News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Beastclaw raiders 2.0

Started by Mr. Smiley, 31 July, 2018, 22:06:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Lige siden GH 2017 har jeg mange gange set på mine Beastclaws og tænkt på om det overhovedet var muligt at spille dem. Dog hver gang jeg lavede en liste så blev det altid en hær hvor jeg tænkte "Meh så spiller jeg hellere Nurgle"

Men det skal være slut nu ! Ind kommer AOS 2.0 med point reducering over hele linjen til BCR og jeg er fan igen !

Så for at komme helt igang igen med både at male og få en masse spil i det nye AOS 2.0 har jeg valgt at deltage i Aalborg spilforsynings escalation liga.
Ligaen starter grumt nok ved 500 pts. og det er lige i underkanten for en BCR hær men vi skal nok få det til at køre da der kun er krav om 1 battleline:

LEADERS
Huskard on Thundertusk (360)
- General
- Command Trait : Everwinter's Master
- Blood Vulture
- Artefact : The Pelt of Charngar
UNITS
3 x Icefall Yhetees (120)

Lidt af det hele og så mere til - Regner med at spille defensivt og holde mig på 18" for at skyde mortal wounds af sted og lade Yhetees screen og evt. sende dem ud for der er behov.

Næste projekt hedder at male hele skidtet og allerede nu er der grundet til husbehov:

Planen er at male det hele, men den endelige liste på 2000 pts. mangler jeg 6 Yhetees og 1 Butcher for at jeg selv kan stille en liste jeg er tilfreds med. Problemet er at Yhetees er utroligt svære at støve op og især dem i metal :P

Det var lige en hurtig opdate på BCR fronten jeg kommer med en update når jeg har lyst til at skrive mere :D
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Skilkoff

Fedt at se nogen af de gamle hære komme lidt frem igen så det ikke bare ender med Stormcast og DoT hære som der danser round og viser at de findes.

Jeg kan godt lig at det er lykkes dig at presse et monster ind på 500 points ;)

Mr. Smiley

Quote from: Skilkoff on 31 July, 2018, 22:52:39
Fedt at se nogen af de gamle hære komme lidt frem igen så det ikke bare ender med Stormcast og DoT hære som der danser round og viser at de findes.

Jeg kan godt lig at det er lykkes dig at presse et monster ind på 500 points ;)

Jeg er af den holdning at alle hære skal være lige gode og til turneringer er jeg altid lidt trist hvis en hær ikke er repræsenteret :)

Mit første udkast var noget i retning af 1 hunter, 4 mournfangs og 2 sabres men ville se om det var muligt at få de store drenge repræsenteret igennem hele ligaen :)

Skilkoff

Jeg sygens at det er en fed holdning du har med at alle hære bør være godt nok til at stille op med også må det være de lidt bedere hære og spiller som der vinder.

Jeg har selv en Beastman hær som der nok aldrig kommer videre på det pungt men håbet om det lever da.

Mr. Smiley

Så skal der lige opdateres på BCR fronten.

Jeg nåede at få mine 2 spil igennem på 500 pts. og syntes selv det gik ret godt. I de små spil kan BCR virke skræmmende med 6 mortal wounds der kommer på 2+ men for 360 pts er det meget at give for det éne trick :/

Spil nummer 1 imod Christoffer Bagger og hans Lord-Arcanum on Tauralon og 5 Sequistors.
Før spillet skal jeg lige bruge 10 min på bare at læse igennem hvad hans Lord kan og det er jo GW jizz fra øverste skuffe. Fyren har jo så mangle regler at selv en som har spillet i de sidste par år syntes at han har så mange tricks oppe i ærmet at Tzeencth bliver grønne af misundelse. Og så der der lige de udødelige Sequitors som kan vælge at holde til meget, give meget skade og så lige rejse en dude hvis en dør... Listen er brutal men jeg har en plan !

Spillet starte med at jeg stiller først min hær ned og starter - Dette giver mig muligheden for at smide min Huskard 18" væk fra hans Lord og forhåbentligt fyre mine 6 + 1 mortal wounds efter ham så Christoffer bliver bange (First lvl tact!).
Jeg smider mine Yeties op til at screen min huskard og i skydefasen ser jeg på Christoffer og siger "Så nu kommer der 6 mortal wounds til din lord" og så ruller jeg en 1'er... Karma i hate you ! Og oveni giver fuglen 1 mortal wound til hans Sequitors. Se det er en runde 1 jeg ikke ville have....
Christoffer som var lidt overrasket over hvor lidt der skete smider alt frem... NU skal der gives bank ! Han smider Sequitors ind i mine Yeties og Lord ind i Huskard og jeg tænker at spillet her er slut. Men da støvet har lagt sig har han lavet 2 wounds på yeties og 3 på Huskard (Thats gonna heal itself)... Wait what just happened? Det viser sig -1 to hit i nærkamp er konge :P
Huskard slår igen og får 5 wounds af lord og yeties får 2 Sequitors med sig.

Roll off tur 2 bliver til mig og kort fortalt så får Sequitors 6 mortal wounds og Lord dør til yeti pile ind.

Spillet var hurtigt og det var ned til terningerne både for min tur 1 mn også Christoffers utroligt dårlige nærkamp med flasker og det hele.. Major i mit første spil.

Spil nummer 2 imod Martins Daughters of Khaine - Hag queen, Bloodwrack, 20 elves og 5 Khinerai.
Glass cannon hæren over det alle og da jeg selv kender Martin og hans Daughters ved jeg hvor gode Witch elves er så de er mit mål fra starten.
Plane er simpel - Dræb hans Witch Eleves tur 1 og win spillet... Nemt ikke?

Igen er jeg først færdig med at stille op (Hehe 2 drops) og jeg vælger at gå først - Nu hele hæren frem og den får lige Comman point på yeties med 6" advance, 3" fra everwinters og indenfor 20" af huskard må de advance og charge - giver en god 18" move og jeg står med 3 glade yeties foran hans eleves i front og Huskard klar med mortal wounds... lets do this !
Ja jeg ruller en 1'er igen......... Og fuglen giver 1 wound på hans boss.... Yeeeeee that happened again.
Nu er det op til Yeties... De dræber 9 Witch eleves og 5 stikker af - Det er okay jeg skal bare holde ud. Martin dræber 1 Yeti og mine odds er godt gode for doubletur.
Men nej tur roll fejler og det er teknisk set spillet... Martin smider alle buffs på Eleves og de løber igennem Yeties og Huskard som de var læder støvle sælgere til et januar udsalg...
I hinsigt kunne jeg ikke have gjort det bedre og i sidste ende kom det ned til at slå en 2+ når det gælder.

Næste gang hedder det 1000 pts. og hæren vil blive fulgt op med 1 Huskard på Thundertusk mere og 2 Mournfangs.

Overvejelsen sidder lige pt om jeg skal lave mine planer om og tage Frostlord på Stonehorns med frem for Huskards da de på mange flere punkter er bedre for deres points... Opfølgning kommer snarest eller når jeg får tid til at skrive mere :)

Skilkoff

Haha ;D Karma som altid når at man tror det hele køre som det skal... Lidt øv at dit andet spil er overstået ved et roll-off frem for at spille spillet men det sker jo ind i mellem.  >:(

Jeg er sku glad for at din 4 Dukkers liste ikke var så skidt igen som man måske kunne tro.

Mr. Smiley

Quote from: Skilkoff on 25 September, 2018, 16:09:40
Haha ;D Karma som altid når at man tror det hele køre som det skal... Lidt øv at dit andet spil er overstået ved et roll-off frem for at spille spillet men det sker jo ind i mellem.  >:(

Jeg er sku glad for at din 4 Dukkers liste ikke var så skidt igen som man måske kunne tro.

Man kan tydeligt mærke at BCR lider under at være et af de første dex bøger da deres værktøjer er meget begrænset i forhold til "nye" hære.

Hvis man ser lidt mere objektivt på hæren så har hæren 1 ting som den er god til og det er fremad med det hele og så lige en 6 mortal wounds char sniper til 360 pts. Med det sagt er det også en af de eneste hære som ikke kan summon nye units til.

Jeg leger videre med mine næste spil og så kommer der en update hertil :D

Skilkoff

Ja man kan vist roligt sige at udviklingen med tiden på div Battletomes har åbnet meget mere op for hvordan at hæren kan se ud hvor at BCR er tynget meget ned af de ikke har så mange units og meget få items til at give den gas med.

Alustriel

Ja der er en meget klar forskel i battletomes afhængigt af hvornår de udkommet. Mængden er tricks og muligheder er godt nok blevet stor sammenlignet med de tidlige bøger, det er lidt som om de endeligt er ved at få et greb om hvor spillet og hærene skal henad for at skabe unikke muligheder med dem :) Rigtigt ærgeligt for de tidlige battletomes dog at de ikke har fået noget af dette (ikke engang i GH2018), og udsigten til nye bøger til dem er nok ret lange grundet mængden af hære der mangler endnu.

Og ja! Kan du komme videre og prygle din næste modstander! ;)

Mr. Smiley

Det blev desværre ikke spillet meget 1000 pts da jeg selv og mine modstandere havde alt for travlt med alt muligt så derfor blev vi enige om draw.
Så hvad med næste runde?
Det ser ud til at jeg skal spille imod Death begge gange og alle de sjove ting er med :P

Så hvordan ser min næste liste på 1500 pts. ud?
Efter lidt listebyg og igen overrasket over hvor nemt det er at lave hære med BCR fandt jeg frem til dette:

LEADERS
Frostlord on Stonehorn (420)
- Artefact : Miasmatic Blade
- General
- Blood Vulture
- Blood Vulture
UNITS

Ville utroligt gerne have haft en Frostlord mere med hvor jeg så smed 2 frost sabers ind isteden for et hold Yhetees men tror 2 Thundertusks imod Death er nok noget bedre til char snipe.
Glæder mig til at se hvordan mine spil går og skal nok holde folk opdateret når mine spil er overstået :)

Skilkoff

Hvorfor ikke 3 Thundertusks? Koster de ikke det samme?

Mr. Smiley

Quote from: Skilkoff on 08 October, 2018, 09:07:41
Hvorfor ikke 3 Thundertusks? Koster de ikke det samme?

Hvis man smider det op i luften så kan en Thundertusk lave 6 Mortal wounds for 360 pts. Det er i sig selv meget godt men sammenlign med en Frostlord på Stonehorn til 60 pts mere laver den allerede d6 Mortal wounds i charge og slå derefter utroligt hårdt i nærkamp.
Jeg tror ikke man har brug for mere end 1-2 Thundertusks i sin hær og eneste grund til man har dem med er for char sniping :P

Så om man skal have 3 stks med? Hvis Nagash ikke havde fået hans save imod mortal wounds var det stadig ret gode men tror metaet er løbet fra at have så mange med :)

Skilkoff

Tja det er faktisk en god pointe da man måske også skal se på at spillet skal kære 5 ture så One Trick Ponys er måske ikke det som man skal smide sine penge efter :)

Mr. Smiley

Nå lad os få en update på de kolde mænd og deres overkompenseret dyr mellem benene.

Jeg nåede kun 1 spil med 1500 pts. listen men det blev til gengæld et virkeligt godt spil ! Jeg tror at fremover mine 1500 pts. lister vil inkludere min BCR hær

Jeg fik et spil imod Johan og hans Legion of Night - Hans liste var:

Mannfred
Vamprie lord på drage
Necromancer
5 grave guards
40 skeletons
2x10 Skeletons

Missionen er Border war så hære med store fødder er klart en fordel til denne mission - Min tanke er dog at dominere midten og håber på han vil ind og slås

Til at starte med smider Johan 2 grave yards ret centralt på bordet hvilket er klart til min fordel da jeg på forhånd har få antal figurer og derved skal holder mig centralt for at styre spillet. Jeg fortæller også Johan bagefter at hvis han havde smidt dem i begge sider havde jeg tabt spillet hurtigere. Udover dette smider han Dragen og Grave guard til at komme ind senere i spillet.
Jeg giver Johan første tur da jeg ikke kan se nogen grund til at gå først hvilket går at han outflanker hans drage og grave guard ind bag min hær og ind i min Thundertusk som står for sig selv.

Heldigvis hopper Yheetees 6" pile ind og hjælper og fordi begge enheder har -1 til hit laver han minimal skade på Thundertusk som ender sammen med Yheetes at slå Dragen ud tur 1 - Taler om held eller bare loaded dice? :D

I min tur 1 Smider jeg Stonehorn, Yheetes og Thundertusk frem for at dræbe hans store enhed skeletons alt imens mine Yheetes og Thundertusk dræber de 5 grave guards som er i min baglinje

Spillet  går ret stærkt herfra og Johan overvejer at smide håndklædet på da han godt kan se at min hær er ret effektivt imod hans... Han har intet dræbt endnu og jeg kan godt forstå ham.. MEN ! Han har stadig Mannfred tilbage som holde sig på den ene flanke og jeg siger til Johan at hvis han hopper over et par bygninger, laver et 10" charge imod mine Yheetes i min deployment der holder mit objekt så kan han tage points der OG summon hans store unit af Skeletons som jeg lige har dræbt.
Johan som her er lidt overrasket over taktikken går med på den og efter et solidt 12" charge vender spillet ret hurtigt

På billedet ovenfor kan man se hvordan 40 skeletons er forsvundet foran mig og kommet ind på midten af bordet :D Jeg mener at på dette tidspunkt er jeg 10+ points foran men pga. denne hurtige taktisk har Johan indhentet mig på points.
Jeg mider min Thundertusk og Stonehorn ind i hans 40 skeletter og Mannfred igen og heldet er med Johan herfra :D

Dog vælger han at give mig sejren fordi jeg fik ham til at vende spillet på et sats... Tror også jeg var foran 1-2 points til sidst men spillet var ret tæt :D

Mr. Smiley

Vi hopper lidt fremad og videre til 2000 pts. BCR som ser sådan ud:

LEADERS
Frostlord on Stonehorn (420)
- General
- Blood Vulture
- Blood Vulture
- Artefact : Lens of Refraction
- Blood Vulture
Butcher (140)
UNITS

Listen er hvad jeg havde tænkt BCR skal se ud i 2000 pts. og jeg er ret godt tilfreds med hvordan den ser ud.

Første spil jeg har haft med den er imod Seraphon og for at gøre en lang historie kort så er min hær ikke god imod den slags hære... Ignore Rend og hvis jeg dræber noget står der en Slann på baglinjen bag 100+ skinks og summoner det hele tilbage. Oveni hatten så med deres Battalion hvor de teleportere sig rundt så kan jeg intet fange.
Smider en snebold i hovedet på en Bastiladon og en Frostlord på Stonehorn i kølvandet på dette - Laver 2 wounds.......
Så caller man den her og siger tak for spillet :D

Jeg har 1 mere liste som skal prøves med 3 Frostlords på Stonehorn, 1 Huskard på thundertusk og 3x3 yhetees men liste pt kan jeg mærke at BCR er virkelig ringe at spille med i forhold til de mange andre hære som er ude lige pt.
Kan fortsætte hele dagen med hvorfor BCR hæren trænger til en update og det er ikke i points men i grundregler generelt. F.eks Everwinters blessing er lord og Huskard skulle have mulighed for at kaste magi for ikke at tage om de ubrugelige Battalions bogen har. Nuf said

Anyway jeg har 1 spil mere før Escalation er overstået og efterfølgende er en turnering i Aalborg Ghyrans Wrath hvor jeg vælger at deltage med Maggotkin da jeg ikke ser BCR som en tuneringshær fremadrettet.