News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Malifaux

Started by Jenova, 30 December, 2017, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Quote from: guapo on 22 May, 2018, 14:41:31
QuoteMit vikle-stash er mit figur-stashs' tætteste rival
F*ck -Du er en af DEM :o ;D

Min kone har heldigvis fået solgt langt de fleste af sine vikler (det var et krav hvis hun ville købe en hestetrailer ;) ), men hun vægrer sig ved at sælge de sidste for 'Så er det jo helt slut med små børn' -Det er nemlig rigtig frue, så riv nu det plaster af :D
Der er åbenbart et dyk i viklemarkedet, for de er vist svære at sælge -min kone bijobber som viklebroker for flere andre for et 10% cut, hehe.

Der kommer faktisk en og henter en vikle i aften. Snøft, snøft.

Er din kone på Slyngebarn? Det må hun næsten være, så "kage" til hende  :D

Jeg har jo faktisk også købt en wet-palette. Af en eller anden mærkelig grund har den bare ikke pakket sig selv ud og fyldt sig med vand af sig selv.....
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Honsou

I er begyndt at snakke sort.... :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

guapo

QuoteEr din kone på Slyngebarn? Det må hun næsten være, så "kage" til hende  :D

Det tror jeg nok -hun er med i ALT virker det som! Min kone fik mig til at 'kage' en fremmed kvinde i Esbjerg engang -priceless ;D

QuoteI er begyndt at snakke sort.... :)

Hvis du tænker at figurverdenen er nørdet og fuld af shorthand -ain't got nothing on vikler... Og de dyreste har 5% japansk enhjørninge-pubeshår :)

Her et billede fra et viklegrams (yes, it is a word...) min kone deltog i -nej det er IKKE hendes alle sammen...:

Der er vel stof for en 60.000 - 100.000,- :o
Smile, it enhances your face value

Jenova

Åh ja, sådan en omgang grams er tilsyneladende meget traumatisk for mænd (det lyder lidt #metoo-agtigt).

Hvor var det godt, at din kone tvang dig til at kage den kvinde. Det er så hyggeligt at blive kaget.

Idag har jeg sagt farvel til denne smuksak:

Men for at holde det Malifaux relateret, så har jeg faktisk tænkt at bruge pengene på en Nellie crewbox:

rosenaa

Quote from: guapo on 22 May, 2018, 11:16:40
Quote(på den grimme måde selvfølgelig) Old School metoden
QuoteFejl fikset  ;D

Hovhovhov Rosenaa -folk har malet både grimt og pænt til alle tider, det gør det vel ikke old school ??? Kan vi ikke blive enige om at old school er mættede farver, mange af dem og sand på baserne?!

Nope - Max fire farver plus Hud - Ingen skygger eller vask - Frit valg på baserne  ;D

Og jeg har Stor medfølelse for Jenovas vikler eller mangel på samme - vi forærede vores væk, fik dem aldrig til at virke  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Seb

Nelly er rigtig sjov. Jeg har dog aldrig fået hende til at virke, på trods af at hun åbenbart skulle være den stærkeste guild master :)
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Jenova

Quote from: Seb on 22 May, 2018, 18:24:38
Nelly er rigtig sjov. Jeg har dog aldrig fået hende til at virke, på trods af at hun åbenbart skulle være den stærkeste guild master :)

Ja, jeg spillede mod Peters Nellie, og det så sjovt ud. Hun kan alt muligt - især i schemes med mange scheme markers. Phiona er totalt badass, og jeg var vildt bange for hans Peacekeeper med fast, selvom jeg synes den ligner en baby Rail Golem.

Quote from: rosenaa on 22 May, 2018, 17:32:12
Nope - Max fire farver plus Hud - Ingen skygger eller vask - Frit valg på baserne  ;D

Jeg troede baserne skulle være Goblin Green med drybrush af gul. Sådan var de, da jeg var ung  ;D

Honsou

Baby Rail Golem. Sødt. :D

guapo

...Jeg ville ønske min kone købte figurer for viklepenge ::) Hun blev noget overrasket over at jeg skulle 'kage' hende fra en figurmaler ;D

Hun var også til Bærefestival i KBH for nylig-ish og nu lobbier hun for én mere at bære -bare ÉN mere :o

Quotefrom: rosenaa on 22 May, 2018, 17:32:12
QuoteOg jeg har Stor medfølelse for Jenovas vikler eller mangel på samme - vi forærede vores væk, fik dem aldrig til at virke  ;D

De kan også være temmelig indviklede at finde ud af, ahaha...hrm.

Med fare for at blive flamet af alle Malifaux-entusiasterne: skal du ikke snart male noget Dark Age igen? Jeg ved godt at du er optaget af MF for tiden men din DA-malejobs virker bare mere inspireret.

Jeg har stadig til gode at se en Malifaux-figur der virkeligt giver mig lyst til at male dem -de virker bare alle sammen såh'n lidt...meh... :(

Hvilket er en skam for selve spillet virker til at være hyl...

Jenova

Quote from: Honsou on 22 May, 2018, 22:26:56

WANT :D

Quote from: guapo on 24 May, 2018, 11:20:53
Hun var også til Bærefestival i KBH for nylig-ish og nu lobbier hun for én mere at bære -bare ÉN mere :o

Man kan jo heldigvis også bære andres børn! I skal vel alligevel snart have nogle børnebørn  ;D

Med fare for at blive flamet af alle Malifaux-entusiasterne: skal du ikke snart male noget Dark Age igen? Jeg ved godt at du er optaget af MF for tiden men din DA-malejobs virker bare mere inspireret.

Jeg har stadig til gode at se en Malifaux-figur der virkeligt giver mig lyst til at male dem -de virker bare alle sammen såh'n lidt...meh... :(

Hvilket er en skam for selve spillet virker til at være hyl...

Sådan rent figurmalemæssigt, tror jeg at jeg elsker de gamle metal Dark Age mest (dem der er baseret på Broms artwork). De er efter min mening noget af det ypperste. Og virkelig sjove at male. Det er bare lidt ærgeligt, at jeg ikke får dem brugt. Selvom nu hvor jeg har prøvet at spille med plastikfigurer, så kan jeg virkelig se, hvor hårdt det er for metalfigurerne at blive brugt.

Mht. Malifaux så er der figurer, som jeg synes er lige i øjet, og andre der er en katastrofe. Og de er bare sværere at male pga. den måde detaljerne bliver i plastik. Fordi de er "sculptet" på en computer, så bliver er der heller ikke en naturlig begrænsning af detaljerne. Men spillet er virkelig sjovt, der er mange at spille med og man må ikke komme med til Eriks turneringer, hvis ikke man maler sine figurer. Så det bliver nok Malifaux lidt endnu. Måske en Brood hound hen på sommeren, hvis jeg bliver træt af det.  ;)

Jenova

Speaking of Malifaux OG speaking of de figurer der ikke sidder lige i skabet, er her Serena.

Efter min mening et virkelig dårligt sculpt. Hendes sko er sådan nogle mærkelig klumper, ansigtet og proportionerne er horrible (måske er det meningen, fordi hun ikke er rigtig menneske), og folderne i kjolen og jakken ser bare ikke helt rigtige ud.

Men nu er hun færdig. Basen skal lige have det sidste touch, og så kan hun komme ud og irritere folk i malet tilstand.

guapo

Point in case: fesen figur -fantastisk malejob :) Huden er super!

QuoteMan kan jo heldigvis også bære andres børn! I skal vel alligevel snart have nogle børnebørn  ;D

Hovhovhov -Jeg håber sgu der går mange år før der kommer børnebørn og for øvrigt er du vist ældre end mig, så du kommer givetvis til at genoptage vikling før os ::)

rubber

Jeg er enig, det er virkeligt flot malet. Hunden og kjolen ser vildt flot ud.

Mvh. Tim

Jenova

Mange tak :) Nu skal jeg bare finde ud af, hvem der nu skal males  8)

Honsou

Hvis man synes alle Malifauxfigurer er fesne, er man altså lidt underligt. :)

Fair nok de ikke alle falder i ens smag, meeeeen.

Husk at ligaer er uden malekrav, Inge. Trods alt. Og det er trods alt også (i høj grad) takket være mig at der ER mange at spille med. ;)

guapo

Erik - så send mig endelig nogle links med hvad du anser som Wyrds ypperste, jeg synes også selv det/Jeg er underlig/t at ikke en eneste figur connecter  :-\ . Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide steampunk, f. eks. Synes jeg figurerne til Twisted er superfede...

Inge, du skal selvfølgelig have malet en af de mini-Jenovaer du har liggende - Når du har malet dit eget afgudsbillede bliver vi alle vidner... Jenovas Vidner...  ::)

rosenaa

Quote from: guapo on 26 May, 2018, 22:52:41Wyrds ypperste, jeg synes også selv det/Jeg er underlig/t at ikke en eneste figur connecter  :-\ . Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide steampunk, f. eks. Synes jeg figurerne til Twisted er superfede...

Blander mig lige: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=99987.0

Mine Malifaux - de er indtil nu de, jeg syntes er de fedeste  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Quote from: guapo on 26 May, 2018, 22:52:41
Erik - så send mig endelig nogle links med hvad du anser som Wyrds ypperste, jeg synes også selv det/Jeg er underlig/t at ikke en eneste figur connecter  :-\ . Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide steampunk, f. eks. Synes jeg figurerne til Twisted er superfede...

Det er jo en smagssag, men med SÅ meget forskelligt, så er det mærkeligt hvis man synes alt bare er kedeligt eller grimt.

Jeg kan godt lide ting som:

Især mange undead synes jeg er fede, og Dick Turpin/Bandit temaet er mega cool. I starten var jeg ikke meget for de Kung Fu klan folk fra Ten Thunders, men de er vokset på mig.

Jenova

Det er sjovt som smag of behag er forskellig. Her er nogle af mine favoritter (som jeg ikke har malet nogen af, fordi jeg altid er for bange for at male de allerfedeste figurer):

Dreamer og Chompy (og hele resten af hans crew):

Widow Weaver (fordi en edderkop med parasol og en fin Viktoriansk kjole er for fed):

Og Ophelia fordi hun er en badass babe med en gun (og jeg elsker hendes artwork):

Honsou

Ja dem kan jeg også godt lide, Dreamer nok en af dem jeg OGSÅ kommer til at spille.... en dag.

Men jeg kunne ikke linke 100 figurer. :)

guapo

Tak for alle eksemplerne!

De mere Lovecraft-inspirerede som Chompy og tentakelmonstret begynder at ligne noget ;) Dæmonen er også ok fed.

Edderkoppen er egentlig også ret cool.

Jeg tror måske det mere er proportionerne og udførelsen af skulptsene mere end det er selve idéerne eller figurerne der ikke gør det for mig -en del af figurerne minder mig faktisk lidt om Dark Age, men der er bare en øjeblikkelig tiltrækning...

Jeg tænker at et kendskab til spillet og fluffet sikkert vil påvirke ens bias, så jeg må få sat en demo op i Lords Assembly, således jeg ikke træder flere over tæerne med min ignorance :)

Tak for jeres tålmodighed og nu skal jeg nok stoppe med at hawke din Malifaux-tråd, Inge ::)

Seb

Lovecraftian siger du:

Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Thejs

Du skal vist kigge på et Neverborn Dreamer crew, det er fuldt af lovecraftian goodness:

Og disse passer godt til, både hvad angår regler og tema:
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

guapo

QuoteDu skal vist kigge på et Neverborn Dreamer crew

Hmm, Gnyf fra Lords Assembly Esbjerg har faktisk det crew til salg for 200,- ...

Jenova

Quote from: guapo on 28 May, 2018, 08:15:57
Tak for jeres tålmodighed og nu skal jeg nok stoppe med at hawke din Malifaux-tråd, Inge ::)

Man må gerne hawke min tråd! Det er super hyggeligt.  :D