News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

WarQueens Own - En Slaves to Darksness rejsedagbog

Started by VSH, 13 April, 2018, 21:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VSH

Yah - her begynder en blog om mine første eventyr ud i AOS-verdenen.

Baggrunden er at min faste kreds af mednørder i kælderen (!), ad flere omgange har lokket med det fine spil - dels i Skirmish versionen, dels ved at lade mig befamle og sågar spille med deres dejlige nye (og gamle) dukker... Selv har jeg aldrig rigtig fundet kærlighed til de firkantede baser, og trods forsøg med Lizardmen (eller hvad de nu hedder i dag), Orc'er eller dværge - som vist faktisk alle har fået nye navne? - så har jeg endelig overgivet mig, og kastet kærligheden på Slaves to Darkness - nærmere bestemt Chaos Marauders... Nå ja og alt andet i listen, sådan lidt hen ad vejen... Da reglerne nu minder utroligt meget om 40k's aktuelle - er det blevet tid til at tage springet, og ikke mindst forsøge mig med maling og spil på et absolut hyggeniveau. Det betyder også, at denne tråd ikke forventes at komme til at indeholde forslag til, hvordan hæren bedst anvendes, men derimod bud på, hvilket figurer jeg synes det er sjovt at male og spille med! Sæt i gang!

/VSH

Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

VSH

Et første billede af min hovedperson - The WarQueen

Håber at kunne fylde bloggen med billeder. I første omgang var udfordringen at male de første 500 point. Med en Slaves to Darkness begynder kasse, kan det opnås ved at male 16 modeller (!)
Jeg valgte i stedet at gå maraudervejen og male The WarQueen, 2x20 Marauders samt 10 Marauder Horsemen  :o

Ikke den nemmeste løsning - og jeg - som hader at male heste...

/VSH
blog

VSH

500 point blev malet i nogenlunde rekord tempo  8)

Marauders med Hand weapons and Shields

Med flails - og efter første spil - nu også med skjolde

Samt en enkelt hest + rytter

/VSH

blog

VSH

Lektien fra første spil var, at gratis skjolde er værd at samle på - derfor blev Marauders med flails opgraderede:

Mod 500 point free people lykkedes det at overvælde de "gode" og dermed skabe frygt og rædsel. - Heldigvis var min modstander flink at lade mig vinde, ellers var det sikkert blevet en kort blog!

/VSH
blog

VSH

Næste stop var at få malet de pokkers heste og deres ryttere...

Derefter gik det over stok og sten med GW's nye Blasted Hallowheart sæt som spillebord og terræn mod en flok elvere - undskyld Aelves  ???

Selv om man skulle tro at - strength in numbers - var en fordel, så gjaldt det ikke denne mission, hvor antallet at wounds man tildelte modstanderen var victory condition. Med to Aelves tilbage efter 5 runder havde jeg tabt med mere en 20 wounds - hårdt kæmpet i 500 point

Vi er flest - og vi vinder... næsten  :-[

/VSH
blog

VSH

Med de første 500 point i hus - gik jeg straks i gang med at male de næste 500 aka 10 Chaos Warriors, 5 Chaos Knights og en Chaos Sorcerer Lord.

Det tog kun få dage hen over påsken, hvorefter de straks blev kastet i kamp mod Free People hjulpet af StormCasts, Overlords? og nogle særlige Aelves på Hjorte?

Chaos hæren fylder godt i landskabet - da de første 500 point jo fortsat består af 51 modeller - så 67 modeller i alt!

Der kæmpes på hele linjen...

Slaget stod om nogle særlige meteorsten, som dryssede ned fra himlen i tur 3-5...
The WarQueen og hendes tropper har dog mere fokus på at slagte fjender, og kun troldmanden scorer reelt point i kampen

Sejren går til de grufulde Slaves to Darkness - om end der er ganske få modeller tilbage... I betragtning af, hvor lidt skydning jeg endnu har oplevet, er jeg rystet over hvor hurtigt alting dør i AOS...

Reglerne er tilgengæld nemme, og det er tæt på, at jeg husker halvdelen  ;D

/VSH
blog

VSH

Sidste opdatering i denne kavalkade i aften blev til endnu en omgang mod Aelves, der denne gang havde medbragt Disposessed...

En uhellig alliance af dværge og elvere, der i den grad gav min WarQueen og hendes horde på munden. Et lyspunkt var dog muligheden for at have to ture i træk - det gav mig en chance for at være med i spillet

- og i sidste ende lykkedes det mig at slå 4 seks'ere på saves for min WarQueen mod WhiteLions og Disposessed, hvilket ikke alene reddede hende, men også sendte mortal wounds tilbage til fjenderne - Med yderligere -2 til bravery og 4 casualties blev Whitelions ryddet ad vejen og Disposessed alvorligt skadede. Missionen tilsagde, at vi skulle finde en skattekiste, og den var der rigtig mange Slaves til at bære med hjem - de massive tab til trods  :(

/VSH
blog

Torben Kastbjerg

Det er utroligt at alt hvad GW skulle gøre for at man fangede interesse for deres fantasy spil, var at sprænge det hele i luften ;D

Glæder mig til vi ses på slagmarken igen!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Hoppe

Ah hva? Det var sørens...de gamle nisser er hoppet på AoS vognen :)

Godt at se, jeg følger med...god fremgang Nicolai.

AoS kan nogle ting, især med jeres tilgang. Og så virker de små spil ret godt i systemet.

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

VSH

Takker for interessen - har fået samlet en masse flere figurer sammen, men er pt. lidt presset af, at vi om en måned skal holde den årlige sommerhus 40k tur til Ho.
I den sammenhæng mangler jeg lige at male en 1000 point/50 Powerlevels Chaos Spacemarine hær - og lære at spille med hæren... (!), så min dronning og hendes slaver er lige sat på hold den næste månedstid... Herefter går det løs igen med store og små enheder og en enkelt tildragelse fra Forgeworld!

/VSH
blog

VSH

Selv om der har været fokus på 40k i en periode, så giver den nye version anledning til mere kærlighed til AOS.

Her er et WIP af mine forstærkninger på magi-fronten

/VSH
blog

Master Ciaphas

Det billede er jo så småt, at jeg ikke kan se hvad der er på!! :-S

VSH

Quote from: Master Ciaphas on 28 June, 2018, 09:16:20
Det billede er jo så småt, at jeg ikke kan se hvad der er på!! :-S

Får fikset det i eftermiddag :)

Nu i bedre opløsning

/VSH
blog

Miguel

Din marauder hær er mega fed!

har du overvejet at køre dem som et fatesworn warband? Det ville gøre de maraudere ret vilde! Mener de får rend 1 hele banden af det :D

VSH

Quote from: Miguel on 26 July, 2018, 10:18:09
Din marauder hær er mega fed!

har du overvejet at køre dem som et fatesworn warband? Det ville gøre de maraudere ret vilde! Mener de får rend 1 hele banden af det :D

Tak - næh det har jeg ikke tænkt over... Før nu! Det må prøves.

Pt arbejder jeg på flere Horsemen (de er rigtig gode som support enhed med javelins) og så en WarMammoth - fordi jeg kan

/VSH
blog

Miguel

din marauder heste med deres javelins bliver vilde med rend 1 :D

Det er klart det værd! plus det 6+ wardsave man i nogle tilfælde kan få ind i bloggene :D

Taoregorn

Quote from: Miguel on 26 July, 2018, 10:31:44
din marauder heste med deres javelins bliver vilde med rend 1 :D

Det er klart det værd! plus det 6+ wardsave man i nogle tilfælde kan få ind i bloggene :D

Ward save... blogs??!!😭

WarMammoth???? Forge world??? 😂😂

VSH

Faktisk er det lykkes mig at få hele to spil i 2.0 versionen.

Første spil mod en gruppe Free people - 1000 point

Ingen tvivl om, at det er en fordel med læssevis af Marauders - selv om de hver især ikke kan så meget...

/VSH
blog

VSH

Og så et slag på 1200 point mod de onde onde StormCasts med deres nye snyde regler... - Heldigvis var scenariet et, hvor det galt om at have flest modeller (og mindst 5) inden for hvert af to objektiver...

En enkelt heltinde holder 20 Marauders og the WarQueen beskæftiget i det meste af tre ture...

En eller anden helt på en slem fugl laver mine Horsemen til plukfisk  :'(

Dog ikke før mine horsmen får slået en StormCast ihjel og dermed bringer gruppen ned på 4(!) modeller  8)

StormCasts med diverse snyderegler slår min ene Wizard (fra Forgeworld) ihjel - men Chaos Warriors holder gang i kampen - og Marauders stikker af i sidste tur = move+run hen til det andet objektiv

Endnu en sejr for the WarQueen - denne gang udelukkende pga scenariet.

Mine Horsemen er simpelhen de bedste i hæren - Knights angriber et eller andet og dør. Warriors kan ikke klare sig mod StormCasts, da de kan mikse våben. Marauders til fods er fine, men vinder ikke på egen hånd - mine helte rammer sjælent noget som helst - og kan ikke kaste simple formularer (på 5+)...

/VSH
blog