News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

AOS til ETC

Started by Mr. Smiley, 09 February, 2018, 14:19:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Så er der virkelig kommet gang i jungle trommerne og AOS skal (forhåbentligt) med til ETC i år !

Lige pt bliver der diskuteret på livet løs på ETC forums om hvilket restriktioner der skal ske med AOS og jeg har tænkt mig at linke disse her og komme med mine bud på hvordan det skal foregå
Forneden vil jeg sætte de spørgsmål op som bliver diskuteret lige pt og kommer derefter med mine bud på de enkelte.

Dates: (Do you aim for a wednesday-thursday tournament or a friday-sunday one? Would it even be possible on Orga side, is there enough space?)
Personligt ser jeg det gerne må foregå de samme dage som 40k (alle in på GW på 1 dag) da de 2 spil ligner hinanden... Dog er jeg også fan af at man kan bruge figurer på tværs (Daemons) og måske have mulighed for at joine begge spil systemer :)

Schedule: (How many games in how many days? When should the event start?)
Max 3... Har selv en del erfaringer fra 40k miljøet og 3 spil på 2000 pts. er meget overskueligt på 1 dag

Team size: 4-6-8 person team?
4 er for lidt og 8 er for mange (i min optik) så holder på at 6 er et godt tal

Points: You are not bound to 2k, you mıght have 1.5 or 2.5. Your call.
Igen er jeg meget tilhænger af 2000 pts. spil. Dog vil 2500 pts. også være en mulighed dog kommer de enkelte spil til at tage længere tid.

Team to team pairings: Swiss is the most obvious choice here, but maybe somebody else has a different idea?
Bedste teams med points imod hinanden giver mest mening i forhold til at de bedste møder hinanden.

Player to player pairing in a team match: Sth like 40k maybe with defenders and attackers? Or do you just assign players to tables?
Som det foregår nu så bliver hvert hold stillet overfor hinanden og hver kaptajn stiller hver spiller op imod hinanden... I 40k er dette meget godt da nogle hære "Counter" hinanden bedre end andre. På samme måde i AOS kræver det en dygtig kaptajn at lave de rigtige pairings af hære og ser derfor også at dette bliver brugt i AOS ETC.

Missions: Do you play missions directly from the BRB? Or do you want to combine something or write your own?
Missioner fra GH2017 giver i min optik mest mening her... Måske en combi af et par stykker men så skal de skrives godt nok :)

Scoring and team scoring: Will you have a concept of team victory? As in a threshold where the team counts as victorious or do you just tally player scores?
Tally player cost her da de er en "Holdsport" og man vinder ved at sætte de bedste hære op imod hinanden og trække så mange points hjem så muligt for holdet

Coach: Will there be coaches in Age of Sigmar ETC?
Self skal der være en Ulrik Wilbæk der råber af folk fra siden :D

Team-Army composition: Will you allow an all death team? Or will you mandate 1 grand alliance minimum with the rule that a subfaction can be used only once per team? Or sth entirely different.
Her vil jeg mene at hver subfaction skal have deres egen hær. Så et hold kan stille f.eks en Khone Bloodbound og Maggotkin hær uden at de overlapper... Dog vil jeg mene at hære der bruge 1 enkel char fra f.eks Skaven har låst hele Skaven hæren pga. dette.

Sourcbook accepting deadline: When should you stop accepting battletomes and faqs?
1 måned op til ETC. Der sker så meget indenfor regler og opdates lige pt at 1 måned er realistisk nok

List submission deadline: When should be the last submission date? Will there be a list submission at all? How about list checking?
Samme som overstående. Og listerne skal være låste og åbne så andre ETC spillere kan læse og evt. rette personer lister for fejl (Er fan af åbenhed overfor sine medspillere)

Det var så lidt af mine bud på de ting som er oppe lige pt.

Hvad syntes i andre om at AOS står på programmet til ETC i år? Jeg er personligt hyped og håber at vi her i Danmark stiller med de bedste hold til rådighed på tværs af landet
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Anholm

Quote from: Mr. Smiley on 09 February, 2018, 14:19:09
Team-Army composition: Will you allow an all death team? Or will you mandate 1 grand alliance minimum with the rule that a subfaction can be used only once per team? Or sth entirely different.
Her vil jeg mene at hver subfaction skal have deres egen hær. Så et hold kan stille f.eks en Khone Bloodbound og Maggotkin hær uden at de overlapper... Dog vil jeg mene at hære der bruge 1 enkel char fra f.eks Skaven har låst hele Skaven hæren pga. dette.

Hvordan er det normalt for 40k her? Kan man ikke have den samme Codex hær med to gange?

Generelt tænker jeg at det ikke rigtig giver mening at låse det ifht. Grand Alliance. Alt efter hvad der sker med Death her nu, så kan det være lidt stramt at stille op med så udfordret en hær.
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Skilkoff

Det fedeste i min lille verden ville klart være at man lavede en Keyword liste over "hære" som der max kan gå igemmen en gang så man ikke ser spam. Så som

Khorne
Skaven
Stormcast
Free people

Osv.

På den anden side så kunne man godt udybe den for at skabe flere hære ellers så ville der måske for nemt komme 10 lister som der bare går igen.

Så kunne det hede

Khorne Deamon
Khorne Mortal
Skaven master clan
Skaven molder
Slaves to darkness (nurgle)
Slaves to Darkness (slaanesh)
Også kan de max være med en gang i listen. Om det er som ally eller main force er lige meget de bliver låst der.

Mr. Smiley

Igår aftes fik vi et officielt ETC AOS forum så hvis i kan smide jeres ideer derind til at hjælpe med debatten vil det være super :D

Skikoff
Jeg er mere enig i dit eksempel nummer 2 da man jo er 4-8 mennesker afsted på en gang vil det være bedst at dele hærene ud.
Jeg syntes det vil være kedeligt hvis alle du stille samme hære eller faction så ser man ikke meget variation i hærene

Anholm
Nej man kan ikke have samme dex med 2 gange - Dette er for at repræsentere flest 40k hære på en gang :)
Og jeg mener pt ikke at Death er udfordret :) Jeg har set flere ideer til Death hære som virker utroligt godt imod Stomcast
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0