News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Chaos er da for fede

Started by Waaargh, 27 December, 2016, 15:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Friis

QuoteBlood tithe virkede, hurra! De små grupper reavers var en god hjælp (tak til Morten Bendix).

Nu er jeg lige startet med at spille Khorne i en PtG campaign, hvad virkede?  :)

Waaargh

@Skilkoff, jo det kan jeg da...

Allegiance: Chaos
Slaughterpriest with Hackblade and Wrathhammer (100)
- General
- Trait: Cunning Deceiver
Daemon Prince (160)
- Axe
- Wings
Bloab Rotspawned (260)
Gaunt Summoner of Tzeentch (120)
10 x Bloodreavers (70)
- Meatripper Axes
10 x Bloodreavers (70)
- Meatripper Axes
10 x Bloodreavers (70)
- Meatripper Axes
5 x Putrid Blightkings (160)
3 x Varanguard (300)
- Fellspear
3 x Screamers Of Tzeentch (120)
1 x Chaos Warshrine (180)
- Mark of Chaos: Khorne
- Blood Blessing: None
Ghorgon (200)
Slaughterbrute (180)

Total: 1990 / 2000
Wounds: 143

Jeg ville gerne hive nogle kairic acolytes ind, på sigt. Men lad os nu se hvad sommeren bringer. Feculent gnarlmaws kunne også være sjove at tage med, både for at vise noget ond kaos påvirkning, men jeg tror faktisk at det er lidt OP.

@Friis, af blood tithe virkede den der hvor jeg chargede i utide (i rette tid?), hvor der også var andre nærkampe. Og så fik jeg ikke lavet så meget andet. Jeg er ikke så stor fan af blood tithe, men er godt tilfreds med command traits og artifacts, og især med blood blessings.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Friis

Jeg troede det var Bloodreavers du fik til at virke via Blood Tithe ::)

Waaargh

Reavers fik en anden rolle. Det fungerede også udemærket. Sammen med de helte og fjender der døde på slagmarken betød det at at der kom mere blood tithe, hvilket gjorde at jeg kunne rykke på blood-tithe-o-meteret.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Waaargh

Det ser desværre ud til at feculent gnarlmaws kun kan medbringes i en Nurgle-hær. Så sparer jeg da de penge ;)

Skilkoff

Når at jeg ser på den Chaos liste så falder der en lille tåre fra min kind da det der er klassisk og elsket chaos hvor at der er mange units med hver sit Mark of Chaos.

Det er alt for lækkert at se på.

Waaargh

Der er lige nogle værktøjer jeg gerne ville have presset ind i listen, men listen tog afsæt i en lille quiz der blev lagt op på FB: Hvilke figurer og enheder er dine favoritter indenfor diverse kategorier? Her var mit bud at det var de flotteste, og de fandtes sjovt nok indenfor Kaosalliancen. Bloab Rotspawned, screamers of Tzeentch, varanguard og blightkings. Bloodreavers, slaughterbrute og warshrine er tætte runners up. Så det er lidt et miskmask af flotte figurer. Der er nogle som der ikke er plads til i 2000 point, desværre. Ville også gerne putte noget ind der skyder, her er det kun kairic acolytes der tiltaler mig stort, men det koster for mange point, og for mange kroner og øre. De er i øvrigt også i den dårlige ende af skalaen, regelteknisk, så det er ikke det store tab.

Waaargh

Hej hvor det går, så fik jeg et spil Total Conquest med Mikkel, min Khorne hær mod hans stormcast eternals. De ser sgu'tte så slemme ud i når man ser dem med fingrene.

Listerne

Allegiance: Khorne
Daemon Prince (160)
Bloodsecrator (120)
Slaughterpriest (100)
- Blood Blessing: Killing Frenzy
30 x Blood Warriors (520)
30 x Bloodletters (270)
10 x Bloodreavers (70)
10 x Bloodreavers (70)
10 x Bloodreavers (70)
2 x Skull Cannons (320)
Gore Pilgrims (180)

Total: 1980 / 2000

mod

Allegiance: Order
Lord-Celestant On Dracoth (220)
- General
- Trait: Staunch Defender
Lord-Relictor (80)
Knight-Heraldor (120)
5 x Liberators (100)
2 x Fulminators (240)
5 x Judicators (160)
- Skybolt Bows
5 x Judicators (160)
- Boltstorm Crossbows
3 x Vanguard-Raptors with Longstrike Crossbows (180)
3 x Prosecutors with Stormcall Javelins (100)
5 x Paladin Decimators (200)
5 x Paladin Retributors (220)
Hammerstrike Force (220)

Total: 2000 / 2000

Battle Report

Vi kæmpede i gamle ruiner foran en bymur, og centralt stod et prangende stykke mystical terrain. Khorne startede med at marchere fremad med sine blood warriors i midten og bloodletters på en let beskyttet flanke. Prinsen gik i dækning bag det prangende terræn, og reavers fyldt op det bedst de havde lært. Kanonerne brillierede ved at skade én vanguard raptor. Stormcasts hamrede deres fulminators ind i den ene gruppe reavers og deres boltstorm crossbows tyndede meget ud i den anden.

Khorne vandt initiativet for runde 2 hvor præsterne gav killing frenzy til warriors og kanoner. Warriors blev velsignede af det mystiske terræn (som jeg så glemte), men prinsen lod sig tryllebinde.
Farvel til 5 stk rend -2 agreb der skader D3+1. Av. Heldigvis hamrede warriors ind i hele stormcast linjen, Staunch Defender og nogle ret hidsige rul gjorde dog at der kun faldt én liberator (10 angreb på 2+/3+/-1/2 mod 4+, reroll 1's), piv piv. På den anden flanke overrendte bloodletters de 5 judicators. Stormcasts svarede igen ved at presse prosecuters frem, nedkalde 5 retributors tæt ved min bloodsecrator og skyde den ene kanon. Bloodwarriors tog en masse hug, men med 4+ save og 60 wounds kan de også tage en masse hug. Bloodsecrator  overlevede på 1 wound, præsten der stod og skærmede, ofrede sit liv. Der var godt gang i blood tithes.

Khorne vandt igen initiativet i runde 3, og startede med at sende en bloodletters ud på en løbetur, hen hvor blev udgydt blod. Prinsen beordrede warriors til at udvise mod, selv skulle han liige se lidt nærmere på den flotte bygning han stod ved. Ugh. Præsten gav fulminators 4 mortal wounds, så det var da noget. I denne tur tog jeg på munden, bloodletters løb igen fremad. Reaver chargede ind i retributors for at gøre en forskel, og hev da også en mand ned (pokkers til forskel på at stormcasts klarer deres saves på 5+ eller 3+). Blood warriors havde fået gjort has på liberators og var nu gået i gang med at gøre livet surt for lord-relictor. Stormcasts påkaldte sig hjælpen fra decimators, så de ville komme frem bag mine bloodletters. Det fejlede uheldigvis (så er der da lidt terningeretfærdighed til). Lord-celestant gik nu ind i kampen og lavede et charge der fik ham hele vejen rundt om mine blood warriors (og hen mod bloodletters). Warriors fik mange bank i denne runde og det betød også at jeg begyndte at miste grebet om objectives... hos stormcasts. Det er ellers rart nok at kunne vade 30 blood warriors frem og bare invadere et objective.

Det var i denne runde hvor jeg skulle have sendt min præst afsted mod bloodletters, så han kunne hjælpe dem næste tur.

Runde 4, roll off, Khorne vandt igen. Pyha. Prinsen er tæt af at se på hus, og flyver hen for at smadre noget. Bloodletters charger lord-celestant, prins charger fulminators. Prins for lige akkurat dræbt en fulminator med 1 wound tilbage. Fy faen! Ikke noget med at dræbe begge to. Bloodletters får at vide at de har -1 to hit mod lord-celestant og kviterer ved at rulle én 6'er på 14 terninger. Op ad bakke. Han saver selvfølgelig resten, på nær én enkelt. Decimators prøver igen at komme frem på 3+, men fejler uheldigvis. Vanguard raptors skyder lidt på prinsen. Knight-heraldor ved at nu er skæbnens time kommet og derfor bruger han sit horn til at straffe de onde kaos tilbedere. At han så også dræber 2 judicators og sig selv er den pris man må betale på hæderens mark. Jeg tror faktisk ikke han får skadet nogle Khornetilhængere... Retributors charger og tæver slagterpræsten. Fulminatorens dracoth går amok og smadrer prinsen. Prinsen der ikke har imponeret i sig selv, men om ikke andet så fik jeg da brugt hans Violent Urgency.

Runde 5, den skæbnesvangre runde, hvor Khorne vinder initiativet. Og nu sker det vilde, bloodletters tænder deres hellblades og flår lord-celestant fra hinanden. Bedre sent end aldrig. Jeg kan faktisk ikke huske om de var under 20 dæmoner, for så talte 6'ere ikke, men jeg tror nu der var 20 tilbage. I starten af stormcasts tur bliver bloodletters vilde og charger med bloodtithe ind i vanguard-raptors. Som svar charger fulminators ind i bloodletters. Med nogle heldige slag kan de sidste bloodletters faktisk blive udryddet. Retributors tager et ovjective fra Khornehæren, ævs. Det ryger en god håndfuld bloodletters, de står dog stadig da kampen er slut.

17-10 i Khornes favør.

Highlights:
*Staunch defencer er jo for craazy! Der blev sunget mange et heltekvad som følge af denne. Jeg vil ikke nævne for Mikkel at lord-castellant går godt med denne.
*Der var mange blood tithe i spil i denne kamp.
*Grupper på 10 bloodreavers virker godt. Skal lige huske at bruge chaff bedre. Her skulle de have stået i vejen for prosecutors og retributors lidt før.
*Violent Urgency er vigtig for hæren.

Low Keyes:
*Khorne horden er stor og langsom.
*Kanoner er edderrådme tilfældige!
*Prinsen var en forkælet klaphat der bare skal tage sig sammen. Nu er det andet spil i træk hvor mystical terrain tager en nøgleenhed ud af spil. Jeg skal nok til at respektere det lidt mere. Omvendt er 2+ slag nok de sværeste for mig at klare i spillet. Har også mistet 2 monstre på deadly terrain, indtil jeg lærte at gå udenom.
*Stillede mine bloodletters på den forkerte flanke, tror jeg. De skulle have været med i blodbadet, og gerne overfor fulminators.
*To hit penalty er godt nok tarvelig ved bloodletters. Der skal slagterpræsterne bare frem og give deres blodvelsignelser.

Videre og vildere
Der skal mere Fart & Tempo ind i listen. Kunne godt fjerne 10 bloodreavers for en bloodstoker.

For stormcasts gælder det nok at de kunne have stillet lidt mere kompakt, men her fik 5 judicators da omdirigeret 30 bloodletters så disse var længere tid om at komme i kamp hvor det gjaldt. Det var uheldigt at decimators ikke kom ind, men også satset at gå efter 3+ rul og 9" charge. De skulle bare have landet tæt på prosecutors. Det er fedt nok at de kan stille en hær med så få figurer. Ser frem til revanche, hvor Mikkel nok har gennemtravlet matched play scenarierne.

Waaargh

Rapport fra Grand Tournament Fanatic Heat 2

Daemon Prince (160)
-Immense power
-Death dealer (daemonic axe)
Bloodsecrator (120)
-Brazen rune
Bloodstoker (80)
Slaughterpriest (100)
30 x Blood Warriors (520)
30 x Bloodletters (270)
10 x Bloodreavers (70)
10 x Bloodreavers (70)
2 x Skull Cannons (320)
Gore Pilgrims (180)
1990

(Første del af skrivet bliver lidt kort for min spand af en PC lukkede ned mens jeg var nede og grille, og nu skal jeg skrive det igen >:( )

Der er en lille ændring i form af bloodstoker, han kan dog stadig give bloodtithe og kan også skubbe bæster, monstre og selvfede lynknægte væk der prøver at komme ind bag mine linier.

Hele arrangementet startede skidt - bussen til Ballerup kom for sent, og toget fra Høje Taastrup til Roskilde blev forsinket i 20 minutter. Så i stedet for at være der med 25 minutter at løbe på kom jeg ca 20 minutter for sent.

Spil 1
Mod Timm og hans Sylvaneth, vi har mødtes tit i Faraos men har ikke fået spillet sammen endnu, så det var jo en kærkommen lejlighed. Jeg har heller ikke fået spillet mod Sylvaneth og Timm ejheller mod Khorne, så det var også på sin plads. Scenariet var Come the Cometh. Tims hær bestod af en klassisk Sylvaneth hær og så nogle allierede sister of the thorn.

Vi lagde ud med at Sylvaneth groede træer i mit område og på alle strategiske punkter. Så blev der kastet magi der skadede de fleste af mine enheder og helte med et par mortal wounds. Og så fløj en treelord ancient i fjæset på mine skull cannons. Kurnouth hunters gjorde klar til at angribe mine bloodletters, mens nogle hårdt buffede dryads indtog midten. Mine skull cannons blev hurtigt udraderet af treelord ancient, men jeg kom godt igen ved at charge bloodletters ind på kurnouth hunters og lægge intet mindre end 27 mortal wounds. Blood warriors løb også ind i treelord og tog ham ud over et par kamprunder. Imens hamrede kometerne ned, og da støvet havde lagt sig, og tiden var gået var vi nået igennem runde 3 og den stod 9-6 i min favør.

Vi lavede begge et par blundere - jeg kunne have skærmet mine kanoner af med 10 reavers der bare stod på en flanke, hvor at Timm ikke skulle have sendt sine kurnouth hunters imod mine bloodletters, samt at treelord anicent skulle nok have satset på at buffe sig selv op med mystic shield og sin command ability der lader ham re-rolle 1'ere på sit save. Dermed var han gået fra at save 24/36 til 35/36 af alle saves med rend - og -1.

Sylvaneth er da helt utroligt mobile.

Spil 2
Battle for the Pass mod Thoralf og hans brayherd. Det var lidt svært at finde hoved og hale i hæren, hvad var skidt og hvad var kanel? Nå men jeg skulle jo også bare frem og tage de to punkter på midten. Reavers og stoker fik lov at danne bagtrop, så bæstmændene ikke kunne løbe om bag mig. Khorne hæren rykkede frem og så kom der ellers bæster ind fra siderne så det gjorde noget. Bestigors bragede ind i mine bloodletters. De rykkede noget i retning at 16" før end selve chargerykket! På flanken med kanoner og warriors dukkede en masse ungor raiders op med buer, skærmet af en gruppe gors. Kort fortalt vandt Thoralf den ene flanke, hvor min dæmonprins var håbløst og uduelig idet han ikke kunne tæve en stridsvogn (5/3+/3+/-2/1d3+2 og 4/3+/3+/-/3) i tre kampfaser. Men det er jo ikke så spændende, næh, det var at jeg fik et gennembrud med mine kanoner. De blev buffet med +1 to hit og fik +1 angreb, og kæmpede med gors, og derefter ungor raiders; hver gang en kanon slog noget ihjel i nærkamp i en fase så fik den lov at skyde, og det blev altså til en hel del skud i løbet af spillet.

Khorne vandt vidst 15-10, de vandt ihvertfald, jeg ville dog gerne nå at udføre min hemmelige opgave så vi tog de sidste par ture på sjus, Khorne ville alligevel vinde og der var ikke mange brayherd modeller tilbage.

Spil 3
Her mødte jeg Martin, der kommanderede Fyreslayers i vores sidste dyst til Heat 1. Denne gang stillede Martin med Daughters of Khaine, og vi udkæmpede Knife to the Heart. Terrænet bestod af en masse monolitter, og tre af disse var mystical scenery (jeg ved nu bedre end at undervurdere disse). Hæren bestod af Morathi, 2x30 witch aelves, nogle præstinder og lidt af hvert.

I denne kamp ville jeg prøve at skærme af med reavers, så 10 blokerede på den ene flanke og 10 stod foran warriors. På min flanke havde jeg så bloodwarriors, så jeg kunne overrende denne. Min plan var i øvrigt blot at vinde på kill points. Kanonerne skulle så prøve at skyde støtteelementer væk hos Martins damer. Martin havde tur 1 og Morathi lavede magi 36" væk, der skadede en slaughterpriest. Der døde også nogle reavers. Jeg rykkede reavers, warriors og letters frem med håbet om en dobbelttur. Det skulle ikke lykkedes, istedet blev der skudt et par reavers og 30 witches hamrede ind i de få der skærmede, og resten ind i warriors. Der døde 22 warriors! Hold nu op. Jeg gik lige og troede at deres opgave var at holde længe, men mod witches der giver 2 i skade mod bravery 7> fik warriors tæv. Nuvel seje Khornetilbedere syntes faktisk det er lidt frækt at få dø i kamp med letpåklædte damer, der siger at de tilbeder Khaine (men ligner noget der tilbeder Slaanesh). Warriors lavede deres No Respite og fik slået lidt på witches. Disse var så ret solide med et 4+/5+/5+. Vores første kamprunde tog ganske lang tid... på den anden flanke løb en del witches ind i 10 reavers, der bare gav mig 1 blood tithe, og de stod i en form for kongaline. Her lavede Martin en fejl og fik min kanoner ind i kamp, de bed fra sig og skød godt. Disse witches havde kun et 6+/6+ og kunne godt falde om når de blev slået på. Jeg tænkte at løsningen var at gå væk fra plan A og hen til plan B, hvor jeg prøvede at tynde ud i de to grupper, ud fra devisen at hvis der ikek var nogle at buffe, så var bufferne nok ikke så seje længere. I løbet af de næste kamprunder endte jeg med at få 2x30 witches ned med nakken, 5 blood stalkers og 5 khinai heartrenders, samt 2 præstinder. Havde min prins været lidt mere effen havde han givet 10 wounds til doomfire warlocks.

Vi nåede til tur 3 hvor Khornes trofaste vandt på kill points. Der var dog både et alter of Khaine og en Morathi løs. Jeg havde mistet min prins, letters, reavers og de fleste warriors. Så på sigt havde Martin nok vundet.

Når jeg nu ser det her, så brugte jeg alt for meget energi på at ramme witches. At få skudt præster, doomfire warlocks og Morathi ned, havde været bedre for mig. Morathri skal dog helst pilles lidt ned før end hun når i nærkamp.

Det er tre sejre og de gav mig en tredjeplads med ca. 2450 killpoints, hvor Jonathan fik ca 2900 kill points og Alexander fik vidst 4400 kill points.

Highlights:
*Tre sejre og en tredjeplads. Hep hey.
*Skull cannons var MVP i to af mine spil, og på sin vis gjorde de også deres ting i spil 1 ved at jeg fik ram på treeman ancient. Når de får lov at slås lidt mod en bette modstander så kan der kommer 3 skud af pr. runde. Jeg fik helt dårlig samvittighed mod Thoralfs brayherd.
*Bloodletters fik lov at gøre deres ting og hamrede ind i kurnouth hunters og gav 27 mortal wounds.
*Daemonprins er hurtig og mobil med sit 12" flyve ryk.
*Jeg var lige ved at lokke dryads frem mod mine linier. Skal lige tænke lidt mere i slaughterpriests placering.
*Chaff virkede godt i alle spil. Kunne have gjort det bedre i spil 1.
*Tre gode spil, og krigshistorier bagefter. Det var en dejlig dag.

Low Keyes:
*Jeg spiller hæren langsomt/Hæren er langsom. Men ok, så hyggede vi os.
*Ville gerne have tjent flere kill points, og her er 1500 målet pr. spil. De to andre løb fra mig.
*Daemon prince var en fed klaphat. Han kunne ikke slå terninger om så det gjaldt hans liv.

Videre og vildere
Hæren skal kunne mere i tur 1. Jeg tænker umiddelbart at de mange blood warriors er sjove og sår'n, men de gør ikke så meget. Sjovt nok kan jeg sløjfe 20 blood warriors og få 320 point, der også lige passer med 2 skull cannons mere. De har dog lige to svagheder, før det første har de kæmpestore baser, det gør det svært at rykke rundt og komme i kamp, og for det andet står der et stort dollarstegn på dem. Modspilleren vil jo mægtigt gerne trylle/skyde/hugge dem i smadder. Løsningen er lige for: To grupper af to skull cannons. Det bliver eldar jetbikes på 'riods. Det bliver vildt.

Skilkoff

Fed report man og stort tillykke med 3 plads :)

Friis

QuoteSkull cannons var MVP i to af mine spil

Jeg har spillet 4 spil med 1 SC og kun ramt èn gang, synes var fed at male men den er håbløs i spillet, jeg er rystet over du får glæde af dine  ;D

Waaargh

De skal buffes up, og jo flere terninger du ruller des tættere kommer du på gennemsnittet, så to buffede skull cannons der får lov at tygge på noget let modstand er bare guf. Nu bliver de ændret og så må jeg se hvad de så kan.

Friis

Spørg nok dumt, men hvordan buffer du dem ud over Blood Stampede?

Waaargh

Bonus to hit fra slaughterpriests og flere angreb i nærkamp fra bloodsecrator.