News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

søgemaskine (Serch) Funger ikke på PF?

Started by tau, 17 February, 2018, 18:02:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tau

Er det bare mig der har problmer med søgemaskinen på PF, vis jeg søger for jeg loading pogress, og der sker sådan set ikke noget derfeter?..
Nogen der har same problem, eller nogen made at fixe det på? Prøvet, på chrome, explpor, og telefon, inted af det funger?
Så er det et globalt problem på PF eller bare mig der har det?

Player1

Søgefunktionen i SMF forum softwaren er ikke super god. Dog er der en del ting man kan gøre for at afhjælpe dette, både fra administrators side, men også et par småting for selve brugerne.
Til at starte med bør du ikke søge for bredt. Prøv at afgrænse din søgning så meget som muligt. Vælg de boards fra du ikke tror emnet vil ligge under, brug et så unikt søgeord i søgefeltet som muligt (d.v.s. lad være med at søge efter Warhammer, figurer, maling eller lignende brede søgeord) og benyt dig evt. af funktionen med at søge efter indlæg af en bestemt bruger hvis det er muligt.

Når alt dette er sagt er min erfaring så omvendt fra andre steder, at søgefunktioner faktisk kan gå helt ned hvis man sætter for mange afgrænsninger. Det er dog primært på sider kodet i ASP, jeg ved ikke hvordan det forholder sig med PHP.

tau

Takker for din hjælp og info, søgtepå PF traders efter en person har gjort før (Nogle år tilbage dog.) Hvor det kørte godt, men gjorder det ikke denne gang, men vil se om der ikke er noget jeg kan gøre for at fixe det. :)

Player1

Quote from: tau on 18 February, 2018, 01:30:14
Takker for din hjælp og info, søgtepå PF traders efter en person har gjort før (Nogle år tilbage dog.) Hvor det kørte godt, men gjorder det ikke denne gang, men vil se om der ikke er noget jeg kan gøre for at fixe det. :)
Nogle gange skal man også bare lukke sin browser, banke tre gange under skrivebordet, dreje kontorstolen to gange rundt om sig selv, sige de magiske ord "love the computers" og så prøve igen. Så virker det straks.

okkel

Quote from: tau on 18 February, 2018, 01:30:14

Det er naturligvis ikke det samme men hvis det stadig driller kan du gå en på trader boardet og trykke på subject (det står lige over listen af posts). Så får du alle tråde ordnet i alfabetisk rækkefølge efter subject, og da subject netop er tradernes brugernavne er det forholdsvist hurtigt at finde en bestemt trader. Søgefunktionen er dog langt smartere når den ellers virker.