News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Malifaux

Started by Jenova, 30 December, 2017, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Så fik jeg mine første Malifaux figurer hjem. Det er rigtig fine, men jeg kan godt mærke at jeg er vandt til at samle old style metalfigurer uden 1,5 millioner små dele. Jeg synes faktisk, det er lidt svært at arbejde med små dele og plastik lim. Jeg havde virkelig mange problemer med at få den lille engel til at sidde fast på basen - den har et fedt men måske ikke så funktionelt design.  :o

Der er en del arbejde up front med at få samlet, men nu er de baset og primet. Der var måske lidt for fugtigt. Primeren blev lidt underlig, men jeg tror nok det skal gå.

Jenova Painting -  Like watching paint dry

Honsou

Kirkegården er klar til at tage imod de små dæmoner! :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rosenaa

Og det kommer også vild meget an på, hvilken plastlim du vælger...

Jeg foretrækker frem for alt andet plast lim, denne her:

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Jenova

Ja den lim ser smartere ud. Den skal jeg have fat i, når jeg er færdig med den anden.

Jenova

Quote from: Honsou on 30 December, 2017, 15:30:01
Kirkegården er klar til at tage imod de små dæmoner! :)

Ja, det kunne være fedt. Jeg er selv vældig stolt over, at jeg overhovedet har fået dem samlet. Jeg har jo en lidt blakket baggrund mht. at spille med usamlede figurer og kun underkroppen limet på baserne.

Honsou

Hvor er den lim fra, rosenaa?

rosenaa

Jeg har købt limen i en alm. Hobby forretning - det er Firmaet John Vestergaard som er importør af Volmer, som laver huse til togbanestørrelse

Så jeg tænker at en Togbaneforretning eller en Rigtig Model hobbyforretning har den... evt. den på Jernbanevej i Vanløse ?
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Jenova

Der røg så et par timer, som jeg ikke får igen, men jeg er ret godt tilfreds. Jeg var ret usikker, da jeg kastede mig ud i projektet, og jeg skulle gøre mig ret meget umage for at få tingene på basen til at passe, men sikke fin hun er nu :)

Honsou

Så mangler du bare at lave nogle drabelige markers til hende, og nogle af de der slikpinde "børn". ;)

Jenova

Quote from: Honsou on 14 January, 2018, 16:44:30
Så mangler du bare at lave nogle drabelige markers til hende, og nogle af de der slikpinde "børn". ;)

Ja. Jeg fik en mindre hjerneblødning og tænkte at det kunne være fedt at male en figur og have 10 pts. Jeg havde så ikke rigtig overejet at:
1. Figuren er kæmpe stor
2. Basen er fuld af kødædende blomster og onde feer, der også skal males
3. Jeg bliver nødt til at male de der klamme børn også...

Så alt i alt et gigantisk selvmål, men jeg regner da stadig med at male en terror tot i indeværende måned!

Honsou

Min står stadig sprayet sort, det har den gjort snart et års tid... jeg kan godt lide at samle figurer, at male dem er straks mere arbejde, ja faktisk mere "arbejde" end at lege. ;)

rubber

Hej Inge.

Fedt projekt med basen på den store... ting.

De kødædende planter er ret fede, hvor er de fra? Jeg tænker lidt på at købe en Poison Ivy til Batman, og så er de ret fine at have med.

Mvh. Tim

guapo

Glæder mig til at se farver på General Grievous ;D

Arj, hvad end det er bliver det spændende at se hvordan du får den malet :)
Smile, it enhances your face value

Honsou

Quote from: rubber on 15 January, 2018, 07:57:56
De kødædende planter er ret fede, hvor er de fra?
De følger med figuren, (Fra Malifaux)

Jenova

Quote from: guapo on 15 January, 2018, 08:06:20
Glæder mig til at se farver på General Grievous ;D

Arj, hvad end det er bliver det spændende at se hvordan du får den malet :)

Jeg påtænker faktisk at bruge en grøn/brun grundfarve og så noget gammelt Army Painter dip jeg fandt inde i skabet. Jeg synes at lige netop bark er en af de ting hvor den der dip virker helt magisk. Planen er at de kødædende planter skal være orange, og de små onde alfer på basen skal være en lys pastelblå. I virkeligheden synes jeg at alferne og planterne er det fedeste ved figuren, så jeg kunne godt tænke mig at trække øjet derhen. 

Jenova

Nå, så er der en lille bitte smule fremskridt med denne sure baby-demon.

Jeg er rigtig glad for farven, men malingen er godt nok svær at arbejde med. Det er noget at den gamle Reaper maling fra min sidste maleperiode. Jeg ved ikke, om det er alderen der trykker, eller den farve bare er lidt svær.

Nå, men jeg klør på. Jeg mangler at få den highlighted færdig. Når først huden er færdig, bør resten være ret nemt.

Seb

Ja de er mest hud de små djævle :D Men fin skal han nok blive. Rigtig fed hudfarve du er igang med
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

guapo

Ja, det er en rigtig fed hudfarve -glæder mig til at se et færdigt billede af den.

Hvad er det i øvrigt for et aggregat den er monteret på ???
Smile, it enhances your face value

Jenova

Mange tak skal I have :)

Quote from: guapo on 02 February, 2018, 12:56:26
Hvad er det i øvrigt for et aggregat den er monteret på ???

Det er en figurholder fra http://rathcore.com/grip/ (aldrig gå ned på udstyr etc.). Den er faktisk rigtig god for for mig, fordi jeg har en tendens til at hvile min finger på figurens hoved, og det slider malingen af. Holderen er lidt for stor til min hånd, men den er stadig god.

Jeg fik forresten malet lidt i går aftes. Det var så fedt selvom det kun blev til omkring en time. Highlights er færdige nu. Faktisk mangler jeg kun base og våben.

sorry for ude af fokus billede.

rosenaa

Egrimm

De babyer er altså cool, godt paintjob. Det sæt var også det første 'faux sæt jeg malede faktisk.

rubber

Den ser rigtig fed ud, den blå er bare lige i skabet.

Mvh. Tim

Jenova

Tak skal I have. Jeg er glad for at jeg fik malet igår. Det var lige ved ikke at ske, fordi jeg var sur over, at jeg har mistet et af benene til de der onde børn med maskerne (changelings). Jeg kan mærke, at jeg virkelig ikke gider at prøve at sculpte et træben til ham. Måske kan jeg nøjes med to changelings. Eller sætte ham i en busk eller sådan noget....

Det er ham i midten med de strakte ben (i mit tilfælde kun et ben). Jeg glædede mig ellers lidt til at male dem, fordi de skal have klovnemasker og være turkis i hovedet. Ligesom den sure demonbaby.

Egrimm

Busk, sten eller kasse burde kunne skjule det ok, du kan få det til at ligne han har smadret en kasse eller lignende måske.

Player1

Quote from: Jenova on 05 February, 2018, 18:41:41[...] jeg var sur over, at jeg har mistet et af benene til de der onde børn med maskerne (changelings). Jeg kan mærke, at jeg virkelig ikke gider at prøve at sculpte et træben til ham. Måske kan jeg nøjes med to changelings. Eller sætte ham i en busk eller sådan noget....
Du er nødt til at (gen)se Planet Terror