News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warhammer Fantasy 8th. ed. - House rules

Started by Draccan, 20 July, 2018, 23:46:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

andse

Husk også, at atombombe spells jo er ment som en counter imod superhelte og busser. Fjern de gode spells (eller gør dem umulige at kaste) og nogle andre ting bliver for gode. Miscast er ikke løsningen. min egen standard taktik var, at købe 2 lvl. 1 og en lvl. 2 mager, hvorved der er MEGET stor sandsynlighed for at få sekser spell på den rigtige (billige) mager. Dør han så efterfølgende på miscast er det helt OK med mig, når bare jeg får kastet min dræb-alt-spell.

En bedre løsning er, at begrænse ANTALLET af magere (eller spells). Jo flere troldmænd du har, desto flere terninger har du til rådighed, og desto flere spells får du igennem. Ved at begrænse antallet af troldmænd (og naturligvis bound spells) lægger man en dæmper på magifasen, og tvinger spillerne til alvorligt at overveje hvilke spells de vil prioritere. Samtidigt begrænser du automatisk antallet af magic items, der kan booste magifasen. Så hut jeg hvisker var der nogle temmelig gode items til rådighed.

Zidane_blade

Er det da så svært at smide magi eller en lille throw away enhed i smasken på den magiker med 2wounds og pap mache rustning, som får den store spell? 😄
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

kpl.blutch

Quote from: Zidane_blade on 24 July, 2018, 17:08:09
Er det da så svært at smide magi eller en lille throw away enhed i smasken på den magiker med 2wounds og pap mache rustning, som får den store spell? 😄
Hvis din modstander kan finde ud af at spille warhammer, så ja :D

Zidane_blade

Quote from: kpl.blutch on 24 July, 2018, 22:30:46
Quote from: Zidane_blade on 24 July, 2018, 17:08:09
Hvis din modstander kan finde ud af at spille warhammer, så ja :D

Mmhmm 😄😄
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

potte

vi har nogle houserules i vores spilleflok i Herning vi bruger.
Det er baseret på mange spil og mange justeringer, og vi er ganske tilfredse med dem.

1) Alle "tag en test eller dø" spells er ændret til "tag en test eller få et styrke 10 hit". Det betyder at Ward save, magic resistance mm. stadig kicker ind.
    Det betyder også at f.eks. en stor blok med templeguards ikke forsvinder ned i et sort hul, fordi de bliver ramt af Purple sun.

2) Cavalry ranks tæller dobbelt, når det handler om steadfast. Det har gjort at Cavalry nu godt kan charge en enhed og breaker den (Som de kunne i 6th f.eks.) uden at skulle have en anden enhed der charger uniten samtidig. Vi har en Bretonnia spiller i vores flok, og hun er utrolig glad for dette, da det har gjort hendes knights ganske gode.

3) En karakters Ward save, hopper også over på hans mount. Vi ser derfor flere karaktere på Drager, wyverns og griffer, fordi disse ikke bare bliver skudt væk under rytteren af kanoner. Derfor har vi heller ingen "death stars" i vores flok.

4) Hvis man charger en enhed med spyd, frontalt, gir spyd +1 styrke. Ikke noget vildt, men gør stadig spyd til et værdigt valg sammenlignet med f.eks. Hellebarder.

okkel

Mod slutningen af 8th æraen var swedish comp meget populært og blev vist også brugt til et par ETC. Det er noget mere kompliceret end bare et par houserules men helt sikkert også mere balanceret end rå 8th. En par versioner kan findes her: https://www.scribd.com/document/197744722/Swedish-Comp-System-v1-10-for-Warhammer-Fantasy men jeg har ikke lige overblik over om det er de nyeste.