News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvad er det der Fastaval egentlig?

Started by Gorlak, 18 January, 2019, 11:39:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gorlak

Vi byder endnu engang velkommen til årets Warhammer 40.000 turnering på Fastaval - FastaWar!
Torsdag og fredag i påskeferien - den 18-19. april - åbner vi igen dørene til krig på Hobro Gymnasium, som påsken over bliver indtaget af rollespils- og figur-nørder fra det ganske danske land.

Men hvad er Fastaval overhovedet? Fastaval (eller bare "Fasta") er Danmarks største figur-, bræt- og rollespils kongres med op mod 700 deltagere hvert år. Der er med andre ord meget mere at både se og prøve end "blot" 40k delen af Fastaval. Hvis ikke man er til cutting edge dansk indy rollespil så har brætspilscafeen et kæmpe udvalg af både nye og gamle klassikere, der afholdes også forfatterforedrag og konkurrencer i både scenarieskrivning og brætspilsdesign. Og så må man ikke glemme baren! En kæmpe del af Fastawar afgøres nemlig torsdag nat når topfeltet ser hvem der kan tåle flest våde varer. Men på mange måder er Fasta et helt lille mini samfund, med kiosker, butikker (med nørd varer, bl.a. kommer Dragons Lair hvert år), tååååååsthalla eventen, det vanvittige anarkistiske, fordrukne og højtelskede rengøringspersonale Dirt Busterne og meget mere galskab.

I år spiller vi 5 kampe med AS og missioner inspireret af ETC's setup. Missionspakken vil blive endegyldigt annonceret om ca. en måned, men forvent 2000 fuldt malede points i 3 sources. Der vil samtidig være præmie til den bedst malede hær - og deltagerne får denne gang helt selv lov til at vælge den!

Tilmelding sker via Fastavals hjemmeside HER - når tilmeldingen åbner, og efterfølgende må man også gerne tilmelde sig Tourneykeeper, som vi bruger til at organisere kampe og pairings med. Tilmeldingerne via Fastas hjemmeside kan godt virke meget stor og kræver alt muligt man ikke er vant til når man normalt tilmelder sig en 40k turnering i Danmark. Men da vi er en del af en meget større kongres er det desværre nødvendigt. Til gengæld kan man nemt bestille (faktisk rigtig god) mad til billige penge samt soveplads både i normal såvel som stille-sovesalen, så når først man er på Fastaval behøver man aldrig forlade den igen.

Selve turneringen koster 50 kroner der ubeskåret går til præmier og andet lir til folket. Derudover skal man også betale for adgang til selve kongressen og for evt. sovesal og madbillet. På et tidspunkt i løbet af tilmeldingen skal man vælge en Gør-Det-Selv (GDS) tjans. Det er et gammelt og hæderkronet koncept hvor deltagerne er med til at gøre Fasta bedre og federe for hinanden. Vi har dog forhandlet med Fastas ledelse og derfor laver vi i år en fælles GDS tjans mellem to af runderne - det bliver enormt hyggeligt og der vil være masser af bullshit når man er den del af FastaHæren (som vi er blevet døbt).

"Jamen jeg er fra København, hvor fanden er Hobro overhovedet?" - Frygt ikke, Fasta er fyldt med rollespillere fra København og de kører hvert år i den berygtede "københavnerbus" som er en super billig bus der kører fra KBH onsdag og hjem igen mandag for 200 kr pr. vej, derudover er kongressen i gå afstand til togstation så man kan godt komme hjem fredag efter turneringen.

Derudover er der ikke andet at sige end at vi fra arrangørernes side glæder os helt vildt til hvad vi forventer bliver den fedeste Fastawar nogensinde, og husk at hold øje med indlæg her på subforummet, bl.a. vores debat om format, men forhåbentlig også generel trash talk og poetiske grudge match trusler.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Kaltenberg

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Gorlak

Quote from: Kaltenberg on 18 January, 2019, 11:43:37
Hvor er like knappen?

Uvist! Spøjst? Men fedt du ville have liket hvis du kunne :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Troels S

Quote from: Gorlak on 18 January, 2019, 11:44:48
Quote from: Kaltenberg on 18 January, 2019, 11:43:37
Hvor er like knappen?

Uvist! Spøjst? Men fedt du ville have liket hvis du kunne :D

Det er fordi det er en teknisk uduelig moderator (mig) der har oprettet boardet.

Men likes er sgu også kun for teenagetøser med blottede bryster og duckfase. Vi er gamle nok til at udtrykke os med rigtige ord  ;D

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: Troels S on 18 January, 2019, 11:55:19
Men likes er sgu også kun for teenagetøser med blottede bryster og duckfase. Vi er gamle nok til at udtrykke os med rigtige ord  ;D

Men, øh, må vi godt få de der tøser med blottede bryster alligevel?

On topic: Fastaval er en fest for analoge nørder, næsten uanset hvilket nørderi man helst beskæftiger sig med  :)
Maling 2023: 28/41 modeller

Sigmaril

Quote from: Gorlak on 18 January, 2019, 11:39:52
Vi har dog forhandlet med Fastas ledelse og derfor laver vi i år en fælles GDS tjans mellem to af runderne - det bliver enormt hyggeligt og der vil være masser af bullshit når man er den del af FastaHæren (som vi er blevet døbt).
Vil det sige, at der ikke er nogen vej udenom i år? Man kan ikke betale sig fra det?

Gorlak

Desværre ikke. Vi lå i længere diskussioner med dem, men selv deltagere der køber to dagsbilletter for blot at besøge f.eks. brætspilscafeen bliver nu sat til at tage en GDS. Men vi laver som sagt et fælles projekt mellem to af runderne så vi lover det nok skal blive enormt hyggeligt :)

Morten

Så hvad skal jeg vælge under GDS når jeg tilmelder mig? eller er det lige meget?
Rigtige mænd leger med små dukker.

Any problem on Earth can be solved with the careful application of high explosives.

The Pandas are comming!

Se min blog

princelarming

Vi undersøger lige, og vender tilbage...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]