News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vægte i plastik FOW modeller

Started by Norberg, 21 April, 2019, 23:54:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Norberg

Hej alle

Jeg har en masse FOW til WW2 og de er jo i resin og vejer noget, når man spiller med dem.

Nu er jeg begyndt at spille Team Yankee og de er i plast og meget meget lette, hvad gør i for at de bliver tungere og har i nogle fiduser til dette? tænkte lidt på at lime sten i dem, men de vejer jo noget forskelligt fra sten til sten, og det virker ikke som en god løsning, kender i nogle steder hvor man kan købe vægte?
The concentration of troops can be
done fast and easy... on paper.
Radomir Putnik

Khirrin

Hej Norberg

Hvis du har en form for lokal fiskeri butik i nærheden, så kan du højst sandsynligt finde nogle af de bly "klumper" (jeg ved ikke lige hvad de hedder), som man bruger til at holde linen lidt tung, der? De kan typisk findes i mange forskellige størrelser, så mon ikke du kan finde noget brugbart, til dine forskellige Team Yankee figurer?

Mvh Khirrin
Camouflage er svagt og umandigt. Det er også farligt. Hvis du ligner en asparges eller en bæver risikerer du at en dreadnought jokker på dig.
(Citat: Tore Bolhøj)

rosenaa

Jeg bruger modellervoks til de små modeller og ganske alm. blyplade eller blyhagl til de store.

Møtrikker og den slags er også brugbart (selvom det ser lidt underligt ud, når det er vægten jeg kigger efter sammen med størrelsen i f.eks. Bauhuse) Som for øvrigt også har fiskeri afdeling
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Norberg

Nå ja Bauhaus de har meget, der kan jeg nok finde noget brugbart.

Tak for svarene.
The concentration of troops can be
done fast and easy... on paper.
Radomir Putnik

Frede

Hvorfor skal der vægt i?

Jeg syntes da netop at en af fordelene ved en let plastik model er at den kan holde på en bakkeskråning uden at trille af.

- F -

rosenaa

Personligt: Fordi de flytter sig hvis man skubber dem, fordi det føles forkert at have en Tank som er let  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Khirrin

For en gangs skyld, så er jeg enig med rosenaa!  ;) Der er ikke særligt meget "fornøjelse" i at manøvrere rundt på brættet/spillepladen og så se ens kampvogne etc. bevæge sig, fordi man kommer til at puste til dem!
Camouflage er svagt og umandigt. Det er også farligt. Hvis du ligner en asparges eller en bæver risikerer du at en dreadnought jokker på dig.
(Citat: Tore Bolhøj)