News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Høng Crew Box Malifaux

Started by Honsou, 14 July, 2018, 20:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Et interessant koncept hvor man SKAL spille det der kommer i crew boxen, hvis det er muligt.

Jeg har siddet og leget lidt med tanker, så her er...

Eriks analyse af Høng CREW BOX STYLE:

Ten Thunders:

Shenlong
2 x Peasant (2 SS spildt da man normalt summoner den ene i tur 1, dog til at klare, 2 kan også være fint nok.)
Sensei Yu (Han SKAL have en 2 SS upgrade for at kunne bruges, så 11 SS spildt på meget lidt. Jeg brugte ham i starten men han er ALT for dyr ift. hvad man kan få for 11 SS.)
3 x High River Monk (15 SS spildt, der er en grund til at man kun har set EN nybegynder bruge EN af dem i EN turnering, mange af jer har nok aldrig set dem.)
Så reelt smider Shenlong 28 SS væk på meget meget lidt punch, så er der lige råd til EN beater... og det er bare ikke helt nok hvis man står over for Ironsides eller Ramos/Howard/Joss.

Yan Lo
Soul Porter (obligatorisk)
Chiaki the Niece (næsten obligatorisk)
3 Ashigaru (En kan være fint, måske til nød 2... 3 bruger man aldrig, 5-10 SS spildt her. Stadig bedre stillet en Shenlong.

Mei Feng
Emberling (katastrofe allerede, Kamaitachi er THE totem for Mei Feng)
Kang (udemærket... mod undead eller constructs, ellers lidt meh)
3 Rail Workers (Man bruger ofte 1-2 af dem, men hun er skudt lidt i foden, kan dog stadig spilles)

Misaki
Shang (rar at have med)
Ototo (9 SS ned i et stort hul)
3 Torakage (18 ss i minions der ikke kan slås... sammen med Ototo har man et ret fesent crew der har spist 27 ss)

Jakob Lynch
Hungering Darkness (Mjaaa, den er vel okay som totem) ;)
3 Illuminated (21 ss... de er ganske ok, men 3 af dem er lidt meget, han er bestemt stadig med i kampen om at være en god contender for spilbar TT Master)

Asami
Amanjaku (obligatorisk)
Ohaguro (Lidt en glashammer, men en god trussel folk skal forholde sig til)
3 Yokai (Ofte nogen man summoner, men ganske ok at starte med, dog ikke 3 af dem... spild på 5 SS på en god dag, kan man sige.)

Outcasts:

Vics
Student of conflict (obligatorisk, eller tæt på)
Vic of blood (duuh)
Taelor (Ganske god, ikke et minus at tage hende med)
3 ronin (ouch... man ser nogle gange 1, men 3 af dem, er meget for meget)
Vics har ikke rigtig brug for andre end Student, så kan de smadre hele verden, så det kan godt fungere med de andre som scheme runners og Taelor som hammer-to-the-face support.

Von Schill
Pisse dyr, over 30 soulstones... held og lykke Von Schill.

Jack Daw
Har ikke spillet ham endnu, men er ved at male ham fordi han er så cool, og temaet er bare ÜBER!

Leveticus
Waifs
Alyce (10 SS og er god i visse situationer, men lidt for skrøbelig IMO)
4 Arcanistspillere øøhm Abominations... tja, de kan jo lave sig til Desolation Engine i tur 1.
En ganske okay box, spiller man på Alyce's styrker, og prøver at lave meget med summon, så kan det godt virke, hun kan trods alt også skyde ok og slås, hun er bare lavet af bølgepap.

Parker Barrows
Doc (han er ok... men ikke noget at råbe hurra for)
Mad Dog (Værd at tage med, selvom man skal spille ham godt)
3 Bandidos (De er ikke såå hotte... 15 SS på dem er dælme meget, og har folk armor eller bulletproof er de lige til at lukke op og skide i.)

Hamelin
Alt på nær Nix er jo obligatorisk... ja okay 4 rotter er også lidt meget at købe, men Hamelin kan godt lege med tror jeg.

Tara
Hendes totem er meget speciel, virkelig VIRKELIG god mod specifikke masters, lidt meh mod andre. Med lidt held er hun en god summoner.
Spaghettimonster er godt.
3 lopper... tja, man skal gå all in flea bag, så tror jeg hun er svær at spille imod... indtil hun møder en hård Caster,

Ressers:

Nicodem
Vulture og 3 punk zombies... 24 soulstone... og så Mortimer oveni, glem det. Og så piver Ramosspillere?! :D

Seamus
Copycat killer som er obligatorisk
Madam Sybelle.... mjaaa, ikke lige en man ser ofte, men med de 3 rotten belles man SKAL købe, har hun faktisk en rolle.
Det bedste resser bud på at slå Arcanists.

Kirai
Kirai skal købe for mindre end de 3 bæ munke min Shenlong bliver påduttet, koster, og nogle af dem er obligatoriske. Jeg tror hun klarer sig. Nok et endnu bedre bud end Seamus.

Reva
Saint... Vincent.... or something, så røvdårlig ingen kan huske hvad han hedder
3 shieldbearers 26 ss på modeller som... man skal være dygtig til at få meget ud af.

Molly
Necrotic machine (bæ)
Philip and the Nanny (mjaaaa)
3 Crooligans (i det mindste er det "kun" 12 SS) Der er lige råd til EN der kan slås, bed til at du har en super hånd til at summon med!

McMourning
Lortehunden (obligatorisk!)
Sebastian (nærmest obligatorisk)
Flesh construct (den skal man jo kun summon)
2 nurses (rent guld!)
canin remains (udemærket)
6-10 soulstones der kunne være brugt bedre, ikke et dårligt bud.

Guild:

Lady Justice
Scales of justice (ganske ok til at få 1-2 kort)
The Judge (ret god)
3 Death Marshals (3 er for meget, med finish the job og noget med scheme markers KAN 2 være ok) Hun kan dog godt lege med.

Perdita
Hun har hele familien med sig, de kan være ganske gode, men der er ikke meget plads til customization.
Enslaved Nephilim: Rigtig fin at have med
Fransisco: obligatorisk
Santiago: Han er lidt lunken, en lidt enten eller gut. Får han lov at skyde mens andre opholder fjenden, er han guld værd.
Papa Loco: Use with caution! En hæmsko for nye spillere, eller bare mod et tilfældigt crew der lige har en masse Obey med til ham. Ellers kan han være god.
Nino: Bare figuren gør ham obligatorisk, tvinger ofte folk til at gøre noget ved ham, af frygt for et par headshots, sjældent super farlig.

Nellie
Pas

Sonnia
Mjaaaa, faktisk ikke så ringe, kommer meget an på hvad man vil/spillestil.

Hoffman
Totem og hunter er ikke noget at råbe hurra for, watcher og guardian er fine. 10 ss spildt måske, ikke katastrofalt.

Lucius
The Scribe (okay)
Dashel (Han er blevet ok)
2 Laywers (ikke det man helst vil smide 12 sten efter)
2 guild guard (går vel an)
Ikke super godt stillet, ham Lucius, men det kan godt virke.

Gremlins:

De har det alle sammen for godt, de skal nok klare sig.

Neverborn:

Collodi
4 Totems, 3 wicked dolls og en mystisk vasilisa man skal være verdensmester for at spille... nej tak.

Lilith
Lilith er en enmandshær, det får hun også brug for med 3 terror tots på slæb og Barbaros. Hun er ikke dømt helt ude dog.

Titania
Held og lykke med den samling... der er ikke mange sten til overs.

Zoraida
Pas

Dreamer
Sjov... men kender ham ikke endnu.

Pandora
Mere pas

Arcanists:

Ramos
Brass totem (Obligatorisk)
Joss (Bruges meget ofte, god mod næsten alle)
Howard  (Obligatorisk, altid uhyggelig at stå over for)
2 Arachnid Swarms... BURDE det være men det er blevet ruled at man kan vælge, så enten 2 Swarm eller 6 Steam Arachnids... Der er ikke rigtig noget dårligt her, men man bruger lidt for mange sten.
Ingen tvivl om at der er masser af punch i den liste, det er i hvert fald ikke 28 SS ud af vinduet.

Ironsides
Mouse (Ligegyldig totem man aldrig ser, så 3 SS ud af vinduet)
The Captain (Obligatorisk, med streg under...)
3 Oxfordian Mages (Ser man også rigtig ofte)
Reelt 3 SS spildt, et benhårdt crew der nærmest ikke mærker restriktionerne.

Rasputina
Wendigo (Obligatorisk)
Ice Golem (Sat ned i pris, og faktisk væsentlig bedre end folk tror, især i GG 2018, selvom jeg ikke er meget for at give Aracnistspillere gode råd)
3 Ice Gamin (Man ser normalt 1-2 af dem, 3 er ikke ubrugeligt men vel nok 1 for meget)
Reelt 4 SS som er lidt spildt, bestemt til at leve med.

Sandeep
Stadig et røvhul.

Colette
3 Mekaniske duer.... koster kun 2 ss, så ingen katastrofe
Cassandra (obligatorisk)
2 Mannequins, det er lidt røv, en kan sagtens bruges, 2 er 4 ss direkte ude af vinduet.
2 Performers (nærmest obligatoriske)
Colette kan også sagtens være med til at lege, som arcanists generelt kan, sjovt nok.
:)

Marcus
Jackalope (obligatorisk)
Myranda (obligatorisk, hun bliver til 4 kort + et beast der er dyrere end hende.... øøøh lad mig lige tænke over om jeg tager hende?!)
Sabretooth (Virkelig god, virkelig hurtig, en af de eneste der kan bide 8 gange i træk og gør det ret godt.)
Cojo (MUST buy!! 6 freaking stones?!)
Strangler (Udemærket, ikke obligatorisk, men bestemt okay)
Alt i alt en ret god crew box, Shenlong bliver mere og mere sølle at se på, når man ser de andre. :D

Kaeris
Hende er der sgu ingen der spiller...

Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

Reserveret til battle reports fra turneringen.

(Er kommet nederst).

Honsou

Reserveret til mere fra turneringen... nok mest klynk og snak om hvordan Ramos og Ironsides skal nerfes (også selvom de ikke var med).

Jenova

Jeg er generelt enig i din vurdering.

Jeg tror Dreamer kan være hæderlig, selvom han giver 3 gratis pts væk i Punish the weak pga den røvfuld små minions han slæber med.

Zoraida er ok i symbols. Det er nok den eneste strat hvor man ikke ret handicappet pga. 21 pts af silurids.

Nellie er god. Man "spilder" kun 8 pts på 2 field reporters.

Jeg spillede forresten mod Rasmus' Yan Lo crewbox for et par uger siden, og 3 af de der skeletter er rimelig lulz. Der er ikke meget fut i dem.

Pandora er hæderlig, men man bruger rigtig mange pts på modeller der er lavet af glass. Jeg ville være virkelig bekymret over at rende ind i Raspy.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Silva

Ingen analyse af Viks boksen?

Hvorfor lyder det meste af din analyse som om dit primære crew pt er Shen-Long? ;D

Honsou

Quote from: Silva on 14 July, 2018, 21:26:58
Ingen analyse af Viks boksen?

Hvorfor lyder det meste af din analyse som om dit primære crew pt er Shen-Long? ;D

Vics, Kirai og Colette glemt i farten.

Tilføjet med rødt.

Jeg er stor fan af Shenlong, men om jeg vil spille ham med 3 udtrådte lorte og et 11 SS point sink.... SÅ god er Shenlong heller ikke på egen hånd. :D   (Men det kunne være en udfordring!!)

Tak for links, Steven, det var godt de kom på, Silva vil også gerne lege med, han har godt af at komme ud. :)

Som man måske kan læse meget diskret mellem linjerne: Enten synes jeg man spiller Crew box TAKE IT OR LEAVE IT!! Eller også gør man ikke. At give Ramos lov til kun at tage de hårde drenge med, og lidt frit valg, er meget underligt, når man ser på hvad mange andre crew bokse står med af skrald, uden nogen kære mor.  ???

Jeg vil til enhver tid sætte mine penge på Ramos + brass + Joss + Howard + 2 Arachnid Swarms + 8 SS hvis de skal op imod Misaki + Shang + Ototo + 3 Torakage + 20 SS. Bare for at tage et af mange uheldige eksempler blandt andre factions.

StevenPoulsen

Du må tage en Henchman-til-Henchman snak med Rasmus om Ramos-ændringen. Hvis den kan tilføjes kan den vel også fjernes. Jo før i bliver enige eller enige om at være uenige, jo hurtigere kan vi komme videre og informere både nuværende og fremtidige deltagerne.

Honsou

Nu er det jo ikke min turnering, og Rasmus kender min holdning nu. Jeg tror måske han blev lidt forblændet af at Casper Gad huskede forkert og troede det var 6 steam arachnids istedet for 2 arachnid swarms.

Nu ved jeg heller ikke om Rasmus har overvejet hvor meget dårligere mange andre crew bokse egentlig er stillet, men nu må vi se om der kommer en Ramos overhovedet, ellers må andre tage den med ham, hvis de er enige i det er lidt underligt.

Dette er jo bare MIN holdning.

StevenPoulsen

Ah, ja, jeg mente det heller ikke som om, at du skulle sætte ham på plads. Du virker bare meget utilfreds med hans valg, og så tænkte jeg, at en direkte privat snak ville være mere civiliseret og hurtigere overstået end et kontinuerligt offentligt flow af negative kommentarer omkring hans valg :P

Din pointe er valid, og jeg kan sagtens følge dig, MEN...
Det er (endnu) alle som kender dig og din humor, og dem skal vi jo nødigt skræmme væk inden de lærer at kende den.
Til gengæld vil også gerne have, at Rasmus tager det bedste valg (og ikke fordi han evt. har misforstået noget eller blevet vildledt af et dårligt regnestykke).
Du virker til at være den, som har klart bedst styr på det af os to, SÅ...
Derfor håber jeg, at du vil tage en snak med ham, så der kan komme styr på det hurtigst muligt.  :)

mvh en arrangør som gerne vil have en god stemning for så mange som muligt :)

JustSimonsen

Guild:
McCabe: kun Luna spilles normalt. Sidir er et kæmpe point sink, og 3 wastrels er 2-3 for meget. Heldigvis er McCabe i atand til at bruge de fleste modeller i spillet, men op ad bakke crew box!

McMourning: Bortset fra hund og flesh construct er alle modeller staples. Solid box!

Perdita: 32 SS før upgrade! Der er altså ikke meget mulighed for variation. Masser af synergi dog.

Honsou

Sidir kan sagtens bruges IMO, den med at tage et attack for en ven er guld værd. Det betyder at du ikke kan kaste effektivt lure på nogen tæt på Sidir f.eks.

Der mange der ville ønske de havde 1-2 Wastrel for meget og en Sidir, istedet for hvad de skal smide sten efter.

Ja, Perditas boks har ikke meget til overs, men den er ganske ok.

McMournings hund er fantastisk IMO.

Honsou

Quote from: StevenPoulsen on 15 July, 2018, 11:05:07
Ah, ja, jeg mente det heller ikke som om, at du skulle sætte ham på plads. Du virker bare meget utilfreds med hans valg, og så tænkte jeg, at en direkte privat snak ville være mere civiliseret og hurtigere overstået end et kontinuerligt offentligt flow af negative kommentarer omkring hans valg :P
Vi tog også en snak allerede inden denne her tråd, jeg ved ikke om det ændrede noget, men jeg kan se der er sket noget nu, næsten det jeg stemte for, så det er vel okay. :D

Quote from: StevenPoulsen on 15 July, 2018, 11:05:07
Det er (endnu) alle som kender dig og din humor, og dem skal vi jo nødigt skræmme væk inden de lærer at kende den.
Mangler der et lille ikke der? ;)

StevenPoulsen

Haha. Jo :P

Det lader til, at i er blevet helt enige om formatet. Det er jo skønt.

Honsou

Honsou

Nå, jeg glemte helt mine battle reports.

Jeg spillede Seamus i alle 3 spil, mødte Misaki og Jeppe i første spil, hvor mit højeste kort i tur 1 var en 9'er.
Det var Symbols of Authority.

Det gik nok tænkte jeg, for det var standard deployment, men Jeppes hånd hed noget a la 8, 10, 11, 12, 12, 13 så han blev modig og skubbede Misaki 10" frem og gjorde hende FAST, så hun pløjede ned i mit crew og dræbte en rotten belle og gav Sybelle 6 i skade.

Hele mit crew gik på Misaki og Seamus fik paralyzede hende da Jeppe havde brugt hele sin hånd, så jeg kunne slikke sår i tur 2.

Jeg vandt knebent efter en hård kamp op ad skrænten.

Spil 2 var mod Jakob og crossroads seven. Stor bro på midten med Extraction.

Hvordan jeg vandt det spil var nok dels at Crossroads seven ikke var særlig stærkt, og en stor bro skærmede af for nogle auraer.
Igen var tur 1 en katastrofe. Jeg havde en 9'er på hånden som højeste kort igen, men alle andre kort var 6 eller lavere. Jeg skal bruge en 7'er på teleport og en 8'er på BOO! Som var Seamus' store våben.

Jeg brugte en soulstone på at købe en tome og en på at købe +flip (min cache var på 3!), så flippede jeg sort joker... så prøvede jeg igen, brugte min sidste sten på tome, og flippede en 10'er. Så jeg kunne hoppe frem og sige BOO!

2 gange skulle jeg opfylde mit scheme (Assassinate) og give Wrath nådestødet, hvor der kom sort joker på skaden.

Jeg vandt igen meget knebent (7-6 tror jeg), efter en meget frustrerende og hård kamp.

Jeg havde desværre ikke andre fate decks med, det var ellers tydeligt langt over sidste salgsdato, dette fate deck.

Spil 3 var mod Nicolai og Kaeris, med en Howard Langston med i puljen. Strategien var Ply for information som jeg var blevet ret øvet i.

Det fortsatte som det havde hele dagen, jeg skulle virkelig spille fejlfrit for at klare den. Jeg havde et godt crew, men nøj hvor blev jeg straffet af de kort.
I tur 3 stod Howard med 1 wound tilbage, jeg fik ini og havde 3 angreb med Ml 7 fra Seamus mod Df 5 Howard... jeg ramte 0 gange. Så dræbte Howard 2 figurer mens han grinede.
Nicolai lavede en lille prioriteringsfejl ved strategien, som jeg fik domineret på bekostning af nogle dødsfald.
Igen vandt jeg med 1 VP med sved på panden.

Det blev til en 2. plads.

Inge vandt også alle 3 spil, men fik nogle større (og helt sikkert lettere!) ;) sejre, så hun tog guldet.

Jeg var godt tilfreds, de sejre var meget sød nektar oven på de starthænder og skodflips på nøglesteder.

Sjovt koncept faktisk, men får brugt noget andet end man plejer.