vende tilbage senere at skrive mere. Jeg ved ærlig talt ikke hvor mange der spiller i DK for tiden. Jeg tror de har haft lidt svært ved at få rigtig fat i Europa. Det ser ud som om der en del turneringer i USA.

Spillet er efterhånden ved at være en 13-14 år gammelt. De startede samtidig med Warmachine. Spillet var oprindelig baseret på Broms artwork, så det var sådan en blanding af post apokalyptisk dystopia og underlige monster. Det er nok lidt smag og behag om man synes det er cool.

Der er efterhånden 7 factions (og en masse underopdelinger) der rækker fra nogenlunde almindelige mennesker henover robothybrider og sammensyede mennesker (den faction er ikke så børnevenlig...) til mutanter og inkamonster og asiatisk inspirede monstre. Så lidt for enhver smag.

Reglerne er gratis og der er kort med til figurerne (kan også downloades). Man skiftes til at aktivere en figur eller gruppe. Spillet er D20 baseret og det gælder om at slå lavt. Der er nogle ok interessante synergier i sammensætningen af hærlisten (som jeg overhovedet ikke har udforsket endnu) og forskellige primære og sekundære objektives, når man spiller.

En starterbox med 500 pts (omkring 45 min - 1 times spil) kan fås for ca. 400kr hos Element Games. Hvis ikke du boede på Lars Tyndskids mark, måtte du også gerne låne nogen af mig.  ;D Sig til, hvis du er nær hovedstaden på et tidspunkt. Der ligger vist en del bartle reports på youtube.

Jeg skal have taget et billede af mine Forsaken. De er "almindelige" mennesker og jeg har malet dem i en helt anden stil.

guapo

Vi har faktisk 6 hektar af vores egne marker, nå! (Godt nok købt af Lars' bror, Tom...  ::) )
Men tak for gennemgangen, samt det gavmilde tilbud - godt nok serveret med en jydesviner som forret :D

Jeg tænker at jeg lige må downloade reglerne (gratis, yeah!)  og se om det fanger mig,  også fluffwise, så kunne det være at jeg ville investere i en starterbox - 400,- er jo til at overkomme...

rubber

Hej igen.

Jeg har lidt om spillet på min blog hvis du har lyst til at læse lidt om mine erfaringer med det. Der er også billeder af mine Skarrd, som godt nok ikke er lige så flotte som Jenovas, men de er der da.

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96454.0

Fedt tip med element games, jeg var ikke klar over at de havde dem.

Jeg er frisk på at tage det op igen en dag, nu har jeg i hvert fald fået lyst til at anskaffe mig nogle flere figurer til spillet.

Mvh. Tim

Jenova

Quote from: guapo on 07 December, 2017, 20:54:11
Vi har faktisk 6 hektar af vores egne marker, nå! (Godt nok købt af Lars' bror, Tom...  ::) )
Men tak for gennemgangen, samt det gavmilde tilbud - godt nok serveret med en jydesviner som forret :D

Jeg tænker at jeg lige må downloade reglerne (gratis, yeah!)  og se om det fanger mig,  også fluffwise, så kunne det være at jeg ville investere i en starterbox - 400,- er jo til at overkomme...

Nu er jeg jo selv jyde (dog en velintegreret én af slagsen), så jeg må gerne dele svinere ud.  ;D

Og for at holde det lidt "on topic" er der her et (mega gult) billede af mine Forsaken. De fleste af dem malet omkring 2003-2004 så lidt langt fra mine malestil idag, men jeg er stadig glad for dem  :D Der er omkring 850 pts, men et par af dem kan ikke spilles sammen, så nok til et 750 pts spil.

Jenova

Quote from: rubber on 07 December, 2017, 21:06:43
Jeg har lidt om spillet på min blog hvis du har lyst til at læse lidt om mine erfaringer med det. Der er også billeder af mine Skarrd, som godt nok ikke er lige så flotte som Jenovas, men de er der da.

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96454.0

Fedt tip med element games, jeg var ikke klar over at de havde dem.

Jeg er frisk på at tage det op igen en dag, nu har jeg i hvert fald fået lyst til at anskaffe mig nogle flere figurer til spillet.

Fed battlereport :)

Ja, Element Games gemmer af en eller anden grund Dark Age under "Fantasy" og har også blandet hærerne lidt sammen. Så de ved nok ikke helt, hvad de sælger. Men de har faktisk et ok udvalg og priser!

Skal vi ikke finde ud af at tage et spil eller to engang i det nye år. Det kunne da være hyggeligt.

rubber

Jamen det er jeg frisk på. Jeg havde lidt glemt at jeg havde det, men nu klør det lidt i fingrene for at komme igang med det igen. Vi må se om vi kan finde en dag hvor det kan lade sig gøre.

Mvh. Tim

Egrimm

Quote from: Jenova on 08 December, 2017, 13:44:36
Ja, Element Games gemmer af en eller anden grund Dark Age under "Fantasy" og har også blandet hærerne lidt sammen. Så de ved nok ikke helt, hvad de sælger. Men de har faktisk et ok udvalg og priser!
Faktisk ikke de eneste, min tyske spil-pusher FantasyWelt havde dem også under fantasy, omend det ser ud til at de er ved at synke ud af deres sortiment :(

Det hold ser altså ubehageligt ud* Jenova, godt arbejde.

* Ud fra paintjob og dukker, har aldrig spillet

Jenova

Quote from: Egrimm on 09 December, 2017, 08:24:07
Faktisk ikke de eneste, min tyske spil-pusher FantasyWelt havde dem også under fantasy, omend det ser ud til at de er ved at synke ud af deres sortiment :(

Jeg  tror også de (altså Dark Age/CMON)er lidt nogle klovne til at få leveret rettidigt til deres distributører, og det bliver butikkerne jo forståeligt nok lidt trætte af.

Jeg kiggede lige, og det ser ud som om de ting, der er nedsat primært er ting der kommer resculpts til Brood/Skarrd), eller som for fremtiden kommer i boxed sets (lidt Forsaken/Outcasts). Så måske er de ikke hel trætte af dem endnu.  :D

* Ud fra paintjob og dukker, har aldrig spillet

Tsk, tsk tsk, så må du da hellere se at komme igang  ;)

Jenova

Jeg arbejder på en Pud Thrower og et par Puds. De er åbenbart blevet sådan nogle små fætre, der følger nogle af de større bisser rundt, så jeg har brug for lidt flere.

Jeg har ret svært ved at ramme den måde, som jeg malede min gamle Pud Thrower på, men det er jo også ved at være nogle år siden. Det er rigtig meget "textur" på både Pud Throwers og Pudsenes hud, så jeg leger lidt med nogle washes og glazes. Man kunne sikker dry brushe med et rigtig godt resultat også.

guapo

Super lækkert hold -kunne man friste dig til at tage nogle close-ups af (nogle) af dem (allesammen ::) )

Har fået tygget mig igennem det meste af regelbogen her i weekenden og det ser faktisk RET fedt ud. Det forekommer strømlinet, med rigelig taktisk dybde og der er mange fine gameplay touches -f.eks er jeg svært imponeret over brugen af D20 som scatterdice; det er nærmest en lille genistreg (på papiret i hvert fald :D ). Fluffet er såmænd også udmærket og originalt nok til at være interessant, selvom der selvfølgelig er en del arketyper der skal med...

Men figurerne, oh my god figurerne!! Ved endnu ikke hvilken Faction der tiltaler mig mest, det må der vist lidt yderligere research til at afdække. Jeg kan godt lide at der er så mange 'pige'-figurer -har faktisk aldrig malet den kvindelige form (jeg er bange!) så det var måske en mulighed...  :)

Jenova

Jeg tror jeg har nogle billeder et eller andet sted. Tjekker lige :)

Og ja, jeg elsker figurerne ret meget. Både de gamle og de nye resculpts selvom de er meget forskellige. Det er mega irriterende, at de ikke er bedre til at sætte billeder af figurerne på hjemmesiden. Især for boxene.

Jeg er faktisk også ret vild med, at der er så mange damer. Det er vel også mere realistisk i en verden hvor begge køn deltager på nogenlunde lige fod i militæret.

Jeg overvejer faktisk selv, om jeg skal starte nogle Salt Flats Nomads op. sådan lidt Mad Max agtigt. I forvejen har jeg en masse Forsaken (Saint Mark, John og Mary + Prevailers), Brood, Air of Shadow Dragyri (ikke malede....) og en masse Skarrd som jeg tænker skal være noget Toxic Cult (heller ikke malede). Robotterne i Core er ok cool, men de interesserer mig ikke så meget. Inkaerne siger mig ikke noget. Til gengæld kunne jeg godt tænke mig nogle Fire og Earth caste Dragyri. De er ret fede.

guapo

QuoteJeg tror jeg har nogle billeder et eller andet sted. Tjekker lige :)
Sweet! Ser frem til ;)

QuoteDet er mega irriterende, at de ikke er bedre til at sætte billeder af figurerne på hjemmesiden. Især for boxene.
Amen! Som, potentiel, ny spiller er det ret overvældende med alle de faktioner og figurer og når man så ikke heeelt kan se hvad der er hvad... >:(

Nu har jeg malet orcer i så mange år at jeg trænger til at male noget mere menneskelignende og mindre...eh, monstrøst, hehe. Jeg kan umiddelbart godt lide Forsaken -de minder mig lidt 40K Inquisition/Sisters of Battle og jeg kan forstå at de har god Armor og Range -diametrale modsætninger til min gamle WHFB O&G-hær + der er mange seje piger (no orc girls in sight!) som måske kunne inspirere mine døtre til at tage pensel i hånd ;)

Jenova

Quote from: guapo on 12 December, 2017, 13:05:17
QuoteDet er mega irriterende, at de ikke er bedre til at sætte billeder af figurerne på hjemmesiden. Især for boxene.
Amen! Som, potentiel, ny spiller er det ret overvældende med alle de faktioner og figurer og når man så ikke heeelt kan se hvad der er hvad... >:(

Ja, some tider stiller jeg lidt spørgsmålstegn ved deres måde at drive forretning på: 1. lave fede figurer. 2. Få dem malet virkelig flot. 3. Tage gode billeder af dem og gemme billederne langt væk, så ingen kan se dem ......

Men det kan være du skal kigge på den der Forsaken faction starter. Der er nogle flotte figurer i, synes jeg, og de burde spille ok sammen og fungere godt til at lære spillet med. Der er dog ikke så mange af dem, der kan skyde. Hvis man er på jagt efter en skydehær, skal der nok suppleres med en æske Ravages eller Coils.  Denne her butik har nogle lidt større billeder.

Jeg synes hende her er mega sej (men jeg tror ikke jeg skal ha' æsken, da jeg allerede har en masse Banes og en Warwind - ikke endnu i hvert tilfælde:

Thejs

Jeg har også kigget lidt på Dark Age (selvom jeg ikke har brug for endnu et projekt) og hvis man snyder lidt, kan man finde en del billeder på deres hjemmeside: http://dark-age.com/forsaken/forsaken-gallery/

Tast følgende, efterfulgt af navnet på den ønskede faction, i URL feltet: http://dark-age.com/

Da de ikke linker til disse sider nogen steder, og istedet linker til PDF'er med fluff beskrivelser, antager jeg at det nogle gamle undersider, som de ikke har fået fjernet. Jeg har luret lidt på CORE og ud fra billederne kan jeg se, at det langt fra er alle figurer de har billeder af men det er en start og mere overskueligt end deres butiksside :)
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Jenova

Quote from: Thejs on 12 December, 2017, 14:34:59
Jeg har også kigget lidt på Dark Age (selvom jeg ikke har brug for endnu et projekt) og hvis man snyder lidt, kan man finde en del billeder på deres hjemmeside: http://dark-age.com/forsaken/forsaken-gallery/

Tast følgende, efterfulgt af navnet på den ønskede faction, i URL feltet: http://dark-age.com/

Da de ikke linker til disse sider nogen steder, og istedet linker til PDF'er med fluff beskrivelser, antager jeg at det nogle gamle undersider, som de ikke har fået fjernet. Jeg har luret lidt på CORE og ud fra billederne kan jeg se, at det langt fra er alle figurer de har billeder af men det er en start og mere overskueligt end deres butiksside :)

Cool! Mht. Forsaken så kan jeg se, at det primært er 1. Generations figurerne - dvs. ikke dem man får i æskerne. Men derfor er de stadig mega fede (jeg elsker mine shroom heads) :D

Det kunne være fedt med nogen der spiller Core. Dem har jeg aldrig spillet imod!

guapo

Awesome tip, Thejs :D

Coilmasters er (også) Awesome -minder om min kone i køkkenet når hun slagter høns ;D
Tak for tippet om at Faction Starter sættet ikke har så meget skydepotentiale, for jeg tænker at jeg godt kunne tænke mig et sådan crew -efter at have spillet O&G i WHFB, kunne jeg godt tænke mig at det var mig der serverer langdistance smerte ;)