News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warhammer Fantasy 8th. ed. - House rules

Started by Draccan, 20 July, 2018, 23:46:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Draccan

Vil høre om Jer der stadig spiller 8th. benytter specifikke house rules og i så fald hvilke (del meget gerne, hvis I har noget på skrift). Jeg spiller infrekvent og har aldrig rigtig fået mine skrevet ned.

Er der i øvrigt en der har et link til ETC tilføjelser/begrænsninger til Fantasy? Har hørt om dem men ikke set dem selv..

Kristian

Giant fanatic havde nogle ret fine restriktioner til 8th, jeg skal nok se om jeg kan finde dem frem.
Konge af Lethian!

Draccan

Genialt tak!

edit: meget fine restriktioner. Synes dog der mangler restriktioner på de tre fire vildeste spells (tag X test or die f.eks.)

kpl.blutch

Quote from: Draccan on 21 July, 2018, 13:25:39
Genialt tak!
edit: meget fine restriktioner. Synes dog der mangler restriktioner på de tre fire vildeste spells (tag X test or die f.eks.)
Sæt spell casting value op på de grimmeste :)

Koller

Var der ikke noget med at man maks må bruge 4 terninger på Death og Shadow spells?
The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.

Zidane_blade

Har ikke brugt det, men har før tænkt at give alt cavalry (minus light), devastating charge reglen, så de får lidt mere punch.
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

kpl.blutch

Quote from: Koller on 22 July, 2018, 10:36:25
Var der ikke noget med man maks må bruge 4 terninger på Death og Shadow spells?
GF- restriktioner. Max 5 terninger (normalt 6) til at kaste en spell. 4 terninger for death og shadow
Der er bare det, at med + 4/5 til casting (level 4 med eller uden bogen) vil et slag med 4 terninger i gennemsnit få de fleste spells i gennem alligevel

Zephyr

Quote from: Draccan on 20 July, 2018, 23:46:24
Er der i øvrigt en der har et link til ETC tilføjelser/begrænsninger til Fantasy? Har hørt om dem men ikke set dem selv..

En speciel variant du er ude efter? ETC holdet havde det jo med at udgive nye / opdatere deres restriktioner et par gange om året.

Zidane_blade

Quote from: kpl.blutch on 22 July, 2018, 17:08:51
Quote from: Koller on 22 July, 2018, 10:36:25
Var der ikke noget med man maks må bruge 4 terninger på Death og Shadow spells?
GF- restriktioner. Max 5 terninger (normalt 6) til at kaste en spell. 4 terninger for death og shadow
Der er bare det, at med + 4/5 til casting (level 4 med eller uden bogen) vil et slag med 4 terninger i gennemsnit få de fleste spells i gennem alligevel

Det er derfor man skal gøre op med sig selv, i forhold til risiko og belønnelse, hvilke spells man kan lade gå igennem og hvilke man SKAL stoppe ☺☺
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.

kpl.blutch

QuoteDet er derfor man skal gøre op med sig selv, i forhold til risiko og belønnelse, hvilke spells man kan lade gå igennem og hvilke man SKAL stoppe ☺☺
Helt sikkert. Det virker bare ikke rigtig, når din modstander har PD til at kaste 2 snipe spells, og du har DD til at stoppe 1 :)

Draccan

Jeg er nok lidt uenig i at man bare skal gøre vilde spells mere svære at kaste. Det gør bare det hele lidt mere "swingy".

Tag f.eks. Purple Sun of Xereus. Et initiative test er voldsomt mod Lizardmen. Som Empire spiller der har en god ven der spiller Lizardmen, så synes jeg det er lidt plat. En god løsning for mig er at alle spells der kræver characteristic tests har den regel at characteristic testen altid er bestået på mindst 4+. Og at "no saves of any kind" ikke gælder ward saves.

Zidane_blade

Quote from: kpl.blutch on 22 July, 2018, 23:42:27
QuoteDet er derfor man skal gøre op med sig selv, i forhold til risiko og belønnelse, hvilke spells man kan lade gå igennem og hvilke man SKAL stoppe ☺☺
Helt sikkert. Det virker bare ikke rigtig, når din modstander har PD til at kaste 2 snipe spells, og du har DD til at stoppe 1 :)

Mon ikke der så er faktorer i løbet af det enkelte spil, der gør at man hellere vil stoppe den ene frem for den anden ☺

andse

Åh 8. edition, jeg savner sgu transformation of Kadon... Jeg elskede at charge en drage med en lvl 1 troldmand, gå efter total power, og trylle mig om til Godzilla! Eller lade Gork og Mork danse CanCan på modstanderens baglinje! Hvis jeg husker korrekt var der ikke nogen fornuftig løsning på magiens potentiale- lev med det, og husk at begge modstandere jo har de samme muligheder.

kpl.blutch

Jaahhh ... som når "foot of gork" rammer 9 gange i træk i tur 1 og så kan du sige tak for spillet og gå hjem igen. Så synes du VIRKELIG at du er blevet slået af en spiller, der var så meget bedre til spillet, end dig :)
Pointen med at gøre spells dyrere at kaste, er for at give en reel mulighed for, at en spell ikke går igennem.
Så er det ikke kun forsvareren der står med valget hver gang, men så må ham der kaster sin spell kalkulere med, at hvis han kaster maks antal terninger efter en spell, så er der stadig minimum 50 % chance for, at den spell ikke går igennem
Så er det angriberen der skal gøre op med sig selv, om han vil gå efter det, velvidende at hvis den spell ikke går igennem, så har modstanderen sikkert nok DD til at lukke resten af magi fasen ned :)

Zidane_blade

Well....nogle gange rammer den 9 gange i træk....andre gange har den været et waste, hvis man dog overhovedet får den spell, når spells skal genereres ☺

kpl.blutch

Quote from: Zidane_blade on 23 July, 2018, 11:04:12
Well....nogle gange rammer den 9 gange i træk....andre gange har den været et waste, hvis man dog overhovedet får den spell, når spells skal genereres ☺
Det er jeg helt med på. Men når du har tabt 3-4 spil i træk i runde 1-2 til den spell, så begynder det at blive lidt kedeligt :)

Zidane_blade

Har du tabt 3-4 spil i træk, pga modstanderen har fået den igennem flere gange, uden selv at misse nogle terningerul (casting, D6 hits, 1'eren hvor modstander vælger enhed, osv osv) OG kontinuerligt rulle mere end fem, for gentagne tramp?

Ouch....talking about bad luck.

Det er ikke for at lyde som rasmus modsat, havde blot før i tiden en regelmæssig grønhuds modstander, og har slet ikke samme erfaring. Jo, har da duftet til fodvorterne på undersiden af gorks fod men slet ikke så slemt at jeg gentagne gange har tabt i de første par runder.

Deraf grunden til min undren ☺

Anywho, skal ikke mutere OPs søgen efter house rules, med en magi debat  :D

kpl.blutch

Fair nok. Men det var faktisk ment som et indlæg i debatten (og ja, det er en erfaring med foden, som jeg har, om end der var tale om tre forskellige O&G spillere :) )
Men derfor min point med, at hæve casting value på de grimmeste spells (infernal gateway, foden, klar-en-test-eller-dø spells). Hvis du hæver casting valuen på spells, og dropper irresistable force reglen, så er de spells stadig i spillet, men de er ikke "auto-cast" 5-6 terninger, slå 2 6'ere og vind efter al sandsynlighed spillet.
Så gør "bombe" spells dyre nok til at man er nød til at kaste max terninger efter dem, og giv forsvareren mulighed for at dispelle uanset hvor mange 6'ere modspilleren slår.

Zidane_blade

Det var mere min egen indblanden jeg referede til  :D Tænker da at dit indspark var relevant nok.

Men nu vi er ved det, ved blot at hæve castingen, ændre jo ikke på skaden, såfremt den bliver kastet. Selvfølgelig, der sker også andre ting, men får du den igennem, så fjerner gateway stadig en enhed på et x antal terninge rul.

Hvad så med at droppe, som før nævnt, at der ikke er nogen der hedder, no saves of any kind allowed?
Eller opgradere miscast, så der VIRKELIG er smæk for skillingen, hvis man misscaster ved en store spell. F.eks hvis skaden normalt var D3 på casteren, så gør den til D6+1 eller something.
Således at risikoen øges, ved at gøre brug af en stor spell.

kpl.blutch

Det har vi prøvet. Men at gøre miscast værre, løser bare ikke det grundlæggende problem
Hvis jeg kan vinde spillet, ved at få en bestemt spell i gennem med irresistable force, så må min mager til 400 point gerne lægge sig til at dø bagefter :D

Zidane_blade

Det kommer an på så meget....IF på at kaste foot of gork, du ruller kun en 1'er for antal hits, du ruller endnu en 1'er og mostanderen må vælge, for så at slutte af med at din mager bliver suget ned i et stort hul.

Det er jo risikoen den anden vej.

Kristian

Man kan jo også bare fjerne 6'er spells helt. :)
Konge af Lethian!

Zidane_blade

Quote from: Kristian on 24 July, 2018, 12:34:20
Man kan jo også bare fjerne 6'er spells helt. :)

Det er i hvert fald en mulig house rule til OP

kpl.blutch

Helt sikkert. Så nævner jeg bare lige pit of shades, fate of bjuna og caress of laniph ...
Og hvis du fjerner alle 6'er spells, så ryger "min-mager-er-en-drage" spell'en fra beast magi :)