News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Opdatering af forum 27/11

Started by VonPanne, 25 November, 2018, 10:53:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonPanne

Det er tid til at få opdateret forummet og det planlægger jeg at gøre tirsdag aften. Jeg starter ca. kl. 20 og gætter på at forummet er utilgængeligt i en times tid.

VonPanne
Moderator

Gorlak

Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

VonPanne

Så kom vi ovenpå igen. Der var desværre nogle ting der drillede meget mere end forventet  :(

Jeg har lige et udestående med at like-knappen er ret iøjefaldende, men det bliver først i morgen. Der skulle dog gerne ikke være andre ting der driller, men giv et heads up hvis noget er underligt.

VonPanne
Moderator

Landbooster

Jeg oplever problemer med at logge ind fra PC efter updaten. "Your session timed out while posting".

Jeg er altid logget ind via mobil telefonen så der er ingen problemer.

VonPanne

Jeg tror at det kan klares ved at slette cookies til Powerfist.dk i din browser.

Der er dog blevet ændret lidt i session håndtering i opdateringen, og hvis andre oplever noget lignende og ikke kan logge ind (og fjernelse af cookies heller ikke hjælper), så skriv til os på vores Facebook side.

Jeg har lige rettet i en indstilling, så det er muligt at alle skal logge ind igen. Beklager besværet.

VonPanne
Moderator

Gorlak

Quote from: VonPanne on 28 November, 2018, 09:11:50
Jeg tror at det kan klares ved at slette cookies til Powerfist.dk i din browser.

Der er dog blevet ændret lidt i session håndtering i opdateringen, og hvis andre oplever noget lignende og ikke kan logge ind (og fjernelse af cookies heller ikke hjælper), så skriv til os på vores Facebook side.

Jeg vil lige henlede opmærksomheden på at det ifølge Powerfist.dk's nedskrevne regler (http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=2.0) er forbudt at linke til andre forums, også Facebook grupper.

- Ingen links til andre forummer(gælder også Facebook grupper) med samme formål som Powerfist med tanke på at lokke brugere derover

Jeg nævner dette dels for at trolle lidt, men også fordi jeg synes den regel er dårlig og at det er godt at den ikke overholdes hårdt - det ville dræbe 40K Aarhus' tilstedeværelse på PF totalt hvis vi ikke måtte kryds-hype events :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

VonPanne

Ikke rigtig relevant for tråden, men du kan jo genlæse den sidste del af reglen vedr. formål ;)

Det har altid været tilladt at linke til andre steder når det gælder turneringer, events og lignende, og det ændrer vi ikke på. Det synes jeg nu også fremgår af reglerne.

Reglen omfatter links hvor der direkte eller indirekte står: "kom herover i stedet for, det er meget bedre". Årsagen for reglen er at det er moderatorgruppens opfattelse at et samlet figurspilsmiljø står meget stærkere og får meget mere ud af hinanden, end et fragmenteret. Opsplitningen i 117 forskellige Facebook grupper over de sidste år har vel også bekræftet den opfattelse. Udfordringen her er så hvordan PF bedst kan understøtte dem der fortsat bruger forummet, så de får mest mulig glæde og gavn af det.

VonPanne
Moderator

PS: I skal være velkommen til at fortsætte ovenstående snak i en ny tråd.

VonPanne

Og der er så kommet en ny fejl, som gerne skulle forsvinde inden længe igen. Beklager bøvlet.

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Ryback

Så lykkedes det også for mig at komme tilbage i PF's trygge rammer, og jeg ser, vi har fået nye Likeknapper, alletiders!

Jeg havde noget knas med at logge på og har slåsset med samme fejlmeddelelse som Landbooster. For mig (på en PC) er løsningen at logge ind via 'login'-linket i toppen af browservinduet. Loginknapperne i toppen og bunden af forsiden virker ikke for mig, de fører til den føromtalte fejlmeddelelse.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Tesla

Quote from: Ryback on 28 November, 2018, 19:43:33
Så lykkedes det også for mig at komme tilbage i PF's trygge rammer, og jeg ser, vi har fået nye Likeknapper, alletiders!

Jeg havde noget knas med at logge på og har slåsset med samme fejlmeddelelse som Landbooster. For mig (på en PC) er løsningen at logge ind via 'login'-linket i toppen af browservinduet. Loginknapperne i toppen og bunden af forsiden virker ikke for mig, de fører til den føromtalte fejlmeddelelse.

Mvh

Stærkt! Det virkede sørme!  :D

VonPanne

Ja, jeg oplever det samme. "Hurtig login" knapperne i top og bund af forummet virker pt. ikke. Brug i stedet login linket i toppen af skærmen.

Eller tryk her:

Login

Jeg forsøger at hitte en løsning på problemet.

VonPanne

Så blev Like-knappen normal igen. Hvis I stadig ser den røde, så kan det være nødvendigt lige at bede browseren om at genopfriske siden. Det gøres normalt (i Windows) med CTRL+F5, CTRL-R eller lignende alt efter browser.

Derudover, hvis I i jeres browser oplever at den brokker sig over at siden ikke er sikker, så gå til powerfist.dk, så sørger den for at omdirigere jer til en mere sikker side. Hvis I har en favorit / bookmark til PF i jeres browser, kan det være at I lige skal opdatere den til det nye link.

VonPanne

Så fik jeg endelig løst problemet med loginboksen på forsiden. Jeg beklager at det tog så lang tid. Det krævede et manuelt hack af standardtemaet på forummet, da opdateringen ikke selv kunne finde ud af det.

Godt nytår alle sammen!

VonPanne
Moderator