News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Brace of ogre pistols.

Started by Kascha, 19 September, 2018, 21:08:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kascha

Skal prøve en unit maneaters med brace og handguns her i weekenden, og er lidt rusten med hvordan reglerne virker. Uniten har fået poisen og sniper. Jeg er lidt tvivl om hvad de skal slå for at ramme. Ogre pistols har quick to fire, så de får ikke minus for at gå og skyde, men får de minus for multiple shots?
De har bs 4, så hvad rammer jeg på, hvis jeg bruger sniper reglen på long range. Jeg regner selv med bs4 giver en to hit på 3+, og med -1 for long range, -1 for sniper og -1 for multiple rammer jeg på 6'er. Er det rigtig antaget?
Desuden er jeg i tvivl om hvordan multiple shots virker med monstrous infranty fra second rank når de skyder. Må second rank skyde, og hvis ja, må de så med multiple shots?
Håber det giver mening.
Hilsen Jesper (der skal ud og lufte 10.000 point ogres i weekenden)
Luck is the daughter of the devil, and tonight she smiles upon me.

Casferg

Quick to fire betyder kun at de godt må skyde selvom dem der charger er indenfor normal movement allowance. Men de får stadig -1 to hit hvis de bliver angrebet.

Kan en hel unit godt få sniper reglen, er det ikke kun Champ, der kan det?

Alle kan skyde i to ranks, så din anden række kan skyde på lige vilkår som første række. Afstand måles fra første række.

Så i din ligning skaæ du tilføje -1 hvis de også bevæger sig... så det er 7+ de rammer på, hvis hele unit kan lave sniper (hvilket jeg ikke har hørt om at de kan)

C!
Claus Asferg - Randers
Spiller WHFB: TK, Brets, WE og Dwarfs.

PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=60727.msg785697#msg785697

Kascha

Mange tak for svaret. Jeg er ret overbevist om at hele uniten kan få sniper. Uniten vælger to skills på en liste, og en af dem er sniper. Hvad angår quick to fire står der i regelbogen : "quick to fire weaponss do not suffer the usual -1 to hit penalty for moving and shooting-we assume that the wielders can aim and fir swiftly enough to remain accurate." Ud over det kan de så altid stand and shoot, så jeg vil mene at de ikke får minus 1 for at skyde, eller ik`? Jeg var dog meget i tvivl om second rankkunne skyde, og om de så kunne skyde flere skud. Grunden til at jeg er i tvivl et, at i normal close combat kan second rank kun slå med et slag, men MI kan slå med op til tre, og var i tvivl om det samme galt for skydning.

Hilsen Jesper.
Luck is the daughter of the devil, and tonight she smiles upon me.

Casferg

Ha ha ha... Der kan man bare se... Alle de slag vi har spillet skal tages om. Den har vi ikke lagt mærke til med Quick to fire.

Det står i de generelle skyde regler at man kan skyde i to ranks... Jeg skal nok prøve at finde det. GW skrev selv dengang at det var for at undgå alle de skydere, der stod ti bred.

C!
Claus Asferg - Randers
Spiller WHFB: TK, Brets, WE og Dwarfs.

PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=60727.msg785697#msg785697