News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Malifaux

Started by Jenova, 30 December, 2017, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

guapo

Hun er virkelig flot og et så endda et monokrom farveskema -smukt!

Især det sorte er blevet rigtig godt -jeg finder det ofte svært at hl uden det bliver mudret, men det har du ramt perfekt...
Smile, it enhances your face value

Silva

Hun er blevet møghamrende fed. Jeg er også vild med den generelle mørke tone.

Smukt arbejde.

Ryback

Den er superfed. Hvilke farver har du brugt til sværdet?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Jenova

Tak skal I have!

Quote from: guapo on 07 April, 2018, 23:41:23
Især det sorte er blevet rigtig godt -jeg finder det ofte svært at hl uden det bliver mudret, men det har du ramt perfekt...

Den sorte var noget uplanlagt. Jeg greb en Reaper farve der hedder "Dark Elf Skin" i den tro, at det var en mørk grå, men den var faktisk nærmere en støvet lilla. Men det fungerer godt  :D

Jeg har forresten spillet et spil idag, og Lilith var som sædvanlig awesome.

Den næste på malebordet bliver Serena Bowman, som jeg bruger i rigtig mange af mine spil.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Jenova

Quote from: Ryback on 08 April, 2018, 17:44:54
Den er superfed. Hvilke farver har du brugt til sværdet?

Tak  :D

Det er en udgået trio af Reaper farver der hedder Cold Greys, men de vil sagtens kunne erstattes med andre lidt kølige grå farver. Det er highlightet op til ren hvid, og så har jeg brugt en blå GW wash til at give lidt mere dybde til de grå områder.

Jenova

Jeg er havnet i et dilemma der er Mads og Monopolet værdig: Jeg skal til turnening d. 21, og der er ekstra points for at have alle sine figurer malet.

Det betyder så at jeg skal vælge mellem måske at male én figur færdig eller at male dem alle sammen grimt... virkelig grimt.

Jeg gætter på, at jeg for maks 3 maleaftener af ca 1,5-2 timers varighed før turneringen.

Jeg overvejer lidt, om jeg kan bruge nogle forskellige washes over den hvide grunder, for bare at give det lidt dybde (og for ikke at der bliver for svært at male dem pænt bagefter). Jeg tror faktisk også det vil se udmærket ud på 50 cm afstand.

Og et eller andet sted, vil jeg så også have en malet hær. Og det er jo vildt fedt.

Jeg er kommet langt tiden min første turning (Void i 2003) hvor er stor del af min hær faktisk var umalede underkroppe, der stod på baserne.

Honsou

Spørgsmålet er jo om du kan leve med at de figurer bliver (og forbliver) "grimme", for jeg tvivler på du gider male dem om, når de først ER malet?

Så at have nogle figurer der er malet hurtigt, kontra at få en lille fordel til en enkelt turnering, hvad vejer tungest? :)

Jeg maler langsomt men ikke særligt imponerende, men turneringer er altid en motivation til at få dem færdige. Jeg vil altid komme med fuldt malet til en turnering, fordel eller ej, men mine er jo også bare table top standard.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jenova

Jeg kommer helt sikkert til at male dem om. Men der går nok noget tid.  ;D

Jeg gjorde noget lignende med min Dark Age hær, fordi jeg skulle bruge den til demos, og jeg synes egentlig det var fint at male "ovenpå" det gamle paintjob. Hvis jeg gør det, så bliver det i hvert tilfælde noget med washes ovenpå hvid. Jeg kan ikke særlig god lide, hvordan figurerne ser ud kun med basecoat. Jeg tror jeg prøver at lave en test-figur for at se, hvordan det ser ud. Hvis det bliver super grimt, så gider jeg ikke. Hvis det bliver nogenlunde så vil jeg måske godt bruge den teknik.

guapo

Jeg er jo selv en forfærdelig langsom maler så jeg føler med dig i dit dilemma :)

I forbindelse med mine mal-hurtigt eksperimenter på Player1's orker har jeg jo så fundet ud af at det godt kan lade sig gøre at producere et nogenlunde hæderligt resultat på kort tid.

En måde at 'snyde' sig til et bedre malejob kunne være at fokusere energien på nogle få punkter og så lade 'basecoat/wash/reapply basecoat' være standarden for resten.

I tilfældet med orkerne har jeg givet al mit fokus til huden, da det lissom definerer dem og har layeret en 3-4 hl på -resten har været 'quick n' dirty', men jeg finder at standarden på huden, som en optisk illusion, nærmest 'løfter' resten af malejobbet  ;)

Så -basecoat det hele, find et fokus punkt og lad resten vente -jeg tænker det er nemmere at arbejde videre på end wash ovenpå hvid primer...

rosenaa

Jeg er jo af den gamle skole og maler sjældent/aldrig skygger eller bruge Vask

Old School teknink er ret så hurtigt og kan, som kan ses mange steder herinde - et godt resultat

Mine egne Malifaux - og jeg ved godt at jeg ikke er det mest fantastiske maler -  fik jeg malet på nogle timer

Og så ved jeg af erfaring at det er nemt at give vask mv. bagefter  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

StevenPoulsen

Hvis du lader være med at bruge lak på dem, så er det jo bare at smide dem i sprit, inden de skal males om.

Jenova

Nu har jeg malet det meste af min hær (mangler bare Titania og nogle af hendes venner). Efter billedet blev taget, fik nogle af de lysebrune områder en fin gang wash.

De er ikke så flotte  :-X Men de er da lidt bedre en bare grå plastik eller hvid primer....

rosenaa

Det kan godt være de ikke er "flottet" - De er stadigvæk Fede og godt bemalet  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Silva

Ja, du har slet ikke noget at skamme dig over. Må vi se nogle billeder lidt tættere på de enkelte?

guapo

Det ser da mere end brugbart ud!

#phonedinpsychoanalysis:

Jeg tænker at du måske mere eller mindre ubevidst er bange for om folk til turneringen dømmer dine maleevner ud fra det crew du har med ;)

Jeg vil så mene at dit ry som en dygtig maler er temmelig etableret i hobbyen (undtagen dog muligvis nogle af de yngre spillere) så tag det rolig :D

Honsou

Det er en OMMER!

Jeg kommer lige forbi med sort spray, inden nogen andre når at se de vedderstyggeligheder!!

Ej, de er fine nok, Nekima mangler lige en tot et eller andet på basen, eller et ARCANIST eller GREMLIN kranie. ;)

Jenova

Tak skal I have.  :) Ingen billeder tæt på. Det er de ikke egnet til  ;D

Det kan godt være jeg har et ubevidst behov for at bevise et eller andet. Dog er det nok mere på spille-fronten end på malefronten. Sådan har jeg i hvert tilfælde haft det i min ungdom  ;D

Og der skal helt sikkert noget mere på jordbaserne. Jeg har nogle visne blade og andet skov-gejl, men det kan godt være, det først bliver når figuren er "malet rigtigt".

Jenova

Der var for en gangs skyld lidt eftermiddagsmaletid idag:

doc watson

Glæder mig til at se resultatet.

Seb

Fede figurer. Glæder mig til at få lov at se dem i levende live til en turnering engang :)
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Jenova

Mange tak  :D

Måske kan den nå at blive færdig til turnering i Holbæk på lørdag. Jeg skal i hvert tilfælde gøre mit bedste.

Silva

Tegner lovende. Hvad er det for en figur?

Jenova

Quote from: Silva on 15 April, 2018, 20:40:17
Tegner lovende. Hvad er det for en figur?

Hun hedder Serena Bowman. Hun har en ret langt ude historie, fordi hun var en af de "personer" man spillede om i den der "Divergent Path" event nogle år tilbage.

FreddyRæv

Flotte figurer Inge!  :)

Honsou

Fin. :)

Glæder mig til at se hvordan hende Maddox ser ud, til Jakob Lynch.