News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Silchasruin besøger Mortal Realms

Started by Silchasruin, 02 January, 2018, 13:11:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Silchasruin

Ideen her er have et sted til ting der ikke har med min Khorne hær at gøre.

Har fået Shadespire til jul og det gav spørgsmålet om alt hobby skulle være i min Khorne tråd. Det blev så et nej. Har også et spil Silver Tower liggende jeg ikke har fået malet endnu og der kommer sikkert mere.

Forventer der kommer en update her så snart jeg bliver færdig med den 40k figur der lige nu er på malebordet.
Medlem af Emperor's Pride
Malet:
5560 point Blades of Khorne
3024 point Necrons

Silchasruin

Tænkte lidt på hvad der skal i tråden.

Ud over figurer er der også resten af Mortal Realms med masser af historier, Battletomes, bøger og noveller. Jeg har tidligere læst de første 3 Realmgate Wars bøger og det var lidt med blandede følelser. Jeg prøvede at se dem som mytiske historier der "nu" fortælles om hvordan Sigmar og hans Stormcast Eternals tog kampen op mod chaos. Det var meget sjovt at få noget baggrund. Men for meget af de første 3 bøger var Stormcast slår på ting og ikke altid lige godt skrevet, jeg gik lidt i stå. Jeg har flere gange hørt hvordan det skulle være blevet bedre. Så jeg har overvejet at prøve igen.

Og her har vi så Hammerhal & Other Stories, en start her samling af historier i Age of Sigmar til 50 kr. Så den er jeg gået igang med.

Jeg er lige blevet færdig med den første historie, Hammerhal. At tilføje det til denne tråd passer til alt AoS der ikke er min Khorne hær temaet. Planen er at give et meget kort overblik og vælge nogle få ting jeg har fået ud af historien, ikke at lave en stor gennemgang af det hele.

Hammerhal af Josh Reynolds

Hammerhal Ghyran angribes af Tzeentch. Byens Stormcast tropper og deres Freeguild allierede er looket ud af byen og angribes. Imens prøver Tzeentch's menneskelige følgere at nedbryde byens magiske forsvar indefra så deamons og Tzaangors får adgang. En Witchhunter med nogle få allierede (dværg, elver og Stormcast) forsøger at stoppe dem.

1. Bedre læsning. Det er stadig en Warhammer novelle med hvad det betyder af kampscener osv. Men var underholdt og fik lidt mere information hvordan Mortal Realms ser ud nu hvor almindelige mennesker kan leve her igen.

2. Splid mellem de folk der har overlevet uden for Azyr og dem der kommer ud efter Stormcast Eternals har befriet områder i Realmgate Wars. Vi snakker om generationer senere, men der er stadig en følelse fra Azyrene om at de andre burde være taknemmelige for være blevet reddet. Mens der på den anden side er bitterhed over at nogle har siddet sikkert i Azyr, mens deres forfædre er blevet jagtet og dræbt. Der blev ikke gået meget ind i det her, men noget jeg bemærkede som giver muligheder for masser af worldbuilding fremover.

3. Sylvaneth. De er allierede, men adskilte og mennesker har ikke rigtigt noget med dem at gøre eller forstår dem. Man tænker Hammerhal Gyhran i realm of life burde have masser af træ. Men hvad hvis Sylvaneth er uenige? 1 af badguys er begyndt at tjene Tzeentch da han reddes fra Sylvaneth der slagter hans folk efter et forsøg på at blive rig gennem ulovlig skovhugning.

4. Stormcast Eternals er mere menneskelige end jeg husker dem. Kan give bedre historier end hvis de bare smadrer chaos.

5. Only the faithful. Hallowed Knights husker jeg som mine favorit Stormcast fra de Realmgate Wars bøger jeg læste og det holder forsat.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Ikke haft så meget hobby tid i januar og det jeg har brugt er gået til at male min Bloodthirster.

Men også så småt begyndt at samle figurerne til shadespire, tænker de bliver et af de næste projekter, så kan jeg også få lidt afveksling i farver

Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Så fik jeg prøvet et par spil Shadespire. Det kommer jeg helt sikkert til at spille igen.

Allerede efter 2 spil var jeg igang med at overveje andre kombinationer af kort. Med muligheden for at skifte kort og spillestil, sammen med nye teams på vej, tror jeg det kan holde min interesse i lang tid.

Malet:
3024 point Necrons

Anholm

Fedt at du kunne lide det!

Jeg er selv ret hyped på det, og dybden det ser ud til at have i forhold opsætning, kort, spilteknik og stil.

Når rotterne kommer kan jeg love dig for at der skal leges med decks!
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Master Ciaphas

Heps. Lidt thread-o'mancy her.

Hvordan er det gået med dine Underworlds eventyr?

Nu kommer der jo snart-ish Ossiarch Bonereapers til Underworlds...og så kan det være, at jeg hopper på dér...hvis ellers spillet er godt?

Silchasruin

Min interesse er gået fra Underworlds til Warcry som mit side spil til AoS.

Der var ikke noget galt med spillet, men der var begrænset interesse i Underworlds i klubben og da det er begrænset, hvor meget jeg får spillet andre steder gik det lidt i sig selv.

Warcry var der mere opbakning om og havde lige startet en liga inden corona, så tænker det skal prøves igen når vi får lov.
Malet:
3024 point Necrons