News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rise of Moloch, Victorian England Malifauxish coolness.

Started by Honsou, 13 February, 2018, 16:08:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Så ankom hele herligheden, så skal der bare lige males osv. :)

Mon ikke der er et par fine proxier til Malifaux iblandt også.

Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

Så var vi 5 gutter der testede RoM kampagne chapter 1, 2 & 3.

Jeg kan roligt få malet de figurer, det er et fedt spil, næste gang skal det dog være på et lidt større bord end mit lige-i-underkanten hæve-sænke bord. :)

En del af reglerne er ret uklare, eller mangler beskrivelse, så vi lavede allerede et par house rules i dag.

Jeg vil også anbefale man spiller med en timer, når spillerne skal diskutere hvilken rækkefølge de forskellige aktiveres i, ellers kan der hurtigt diskuteres 10-15 minutter.

Det samme kan man overveje når hver spiller aktiveres. Har man en der synes han/hun har ret i hvad der skal gøres for hver enkelt spiller, kan der også gå lidt diskutionsklub i det, det havde vi dog kun et par enkelte gange, hvor folk var meget uenige om hvad Thomas/Tangopop skulle gøre med sin activation. :D

Som Jens Watson var inde på, så var der lidt mere rollespil over det, hvis man ikke har 10 minutter til at diskutere hvordan man vil tackle de zombier der har omringet en, men man skal reagere inden de spiser en.

Det vi spillede med ret hurtigt var, at de 1-gangs-ting som "gratis angreb", "gratis move" osv kun måtte spilles 1 kort pr action man havde, så man ikke pludselig spillede 3 moves og 7 ekstra angreb i samme activation.

Det virker ikke som om man helt vælter sig i superudstyr, selvom Kasper fik fingre i en sej flammekaster, eller OP skills, som i Descent, hvor Heltene stikker helt af i løbet af act 2 og dræber drager i 1-2 slag, mens minions ryger 3-4 ad gangen. Tror det her er mere balanceret.

Det skal naturligvis spilles meget mere. :)

Og jeg bliver kun mere begejstret for BANG! The dice game, som vi lige tog 3 spil af til at starte med, hurtigt og sjovt, hvis man er mindst 5.

Filthor

Jeg fik også et spil under vesten med min bedre halvdel. Og ja: Det skal helt klart spilles mere. Det er virkelig stemningsfuldt og overraskende mange taktiske overvejelser.
Det fungerede fint med én gentlemen-spiller (mindre diskussion om rækkefølge), men det er nok sjovere med et par stykker.  Måske er det optimalt med to gentlemen-spillere - også så nemesis ikke har meget mere at lave end de andre spillere (som jeg kunne forestille mig var tilfældet hos jer?).

Jeg er gået i gang med at male. Uuh det er fede figurer! :)

Tak for billeder!

Honsou

Står der ikke at man altid har 4 Gentlemen i spil? Eller I tog måske bare en lille "tester"? :)

I mission 3 var der 3 af mine Agents, Chaos og Minions, mod 4 Gentlemen og 2 x allies, men da jeg fjernede 2 allies havde jeg pludselig flere activations. Desværre starter Gentlemen jo altid. ;)

Filthor

Jo, der er altid fire gentlemen. Det jeg mener er én eller to spillere, som deler de fire gentlemen mellem sig.

Jeg tror at det vil passe rigtig godt med to spillere med to gentlemen hver.

Det er i øvrigt rigtig fedt så meget gentlemen kan formes med upgrades og roles inden spillet går i gang.
Og hvor er det sejt at man som nemesis-spilleren også føler at man har nogle rigtige (anti-)helte i stedet for blot anonyme goons. Tobias og Emerson er nok mine to nye yndlingsfigurer :)

Ja, det betyder rigtig meget at gentlemen har den første activation.

Honsou

Jeg skrev til facebook gruppen om de kunne svare på regelspørgsmål:

Kan Tobias f.eks. spawne zombies når han tager escape damage?

Får Nemesisspilleren Ether når Gentlemen MISTER eller discarder Ether, eller KUN når de aktivt bruger det? (Vi spillede med det sidste).

Kan man virkelig bruge uendeligt med discard free attack/actions som Gentleman, og bare hobe kortene op og lave 12 angreb i samme activation?

Hvad sker der når en flaming zombie går igennem ild?

Filthor

(haha, du må tro at jeg stalker din tråd totalt... hvilket jeg jo egentlig også gør)

Jeg tror godt at Tobias kan spawne zombier ved escape damage. Det koster jo trods alt 2 ether - det samme som den nemesis power, som gør det samme. Den kan man jo også bare bruge når man vil under en activation (godt nok kun én gang).

Det lyder i mine ører rigtigt hvad I gjorde mht. discarded ether. Det giver vel også mest fluff-mæssig mening at nemesis får mere magt når der bruges meget magisk energi i området - ikke bare når det "fiser ud". Der står også under reglen (s. 21): "When the Gentlemen use Ether..." (min kursiv).

Den med actions er jeg i tvivl om, men jeg har ikke set noget om nogen begrænsninger. Nu har jeg i mit ene spil heller ikke set særlig mange kort, så situationen er ikke engang tilnærmelsesvist opstået.

Der står på flaming zombie-dashboardet at "this minion cannot be damaged by fire tokens", så de går vel bare lige igennem som de vil, tænker jeg.

Honsou

Vi spillede med man ikke kunne, for det betød at jeg i samme activation kunne spawne 8 zombies, og så være drænet for Ether, hvilket også var lidt vildt. Bare det at der står 8 af dem efter jeg har gået en tur (ned til Damsel der ville stikke af, kunne også være ret afgørende).

Ja, præcis det med USE Ether var hvad vi lagde vægt på.

I spil 3 var der en håndfuld kort ved alle, så vi aftalte netop at man kun kunne bruge 1 free action card pr action man havde.

Jeg overså det med flaming zombies, tak. :)

Honsou

Honsou

Jeg kunne ikke få lov at spille WoW:

Så jeg samlede istedet denne lækre sag til kortene:

Honsou

6 Shambling Zombies klar, 3 Burning Zombies næsten klar. :)

Så mangler jeg kun 100.

Jeg mangler lige lidt blod på den paraply de har siddende der...

Honsou

Filthor

Cool.

Gode farver. Og ilden er rigtig vellykket.
Er du gået i gang med gentlemænnerne? De er en fryd at male :)

Honsou

Tak. Quick & dirty, men bedre end "gule".

Ikke Gentlemen endnu, maler lige nogle minions først.

Esben

Figurerne er nydeligt malet, og spillet er heldigvis også godt.
Esben Flachs
Kbh Ø

Honsou

6 stk unicycle killer clowns klar.

6 af de andre klovne er også lige på trapperne.

Lidt sent aften-billede, kunne være bedre... men de er nok også pænest i dårlig belysning. :D

Honsou

Så kom der lidt flere killer clowns, af dem til fods.

Skriv gerne til mig, hvis du vil prøve spillet, jeg vil gerne snart starte en kampagne, eller i hvert fald en 1-dags af slagsen.

tangopop

Ser sgu godt ud - der er godt nok knald på produktionen - we like :-)
glæder mig til at spille RoM igen

Honsou

Honsou

Honsou

Endnu mere malet... (Agent fat lady har fået lidt mere ansigt siden billedet her)

Thejs

Der er gang i samlebåndet, imponerende tempo :)

Er det base colour + wash og hvad er tidsforbruget pr. figur ca?
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Honsou

Ja nogenlunde.

Jeg kan aldrig bedømme tidsforbrug, fordi jeg maler så mange forskellige ting, og henover flere dage, ofte. Og min hustru har malet grundfarver på en del af dem.

De 6 cykel-klovne malede jeg fra start til slut på samme dag, men om jeg sad 3 timer eller 6 timer, aner jeg ikke. Maler lidt/en del Malifaux indimellem, så laver jeg noget andet, så tilbage til malebordet osv.