News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Adventures of 3D Printing

Started by Honsou, 25 June, 2018, 22:11:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Ifm denne dag:

Fik jeg denne:

Og så skal der jo ellers printes terræn a la:

(Og tak til Filthor for både råd og vejledning og disse links!) :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

Meeeen det kommer jo som samlesæt, medmindre man vil give knap 2000 kr ekstra eller noget i den stil, så jeg fik dette:

Og så var det ellers bare i gang:

Efter første trin læste jeg så dette:

Og der var posen for længst tom... men jeg lod som om jeg åbnede posen dér. :)

Så fik jeg forstærkninger i form af en arbejdsom kat:

Humor har de da:

Og jo jeg har da stadig.... den tomme pose, i skraldespanden.

Fyraften:

Jeg glæder mig til at se hvad jeg sidder med om et par dage, og hvordan det bliver med at spytte terræn ud, og senere designe ting selv.

Nu skal den bare lige virke til at starte med, det må være første skridt.

rosenaa

Heldige Sk... ipper med egen printer
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Wyrd burde sponsorere et par til hver Henchman. :)

Thejs

Det ser spændende ud, har du et navn og/eller link til printeren?
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Nillernisse

Fed printer du har købt dig der :) Har selv lige samlet min Ender 3 fra Creality i sidste weekend. super fedt at kunne lave egne figurer for så at printe dem. Ingen vingummier i min pakke :'(
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

casper h

Et firma med humor  ;D
Tillykke med printeren, glæder mig til at se, hvad du printer på den!

Honsou

Honsou

Efter en ordentlig omgang kluddermor, er den endelig samlet.

I morgen skal jeg teste de ting de anbefaler, for at se om den virker som den skal, og så skal jeg ellers lære at spytte sejt terræn ud på samlebånd. :D

casper h

Var der nogen vanskeligheder med at samle den? Hvordan går det med testprintene? 

Honsou

Jeg ligger lidt på langs disse dage, men jeg er begyndt at sætte den til små ting, for at teste, når jeg lige orker det.

Så jeg har lavet et par hegn.

Den er ikke svær at samle for vores slags, men jeg tror man skal have noget erfaring i små dele og hvad der nok virker logisk.

Min virkede ikke da jeg havde samlet den, men jeg kunne fornemme jeg nok havde strammet den for meget et sted, og det havde jeg ret i.

Der var lige et par fejl i de 3D printede dele der følger med, et rundt hul til en møtrik SKULLE have været kantet, det gav en del bøvl, og et andet hul til en møtrik måtte jeg bore ud selv, fordi der ikke var plads, men ellers har alt været fint. (7-9-13).

Når jeg er ovenpå, kommer der nogle billeder.

Nillernisse

Det er da også irriterende at der er dele der er decideret forkert produceret?! Min printer var sgu nem at samle. Glæder mig til at se lidt print. Har selv lige printet en rocket pod til min imperial knight. Den blev møg fin :)

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Honsou

Ja, det kostede mig mindst 30 min ekstra, men jeg sparede 2000 kr, eller okay... Helene sparede 2000 kr.

Og er der noget der går i stykker eller skal skiftes, ved jeg hvordan jeg skiller hvilke dele ad, det er meget rart.

Sejt med rocket pod, en opskrift du selv lavede eller?

Nillernisse

Ja. Jeg får hygget en del med Windows 3d builder. Kan lige smide et billed op senere.

Honsou

En update nu jeg er ved at være ovenpå:

Det startede usikkert med en besked der sagde KAOS!!

Men så fik jeg noget spyttet ud, og displayet begyndte at skrive engelsk, og snart efter fik jeg lavet et PRUSA logo.

Så kiggede jeg på hvad de ellers havde, og var tæt på at vælge Batman men tog et dinosaur kranie...

Det gik KNAP så godt... tilbage til at indstille afstand mellem heatbed og nozzle, som jeg håber er okay nu.

Første nørdeting:

Så nu jeg har lavet 4 hegn:

Er jeg begyndt at kigge på noget der tager LIDT længere tid.

Mest fordi den er gået fra at stå tændt konstant HER, på mit værelse:

Til dens helt egne uforstyrrede plads her:

Så nu er den startet på SHIPWRECK part A, 20 timer!

to be continued...

Nillernisse

Spændende at du ligger ud med så stort et print allerede :)
Har lige smidt lidt op af hvad jeg har lavet her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101870.new#new
Rocket podden er stadigt wip og kun printet med 0.1 mm layers som prøve.

Honsou

Aaah "lægger ud med", er måske så meget sagt, efter 4 hegn, men man skal jo prøve noget større på et tidspunkt.

Af en eller anden grund skriver Prusacontrol 20 timer ved denne del, men efter 19 timer er den 76% færdig, så det kommer da godt over 20 timer.  ???

Ryback

Det er spændende at følge din oddyssé udi 3D-print. Gode billeder. Den fejlede test ser godt nok vild ud, jeg grinede i hvert fald. :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Honsou

Jeg det blev til et mystisk spaghetti-monster.

Den er 21 timer inde i del 1 af 2:

Og indtil videre ser det fint ud. Så må vi se om den slags figurer fremover skal laves i mere detaljeret grad, trods tidsforbruget. Jeg kunne godt bruge et par 3D printere mere, magen til, jeg har pladsen, og så kunne man virkelig få lavet noget. :D

Ryback

Det er allerede ved at stige dig til hovedet... ;)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Kan han lave sig et hoved mere ?
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

GentleGiant

Først og fremmest et forsinket tillykke med dagen.  ;)
Dernæst tillykke med printeren. Håber du snart kommer helt på benene igen, så du kan få leget endnu mere med den. Altså printeren...

Et par tips/kommentarer, baseret på de ting du har fået printet indtil videre. Det ser stadig ud til, at du skal lige en flig tættere på heatbed. Første lag skal være squished noget mere, hvis bunden på dine hegn er printet med den afstand du har nu.
Dernæst skal du lege lidt med temperaturen på nozzle og retraction, så du undgår alt det stringing på figurerne (de tynde tråde, der går fra del til del, når nozzle flytter sig) - En hurtig tur med en varmluftspistol henover skulle kunne tage de fleste af dem, men vær selvfølgelig forsigtig med for meget varme.
Jeg har ikke printet med det filament du har fået med fra Prusa af, så jeg kan ikke sige ved hvilken temperatur det printer bedst.
Med hensyn til tiden, ja så passer den sjældent, uanset hvilken slicer du bruger. Og nogle print angiver de mere præcise end andre. Det har bl.a. noget med travel time at gøre og så det, der hedder acceleration og jerk, som kort fortalt er små bevægelsestræk printeren laver. De kan justeres manuelt i de fleste slicere, men det kan være en større videnskab og kræver ofte en masse små tests.
Her er et eksempel på nogle af mine print og forskellen på den printtid Cura angiver og den tid printet reelt tager. Gennemsnitligt ligger den reelle printtid 36% over hvad sliceren siger:

Claus Olesen
3D print-pusher extraordinaire.

Honsou

QuoteDernæst skal du lege lidt med temperaturen på nozzle og retraction, så du undgår alt det stringing på figurerne

Tak for tips, kom endelig med alt, jeg er jo HELT ny til det her.

Har du nogen råd til om det skal den ene eller anden vej? Og kan du anbefale software til når jeg skal lave egne designs?

Dem fra Prusa har iøvrigt været lynhurtigt til at svare på mails, det har nærmest været som at chatte med en, det var en god oplevelse ift. mange andre firmaer hvor man hører noget ugen efter man skriver.

Jeg har pillet ved nozzle kontra heatbed igen, så jeg kan lige vise bunden af den figur der har været i gang i knap 30 timer, som er færdiiiiig nu....

Honsou

Jeg laver crates'n'stuff med Quality 0,10 og 0,20 mm hvor standard er 0,15 mm.

Så må vi se hvad det betyder mht. tid og kvalitet. :)

Her hvad jeg har lavet indtil videre:

Den ene hegn er med 0,2 istedet for 0,15 og det sparede 1-1½ time uden man kan se det på detaljerne, så det er jo rart at vide.

rosenaa

Hvad skala er den lille båd ?