News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Ghyrans Wrath 2

Started by Mr. Smiley, 18 November, 2018, 13:03:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Så er det igen tid til en turnering og jeg havde håbet denne gang at stille BCR, men som jeg skriver i min BCR post så er de simpelhen for dårlige til turnerings brug.

Jamen hvad skal man så stille? (Godt spørgsmål det kommer vi til)

Jeg deltog for nylig i en tunering med Maggotkin og selvom jeg syntes jeg gjorde det godt var der en enhed som hele tiden blev MVP - Nemlig 10 Blightkings sammen med Gutrot der outflanker tur 1.
Efterfølgende har jeg købt lidt Blightkings rundt omkring og nu er tiden kommet hvor vi sætter dem alle fri på en gang og ser hvad der sker :D
Maggotkin har i min optik nogle ret solide værktøjer til at håndtere alle slags hære og derfor bidrage til at man kan håndtere det nuværende meta nemmere end f.eks BCR (OH god i hate that army)

Så hvordan ser hæren ud?
Jo jeg har haft våde drømme om denne siden Maggotkin bogen kom ud og jeg har tænkt mig at prøve den lidt mere end gennemsnittet

LEADERS
Harbinger of Decay (160)
- General
- Command Trait : Grandfather's Blessing
- Artefact : The Witherstave
Lord of Blights (140)
- Artefact : Muttergrub
Gutrot Spume (140)
Epidemius Tallyman of Nurgle (200)
UNITS
10 x Putrid Blightkings (320)
10 x Putrid Blightkings (320)
10 x Putrid Blightkings (320)
5 x Putrid Blightkings (160)
BATTALIONS
Blight Cyst (220)

Så køre bussen med alle de tykke drenge :D

Listen er i sin enkelthed meget solid og på samme tid slår ret hårdt når Blightkings får -1 rend med re-roll hit og wounds af 1'ere fra Epidemius.
Derudover så får hæren et boost i forhold til Gnarlmaws og Plague cirkel der gør at man har meget at arbejde med igennem spillet.

Jeg har tænkt mig at spilteste listen et par gange før Ghyrans Wrath som er den 2 dec. men allerede nu har jeg gode fornemmelser for hæren :)
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Mr. Smiley

Så er Ghyrans Wrath overstået og jeg kom igennem med nød og næppe.

For det første skal det siges at alle som deltog var utrolig kompetente spillere og jeg var så heldig at blive matched imod 2 som jeg endnu ikke har vundet over endnu :P
Tog desværre ingen billeder undervejs så i må tænke jer til hvad jeg stod overfor :P

Alle pairings, lister og resultater kan ses på tournykeeper under: https://tourneykeeper.net/Singles/TKLeaderboard.aspx?Id=2614

Der blev som noget nyt prøvet om AOS kunne bære at lave en 20-0 scoring system som man gør i ETC 40k format og jeg er selv stor fan af dette da jeg syntes en loss med 1 point forskel er noget tung at sluge når man har kæmpet for det men dog ikke nået hele vejen.

Første spil var imod Daniel som vandt sidste gangs Ghyrans Wrath og har en del turneringer bag sig som vinder

Daniel spiller som altid Death med en masse skeletter og Necromancers og denne gang med 20 Grim Reapers. Hele ideen er at han får skeletter igen hele tiden og hvis en enhed dør så kommer den igen for 1 CP... Yeeeee i love death...
Hæren er som altid super solid og Daniels placering af enheder gør at han altid er 2 træk foran.

Vi spiller missionen med hjørne deployment hvor Behemouth modeller skal stilles helt bagest og battleline 9" fra midterlinjen. (Navn kommer nok senere)

Vi stiller begge aggressivt frem med det hele og jeg har Spume med 10 Blightkings i reserve
Jeg vælger at gå først da jeg har færrest drops (3) og har mit træ i midten for ekstra fart - Dog vælger jeg at gå frem med hele hæren uden at kommer for tæt på.
Spume kommer ind fra siden da jeg ikke har plads i Daniels baglinje og fejler lidt med min vurdering af hans hær (Er 16" væk fra hans enhed. Hans battalion giver ham 4" move i hero phase, et move på 4" samt løb med magi så de må charge OG banner så de laver minimum 6" charge) Det viser sig mine Blightkings ikke kan tage 54 Saves tur 1... Jeg havde alligevel ikke brug for den enhed.

Resten af spillet går lidt frem og tilbage men vi ender ud med 2 points forskel i sidste ende til Daniel - Good game

Spil 2 imod Emma og hendes Seraphon

Jeg har tidligere spillet imod Emma og hendes hær så ved hvor ondt den skyder - Dog er jeg ikke så bange da Blightkings ikke har Daemon keyword  8)

Missionen var 3 objektiver i midten af bordet der hver tur skifter imellem at give 1 eller 3 points.

Jeg sætter igen det hele frem og Spume i reserve og vælger at tage første tur igen for at få mit 5+ ignore wounds fra warlord op og ind med Spume tur 1. - Dog fejler mine 10 Blightkings fra Spume deres 8" charge og står derfor til en gang Seraphon skydning...

Dog er min hær super solid og efter en doubletur er jeg igennem samtlige skinks og slås med hendes baglinje da spillet stopper. Vi tæller op og begge er på 17 points.. Draw :D

Virkelig fedt spil og vi kunne begge mærke bagefter at vi havde kørt 110% på hele spillet og fået en forløsning sammen til sidst... 10 out of 10 would do again :D

Sidste spil var imod Martin og hans Nurgle Daemons - til dem som spiller Nurgle så ved vi alle hvordan Nurlge imod nurgle er... Virkelig kedeligt og intetsigende.. Hvorfor spørge du? Samtlige spells og Cyrcle of Nurgle buffer Nurgle keyword så vi healer hele tiden og får buffs alle steder fra... weeeeee

Missionen var total comitment så Spume skulle starte på bordet.

Spillet ender ud i en sejr til mig selvom Martin varheldig med 2 double ture og ruller over gennemsnittet de 2 første ture.. Derefter tog jeg over og fik dræb hans enheder ret hurtigt.


Lidt eftertanker om hæren.
I Luv It - Blightkings er bundsolide og der er utroligt mange værktøjer at lege med (2+ til wound med re-roll 1's), hit på 6+ der giver d6 ekstra angreb kommer bag på alle hvor OP det er, 4+/5+ med 4 wounds er sindsygt godt.

Tænker at spille hæren noget mere og lære den bedre at kende da jeg selv tror jeg undervurderende den halvdelen af tiden jeg spillede den. Med disse 3 spil bag mig følger jeg at listen fortjener at blive spillet rigtigt og jeg ved den kan preforme på højeste plan når først den sidder på ryggraden.
     
mvh.
Morten

En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0