News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Omstrukturering af Powerfist

Started by VonPanne, 07 October, 2019, 22:18:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonPanne

Kære mednørder,

Jeg håber at I kan finde tiden til at læse med og kommentere på dette indlæg :)

Det er vist mere end på tide at tage fat på en omstrukturering af Powerfist forummet. Det er næppe nogen hemmelighed at vi ikke er lige så mange og så aktive brugere som vi var engang. Årsagerne dertil er flere, og som sådan ikke noget vi behøver at gøre noget ud af. Jeg er meget mere interesseret i at jer der fortsat bruger Powerfist, får mest muligt ud af det. Hvordan kan forummet fortsat understøtte din hobby bedst muligt, og hvordan kunne du godt tænke dig tingene blev fremover?

Vi har allerede vendt det lidt i moderatorgruppen, og vi tænker at vi fortsat skal fokusere på de ting som et forum er egnet til, og lade sociale medier gøre det som de er egnet til. Lidt tanker:

Ting Powerfist gør godt:
  • Debat. Det er muligt at få en struktureret debat omkring hobbyen. Den kan genfindes og der er langt bedre struktur end på en FB debat.
  • Overblik over turneringer og events. Det er muligt at skabe et overblik på tværs af FB grupper og spilsystemer.
  • Klubboards. De er forummets mest aktive del og bruges flittigt af medlemmerne.
  • Blogs. De bliver stadig brugt flittigt og er en god måde at følge de enkelte bloggeres udvikling på. Lider dog lidt under besværlig billedfunktionalitet.

Ting SoMe gør bedre end PF:
  • Billeder. Det er så meget nemmere at dele et hurtigt WIP billede eller andet for et hurtigt like eller lignende.
  • Fis og ballade. Memes og links til andre ting fungerer bare bedre her.
  • Tilmelding til events. FB's funktionalitet her er god. Nemt at oprette events, nemt at tilmelde sig og nemt at blev påmindet om hvad man skal.

Til det kan jeg også fylde lidt tal på. I løbet af det sidste år blev der gennemsnitligt postet ca. 100 indlæg om dagen. Der har været ca. 1.300 brugere aktive (ca. 700 indenfor den sidste måned). Klubberne står for ca. 35% af alle indlæg, turneringsdebat og alt hvad dertil hører (inkl. de lukkede holdboards til ETC, mm.) ca. 28%, blogs ca. 16%, handelsbords lidt under 10%.

Så der er stadig en del aktivitet, men problemet er at der er alt for mange boards på forummet til den aktivitet der er nu. Så et af formålene med denne omstrukturering er at samle den aktivitet der er, så aktiviteten er mere synlig. Det betyder at en stor del af de nuværende boards og kategorier nedlægges, og reglerne for de tilbageværende boards bliver slækket så de kan omfavne et større område. I grove træk vil vi gerne fremhæve de overordnede typer af aktivitet som jeg nævnte herover.
  • Vi flytter klubberne til sin egen kategori (en kategori er de overordnede overskrifter på forsiden som har boards under sig), så de bliver mere synlige.
  • Vi samler alle blogs under én kategori, og skelner ikke længere mellem om en blog er en maleblog eller en spilleblog til det ene eller andet spil. Det giver større frihed for blogejerne, og gør det nemmere at følge med i alle blogs på PF. Det kan også være at nogen har lyst til at slå deres blogs sammen i denne sammenhæng.
  • Vi samler de forskellige turneringsboards, så de ikke ligger så spredt.
  • Med undtagelse af 40k (som fortsat er det mest aktive spil), så bliver alle spilboards samlet under en ny "Spilsnak" kategori
  • Vi bibeholder også malekategorien som separat kategori
  • Og helt generelt, alle boards der ikke har været skrevet i (eller kun har meget få nye indlæg) bliver flyttet i arkivet. Det gælder også generelle boards, lokalboards, hærlisteboards, osv.

Vi vil meget gerne høre fra jer om jeres tanker, forslag og spørgsmål i forbindelse med dette. Intet er sat i sten, så byd hjertens gerne ind. Som altid er PF's formål at støtte bedst muligt op om jer og vores fælles hobby :)

VSH

Godt I holder liv i PF og er jer udfordringerne bevidst.

Især billedfunktionaliteten lader noget tilbage at ønske, men det er der næppe en enkel teknisk løsning på?

Keep it up :-)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Laranor

Altså, min kæreste og jeg er så småt ved at være tilbage i de spil vi spiller, da vi har været nødt til at sætte det på pause i hele 2017 og dele af 2018. Så jeg skal nok finde ud af det når I er færdige.

Så I omstrukturerer bare hvis I finder det nødvendigt.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Den store aben

Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Protonic

Det lyder rigtig godt og rigtig fornuftigt. Fedt at høre at der fortsat er vilje til at køre PF!
40K Aarhus
Plus gange plus giver MEGET MERE PLUS!

Gorlak

Lyder som gode tiltag - vigtigst er at der stadig er viljen til at lade PF leve, det er fedt! Vi i Aarhus ville ikke være de samme uden :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

rosenaa

Mig ikke forstår - men jeg er også fra stenalderen  :)

FOW afdelingen ?

Flyttes den også til et eller andet sted end hvor den er nu ?

OG. Vil det være muligt at kunne få muligheden at billeder kan lægges direkte ind på PF i stedet for f.eks. PB eller andet ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Kristian

Det lyder godt :)
Noget jeg altid har ønsket mig var subboards til blogs. Jeg ved ikke om det overhovedet er aktuelt, men jeg kunne godt tænke mig det!
Konge af Lethian!

Troels S

Husk, at det som VonP har postet er moderatogruppens ide til en ny struktur på powerfist. Hvis der er noget, I mener ikke giver mening eller er uhensigtsmæssigt så skriv det endelig i denne tråd. Der er bestemt ikke noget der er hugget i sten (men selvfølgelig skeler vi noget til den procentmæssige brug af af de forskellige boards og antallet af brugere).

Billedfunktionen er desværre svær at løse, da det handler om, at vi ikke kan hoste billeder på PF. Derfor er der ikke nogen nem løsning som på Facebook som hellere end gerne vil have vores billeder. Selv bruger jeg imgurs app på telefonen hvilket er meget hurtigt (men ved godt at der er et skridt mere ift. Facebook og Instagram).

@ rosenaa - tanken er, at FOW bliver en del af subboardet "Spilsnak"

@ Kristian - alle blogs bliver samlet på et subboard uanset spilsystem eller om fokus er på maling. Tænker at vi genbesøger de underoverskrifter de aktive blogs har, så det fremgår tydeligt hvor fokus er.

Vi har også snakket lidt om, at PF måske kunne være med til at skabe et overblik over turneringer og events i DK, da disse tit er oprettet som events på Facebook kan det være vanskeligt at få et overblik over hvad der sker. Men det forudsætter, at der er nogen der er aktive i turneringmiljøet der vil være ansvarlige for stå for løbende opdateringer, da moderatorgruppen ikke er de mest aktive til turneringer.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

rosenaa

Quote from: Troels S on 08 October, 2019, 10:46:01
@ rosenaa - tanken er, at FOW bliver en del af subboardet "Spilsnak"

@ Kristian - alle blogs bliver samlet på et subboard uanset spilsystem eller om fokus er på maling. Tænker at vi genbesøger de underoverskrifter de aktive blogs har, så det fremgår tydeligt hvor fokus er.

Mig stadigvæk ikke forstå - helt  :)

Vil det ikke være ligegyldigt at have en stor "Spilsnak" med f.eks. undergrupper som hedder "FOW" med de under-undergrupper som der er nu og det samme med "LALA" osv. end at lade dem stå nu ?

Tænker at jeg i hvertfald vil have lidt svære ved at finde rundt - på den anden side, vil der være nye ting som jeg aldrig kigger på, som nu ville være synlige...

???
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

VonPanne

Da Troels skrev 'subboardet "Spilsnak"' mente han kategorien "Spilsnak".

Tanken er at "Spilsnak" (eller hvad vi nu ender med at kalde den) nogenlunde kommer til at ligne "Andre figurspil" kategorien, som det ser ud i dag. Dvs. "Flames of War" flyttes til "Spilsnak". Blogs under "Flames of War blogs" flyttes til den nye blog kategori. De to sidste boards for hærlister og "Anden Verdenskrig" nedlægges, og evt. snak der tidligere var der, hører til under "Flames of War" boardet fremadrettet.

Eller sagt på en anden måde, fremadrettet kommer der kun til at være et board til Flames of War, og alle blogs ligger sammen med andre blogs. Det er for at samle den aktivitet der er, så den ikke bliver spredt for meget ud.

Troels S

"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

VonPanne

Det er heller ikke let gennemskueligt :) Jeg har forsøgt at illustrere det på vedhæftede billede.

(ja, man kan rent faktisk vedhæfte billeder på PF, men det mangler en automatisk resize af de store billeder som mobiltelefoner tager i dag, og muligheden for at indsætte det i indlægget. Jeg har af flere omgange prøvet at finde en løsning, men indtil videre uden held. Jeg har netop søgt og fundet noget der måske virker, så det vil jeg lige teste når jeg får tid)

Hare

Jeg synes umiddelbart det lyder fornuftigt. Fedt I bruger tiden på at optimere.

Laursen85

Det lyder da meget godt med en omstrukturering.

Ift. blogs, hvis man fx vil have slået sin 40K blog og sin AoS blog sammen til én.

er det så bare at tage fat i en admin, når nu I får lavet setuppet?

VonPanne

Jeps, bare skriv til en af os. Så kan vi også i samme omgang tilrette navn og beskrivelse af bloggen, hvis der er ønsker om det.

VonPanne

Og i øvrigt til almindelig skræk og advarsel: Denne omstrukturering kommer til at tage tid at udføre, så I vil nok over nogle dage opleve at nogle af tingene kommer til at hoppe lidt rundt indtil vi får det hele på plads. Men vi sletter ikke noget (gamle ting flyttes i arkivet), så hvis I ikke kan finde noget, så hiv fat i en af os.

rosenaa

Okay....

Hvorfor enligt ?

Er det mangel på plads ?

For som jeg - gamle mand - syntes, virker det pludselig mega u-overskueligt...
Også med tanke på, hvor lang tid vi skulle bruge på, at for FOW afdelingen på og stå og for sig selv...

VonPanne

Det har såmænd ikke noget med plads at gøre, i hvert fald ikke i forhold til webhotel, hvis det er det du tænker på.

Det er for at samle den aktivitet der er på forummet noget mere. Mange boards står helt eller næsten ubrugte hen, så man kan som bruger få oplevelsen af at forummet er mere dødt end det rent faktisk er tilfældet, fordi man ikke ser de indlæg som andre skriver. Vi er ikke interesserede i at gøre det mere uoverskueligt eller lukke afdelinger der stadig bruges, men vil i stedet fremhæve den aktivitet der er. Forhåbentligt til glæde for alle. FoW vil stadig have sit eget board, og de indlæg der tidligere røg på hærlisteboardet eller "Anden Verdenskrig" er der også stadig plads til på FoW boardet.

Hvem ved, måske er der lidt flere der læser med om spil de måske ikke selv spiller når nu vi rykker lidt tættere sammen? :)

Hoppe

Nyt! Omstillingsparat?

Jeg hader nye ting!

Tollundmanden ville også lave alting om da jeg gik i skole med ham, men hvordan gik det lige? Han endte i mosen (han havde også været træls i en længere periode...)

:)

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

rosenaa

Nix !

Det var fordi han ikke ville spille Sten med os andre  ;D

Nu kiggede jeg på de ting jeg har åbent.

General Debat
Malerdebatten
-
Flames of War
Andre Figurspil
-
Privat Handel

De sidste 8 har jeg ikke været inde på i flere år  :)

Så hvis FOW bliver flyttet til Spil-snak

Kommer det så til at se sådan ud:
Spill-snak
- FOW
  - (alt her under)

Og en vigtig del af FOW er Hærlister og Anden verdenskrig
Det er muligt at vi ikke lægger så meget der ind nu, men vi kigger stadigvæk som reference og hygge - den kan vi ikke undvære  ;D

rosenaa

Men kan vi ikke bare flytte den til "Andre Figurspil"
Det må da være nemmere og den kender vi i forvejen  ;D

Rhiadan

Jeg tror, det er rigtigt set at prøve at omstrukturere forummet for at fremhæve den aktivitet, der er. Glæder mig til at se forandringerne.
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

VonPanne

Quote from: rosenaa on 08 October, 2019, 17:35:30
Så hvis FOW bliver flyttet til Spil-snak

Kommer det så til at se sådan ud:
Spill-snak
- FOW
  - (alt her under)

Og en vigtig del af FOW er Hærlister og Anden verdenskrig
Det er muligt at vi ikke lægger så meget der ind nu, men vi kigger stadigvæk som reference og hygge - den kan vi ikke undvære  ;D

Ja, kig på "Andre figurspil" kategorien, den har 10 boards i dag. FoW ville blive et board på niveau med de andre der er i dag (Epic, Malifaux, mm). FoW hærlister bliver ikke brugt, og mens Anden Verdenskrig ganske vist bliver brugt en smule, er det ikke meget. Der er ikke noget til hinder for at begge dele kunne være med på det samlede FoW board fremadrettet. Du vil jo ikke miste muligheden for at tale om de ting der interesserer dig, det bliver bare samlet på det samme board.

Og ja, du mister måske muligheden for at skjule alle de andre spil der ikke interesserer dig, men du kan jo lade være med at besøge dem. Til gengæld vil du opleve at al aktiviteten samles omkring dig på de omkringliggende boards.

Og igen, det er ikke sat i sten. Hvis noget ikke fungerer kan vi selvfølgelig lave om på det igen.