News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warzone Slagelse 2018

Started by Sarnovich, 23 January, 2018, 10:40:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sarnovich

I den sidste halvdel af 2017 var jeg i Canada, som et led i min uddannelse. Mens jeg var derover snakkede jeg og Shamanen (Frederik) omkring tilmelding til WZS, jeg var dog lidt skeptisk da jeg skulle/er igang med at skrive min bachelor i starten af 2018 og samtidig havde jeg heller ikke spillet 40k i lang tid. Men jeg blev overtalt, tilmeldte mig og nu glæder jeg mig til at spille en turneringen igen  :)

Jeg deltog i The Gathering Storm i weekenden (Endnu engang tak til min modstandere) og jeg endte på en sidste plads  :-[ Jeg havde regnet med at jeg ville stå bedre, men jeg tror at jeg var for rusten, hvilke resulterede i fejl fra mit vedkommende. Jeg kunne dog også se at min liste som jeg havde med ikke var stærk nok og der skulle laves en del udskiftninger hos den. Men det er jo det gode ved warm-up turneringer, det finder man ud af der  ;)

Min nye liste jeg regner med at tage med ser således ud:

Battalion Detachment

Overlord på Catacomb Command Barrage [Warlord]
+ Warsytche

Lord
+ Warsytche
+ The Veil of Darkness

5 x Immortals
+ 5 x Gauss Blasters

10 x Warriors

10 x Warriors

Dedicated Transports: 2 x Ghost Arks

Outrider Detachment

Destroyer Lord
+ Warsytche
+ Ressurection Orb

5 x Canoptek Scarabs

6 x Canoptek Scarabs

6 x Canoptek Wraiths

5 x Destroyers

3 x Heavy Destroyers

Total points: 1999

Input er meget velkommen og jeg regner også med at være med i Guerilla AS (Unskyld hvis det er stavet forkert  :'( )
Put that cookie down, now!

Unforgiven

Det er ikke meget jeg kan hjælpe med......
jeg ville tage flyvecykler med. Mange flyvecykler.....
Da jeg tror at det er Necrons bedste enhed. Når det er sagt så tror jeg også at Necrons er en af de svageste lister lige for tiden. Du betaler point for at kunne genoplive dukker, men det er rimeligt nemt for din modstander at blæse enheder hent af bordet så du ikke for lov alligevel.......

Mvh. Martin
Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

Mr. Smiley

Nu er index hære meget svage i forhold til dem som har fået et Codex dog er Necron (i min optik) stærkere end de giver udtryk for.
Grunden til dette er deres Warriors er en af de bedste troops i spillet da de har -1 ap på deres våben OG Reanimation protocols som i min optik skal udnyttes på det groveste for at få mest ud af Necrons som en helhed.

Min erfaring viser dog at enheder af 10 Immortals med Tesla der får "My will be done" bliver vilde i skydning imod alt der har 4+ save så måske ha en enhed af dem med :)
For det andet køre du 2 enheder af 10 man Warriors... Kan godt se du vil smide dem ind i done Ghost arks men jeg tror du får mere ud af 2 enheder af 20 og 1 Ghost ark der står bagved og giver reanimation til dem (+ immortals)
Brug nogle pts. på en Crytek og helst 1 af de named chars der findes da de begge er sindsyge gode :)

Destroyers er jeg desværre ikke meget fan af da de pt koster for meget i forhold til hvad de gør... Heavy destroyers på den anden side er vildt effektive :)
Til sidst vil jeg give mine klare anbefalinger på en Nightbringer... Den er ikke et "must-have" for en Necrons hær men den er hård for en modstander at fjerne da den gemmer sig imellem warriors og slår utroligt hårdt imod inf enheder. Sammenlignet med en Wraiths enhed så er Wraiths hårde at tage ud men mangler i mange tilfælde damg out-put i min optik.

Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet ellers er jeg åben for debat :)
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Mr. Smiley

Quote from: Unforgiven on 23 January, 2018, 12:05:04
Du betaler point for at kunne genoplive dukker..

Det mener jeg ikke at man skal :)
I så fald er der ny faq ude jeg har overset 

Sigmaril

Quote from: Mr. Smiley on 23 January, 2018, 12:20:08
Quote from: Unforgiven on 23 January, 2018, 12:05:04
Du betaler point for at kunne genoplive dukker..

Det mener jeg ikke at man skal :)
I så fald er der ny faq ude jeg har overset
Jeg tror han mener at det er en indbygget del af prisen på Necron enheder ;)

shamanen

uden at ville trække tråden i en anden retning.. så mener jeg nu ikke at Index hære står dårlilgere.

Jeg blev nr. 2 til warm up i faraos i søndags, med en index hær. enig de har ikke så mange muligheder ren relic og stretagem mæssigt. men dårligere.. det kan man ikke generalisere.

Jeg har hele tiden sagt til dig Rasmus at 2x20 warriors med en cryptec ville gøre underværker. så du får flere kroppe på bordet..
The Waaagh are a cross between a mass migration, holy crusade, looting party and pub crawl, with a bit of genocide thrown in for good measure.

Looking for 40k team to join - have nurgle daemons, chaos knights and orks!

Sarnovich

Det er nogle rigtig gode inputs, mange tak  :D

@ Unforgiven: Jeg vil også gerne have nogle Nightsytche med, ihvertfald gerne to, hvor der er et unit Immortals i hver. Det vil give rigtig meget mobilitet, jeg må lige se om jeg har penge/tid til at kunne eksperimentere med dem. Jeg begynder på mit bachelor praktiksted Mandag næste uge, så jeg ved ikke helt hvordan tiden bliver.

@ Mr. Smiley: Jeg er meget enig med dig omkring Immortals og MWBD (My will be done). Tesla skud bliver ekstra hits på 5+, det kan virkelig være mange skud man levere. Jeg har længe gået og tænkt over at skulle tilføje 15 Immortals til listen og køre dem i to 10-mands enheder, med en Overlord samt en Cryptek i nærheden. Jeg har også nogle overvejelser omkring en erstatning af min almindelige Lord med en Cryptek (så skal jeg bare fjerne en base Scarabs fra 6-mands enheden)  :) Vil det være en god erstatning?
Med hensyn til store enheder Warriors, så har jeg erfaret at de er utrolig langsomme og enheden dør ret nemt til lidt focussed fire. Dør der 12-14 mand i en skydefase, så skal jeg benytte 2 CP på at de klare deres Morale check.

Ghost Arks virker kun på de modeller som er embarked derinde, så den virker ikke på enheder udenfor (Eller har jeg misforstået?)

Destroyers er lidt dyre, jeg synes dog at deres damage potentiale er godt. Jeg har ikke haft prøvet Nightbringeren endnu, men jeg er ret vild med Deceiveren (Hans re-deploy er rigtig god)  ;)

@Shamanen: Som nævnt tidligere, så synes jeg at 2 x 20 Warriors er meget langsomme og dør rigtig nemt til focussed fire. Rent points mæssigt, så koster 2 x 20 Warriors med Cryptek det samme som 2 x 10 Warriors med 2 Ghost Arks og du får noget mere mobilitet samt beskyttelse i Ghost Arks. Jeg skal lige have helt styr på vechiles regler, men damage outputtet burde være det samme (40 skud på rapid fire range for begge muligheder).

Mr. Smiley

Quote from: Sarnovich on 23 January, 2018, 13:36:19
Ghost Arks virker kun på de modeller som er embarked derinde, så den virker ikke på enheder udenfor (Eller har jeg misforstået?)

Den virker for Warriors indenfor 3" :)

Jeg er enig med at Warriors er langsomme og mange finder deres "Sweetspot" for dem er omkring 15 men igen jeg har ret gode erfaringer med dem på 20 og når de får et 5+ invul fra Orikan eller +1 T fra Szeras eller begge dele :D

Også som Unforgiven skriver så er Tomb blades utroligt gode til at være hurtige objektive grabbers, skyde ret godt og har godt save hvis man langer dem i tærren med Shieldvanes :)
Scarabs er også gode til det samme og på mange måder mere holdbare end Tomb blades hvilket gør at mange "glemmer" at skyde på dem til din fordel så små enheder af 3 er ret solide :)

Hvis du vælger at tage en Nightbringer eller Deceiveren med til Slagelse kan jeg med glæde låne dig mine modeller til formålet :D

Sarnovich

Quote from: Mr. Smiley on 23 January, 2018, 16:24:38
Den virker for Warriors indenfor 3" :)

Jeg er ret sikker på at der står at de skal være embarked inde i Ghost Ark før at den virker. Jeg må lige kigge den igennem igen 😊

Jeg har ikke prøvet Tomb Blades med endnu, jeg troede at Unforgiven mente deres fly.
Tomb Blades kan virke interessant, har du prøvet dem?

Jeg tror desværre ikke at jeg stiller Deceiver eller Nightbringer dertil, men jeg har skrevet dit tilbud bag øret 😉

Sune Krarup

Hej Rasmus

Fedt at du prøver kræfter med necronerne. Jeg har spillet necrons en hele del i de tidligere editions og vil enormt gerne have dem til at virke i 8'th desværre har jeg bare måtte indrømme at jeg ikke kan få dem til at fungere. Ihvertfald ikke hvis man vil op og blande sig lidt i toppen.

Mit største problem med warriors udover det faktum at modstanderen kan deny dine RP ved at fokusere på et unit af gangen, er at de deres korte rækkevide kombineret med at de mister al damage output hvis du låses dem i assault, som næsten alle hære kan gøre fra tur 1. Det gør dem bare enormt nemme at neutralisere og jeg kan ikke finde på en god måde at undgå det på.

Derudover har de bare for mange regler som ikke er gennemtænkt samtidig med at nogle af deres units er meget overkostet (destroyers, flayed ones). f.eks det faktum at hvis du har folk inde i flyverne (eller monolithen) og modstanderen dræber dem, så er alle dine units inden i døde!! det er sgu noget af en svaghed.

Jeg ville altid tage ham karakteren, som giver +1 A kombineret med en form for CC trussel, jeg ved ikke helt hvad, men jeg kan egentlig godt lide lychguards med scythes.
Wraiths tror jeg er gode nok, de er lidt for dyre, da de ikke gør nok skade, men med den nye strategem som kan give dem RP tror jeg et unit af 6 er en udemærket investering.
Derudover er det nye relic super vigtigt til at hive dine warriors ud af kamp go få lov til at skyde.

Mht. til tesla immortals syntes jeg der er for meget - to hit i spillet til at jeg ville læne mig alt for meget op ad den kombo. De er et ok valg, men jeg tror jeg ville holde mig til store grupper warriors.

Håber ikke det var alt for negativt. Jeg håber virkelig du får succes med de kære robotter, men jeg glæder mig vældig meget til de får et codex, så skal de nok komme til at kunne slås.

Mvh
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Mr. Smiley

Fedt at se din hær til Slagelse og glæder mig til at høre hvordan det var at være den eneste som stillede Necrons til Slagelse og faktisk ikke blive rullet over :D

HM

Rasmus, opdater lidt på din side her.. :D