News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Gul retfærdighed

Started by VSH, 08 April, 2016, 14:39:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VSH

Lysgaard og jeg dystede i går - Bølge efter bølge af små (og store) critters mod den tynde gule linje - afstivet med en Knight
I vanlig episk stil stillede de gule retfærdighedsmariner op til kamp - Librarian, Sternguards, 3 tactical squads, ThunderfireCannon og en predator, samt den famøse Knight Paladin.
Lysgaard stillede med HiveTyrant m. vinger, Carnifex, Zoanthrope?, en anden tilsvarende gut, tre flyvende warriors, broodlord + stealers, 30 hormagaunts og 10 termagant sådan cirka.

Vi spillede en Malstrom mission på langs af bordet, og jeg stillede først op og startede:

De gule holder stand - en enkelt rhino flytter sig for langt frem...

Genestealers gemmer sig i mørket pga. nightfight, og når rhinoen med et langt charge   :-[
First blood til Nidderne

Horden rykker nærmere godt dækket af ruiner og særlig shrouded power  :o
ThunderfireCannon, Predator og Knight rydder dog op i horden...
Gule mariner rydder genestealers - så der er jo på midten.
Librarian brændte et wound af (ud af to) på en gang perils - ikke flere forsøg til ham (pga. slay the warlord).

Trygon og Hivetyrant dukker op i marinernes bagland... Sidste Trygon (prime?) mishap'er og kommer først i turen efter.
Sternguards pillede et par wounds af Trygon, der også fik et fra Heavy Stubber! - Knight'en chargede og gave yderligere 8! wounds - pyh ha den er styg i nærkamp  8)

Flyvende Hivetyrant blev hængende i luften trods masser af skydning - tror den blev tvunget til at tage ét save  ::)
I midten assaultede tre flyvende warriors 10 Tactical Marines inkl. Powerfist - ikke noget godt mål = 1 død warrior.

Trygon #2 dukker op for at hjælpe warriors, der bliver slagtet af Tacticals...
Zoantrope skyder en rhino, og bliver selv skudt.
Hive Tyrant tager et wound af Knighten med Warp Blast men formår ikke at følge op med skydning (12 skud med reroll)  :P

Knight'en kan lige akkurat assaulte Trygon #2, selv om vi er i tvivl om reglerne for dens movement. Carnifex forsøger at redde warriors uden held.

Dog lander HiveTyrant i slutningen af tur 5 - hvilket giver Lysgaard linebreaker, da spillet slutter her!

De gule mariner har omkring 6 døde mariner og tre rhinos + predator, Knighten har taget 1 wound. - men samlet har jeg fået 3! VP

Med landingen (linebreaker) har Tyraniderne (Overlevende: HiveTyrant, Trygon & Carnifex) scoret 4 VP = hvilket giver et klart nederlag til de gule, der simpelthen ikke formår at få nok ud af overtaget.

Tak til Anders for god indstilling og et skide sjovt spil  :D

/VSH

Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Levarion

Det ser pisse fedt ud!!! Mere.

Dog er det lidt synd for Nids med de lange skud korridorer uden terræn, men hey det skal ikke altid være nemt ????

Raktus

Fed rapport. Fornøjelse at læse og se. Tak for det :-)
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Sarke

lækker læsning... Og rigtig fede modeller! Kunne godt lige bruge en how to guide da jeg har en ven der gerne vil male imp fist.  ;D
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Belial

Enig. Meget fin rapport. :)

VSH

Quote from: Sarke on 08 April, 2016, 22:49:58
lækker læsning... Og rigtig fede modeller! Kunne godt lige bruge en how to guide da jeg har en ven der gerne vil male imp fist.  ;D

Der ligger en guide her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39243.msg683352#msg683352

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog