News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Omstrukturering af Powerfist

Started by VonPanne, 07 October, 2019, 22:18:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Den store aben

Det med at blogs bliver samlet et sted synes jeg er en rigtig god ide. Jeg elsker at følge andre hobby gøre og lade. Så det ville passe mig rigtig godt at jeg kunne finde det et sted. Og min egen blog stikker alligevel snart i så mange retninger at den mere hører hjemme i alternative figur spil, end i warhammer fantasy blogs.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Egrimm

Quote from: Den store aben on 09 October, 2019, 08:04:04
Det med at blogs bliver samlet et sted synes jeg er en rigtig god ide. Jeg elsker at følge andre hobby gøre og lade. Så det ville passe mig rigtig godt at jeg kunne finde det et sted. Og min egen blog stikker alligevel snart i så mange retninger at den mere hører hjemme i alternative figur spil, end i warhammer fantasy blogs.
Enig i at det er en god ide, så kan jeg potentielt også skære det ned til en hyppigere opdateret blog end fire der opdateres mere sporadisk.

Hare

Og jeg kan få lov til at plapre om blood bowl i min 40k blog. Enig i at det er en god ide.

rosenaa

Nu kan jeg ikke oprette et underlink til min egen tråd, så få at jeg kan flytte og derved gemme mine egne hærlister, kan jeg få en med en magisk finger til at oprette en sådan under det, som i - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=503.0 - under "Child Boards"

Så den kommer til at hedde "Mine Hærlister"
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

VonPanne

Hvis du eller andre har ønsker til at få rettet jeres blog til efter omstruktureringen, så send mig gerne en PM. Det er nemmere at vi tager det den vej.

rosenaa

Bare du ikke sletter de gamle filer først  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Frede

Som en af dem med en blog i "kælderen" af powerfist, hvor det er mit indtryk at der er mange der aldrig kommer. Så syntes jeg kun det er fedt at man samler alle blogs et sted. For at trafikken bliver mere koncentreret.

- F -

VonPanne

Så skulle jeg gerne være færdig med at flytte rundt på alle blogs.

Alle aktive store blogs / blogboards er blevet samlet på ét board nu. Alle inaktive blog boards er flyttet i arkivet.

Alle aktive mindre blog tråde er flyttet fra deres respektive gamle "Mindre blogs" til et nyt board af samme navn. Alle de gamle "Mindre blogs" boards er flyttet i arkivet under deres respektive sektioner, så det er nemmere at finde dem frem (40k Mindre blogs under arkiverede 40k blogs, osv.).

Hvis nogen gerne vil genoptage enten et blog board eller en mindre blog der ligger i arkivet, så hiv fat i en moderator, så flytter vi det op i den nye kategori.

Gorlak

Ser meget bedre ud! Og inspirerer også til at checke et par ukendte blogs fordi man ved der er liv i dem.

Er der planer om også at rydde lidt op i "turneringsdebat" sektionen? Jeg - tror - ikke at ranglisten, NWL og child board: ETC Warm up bruges af nogen længere.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

VonPanne

Tak, det lyder godt :)

Og ja, det hele får en tur, det tager bare tid at komme gennem alt. Check evt. første indlæg i denne tråd for den overordnede plan.

Jan D'Souza

Hej med jer (Moderatorer).  :)

I gør sgu et fedt stykke arbejde - tak for det :)

En eneste ting jeg lige vil nævne, som jeg er lidt ærgerlig over ved omstruktureringen er at alle blogs er samlet. Jeg nød at det var systemopdelt, så jeg ikke skulle tage stilling til alt det som alligevel ikke havde interesse for mig. Jeg går op i Warmachine/Hordes og vil gerne følge lidt med i de forskellige blogs der er der, samt skrive lidt I min egen. Jeg mister dog totalt overblikket, når alle blogs er samlet.
Jeg ved ikke om det er muligt at gøre noget ved - hvis ikke, så går det nok :)

Kh. Jan

VonPanne

Tak, Jan.

Ja, det er svært at vægte for og imod. Nogen synes at det er rart at kunne se alle blogs, andre vil helst fokusere på bestemte blogs og ignorere resten. I lang tid har opdelingen mellem de forskellige spil, maling, mm. dog virket kunstig, fordi mange bloggere gerne vil skrive lidt om det hele.

Jeg tænker at der måske er lidt indledende forvirring og så finder man hurtigt ud af hvilke blogs der interesserer én ud fra navnet. Så læser man dem, og ignorerer resten. Eller kigger forbi hvis der lige dukker noget spændende op.

Noget vi kan gøre er at få opdateret beskrivelserne på alle de store blogs, altså dem man kan se på childboardoversigten her: linky. Det er selvfølgelig sværere med de mindre blogs. Jeg hører gerne forslag til hvordan vi kunne gøre det bedre.

Frede

Jeg har da i hvert tilfælde allerede opdaget ny blogs jeg ikke kendte til før. Nogen gange er det vel egentlig meget sundt at løfte blikket fra plovfuren.

- F -

Den store aben

Hej Vonpanne og andre moderatorer
Jeg er som sagt fan af den nye opstilling. Kan jeg få lov til at ændre min blogs navn til "Den Store Abens figurspils blog"?
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

VonPanne

Du er en skurk ;)

Quote from: VonPanne on 10 October, 2019, 10:10:06
Hvis du eller andre har ønsker til at få rettet jeres blog til efter omstruktureringen, så send mig gerne en PM. Det er nemmere at vi tager det den vej.

rosenaa

Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig, at jeg inden i min egen tråd, havde flere små Childs Blogs - blot fordi jeg ofte forvirrer mig selv, når jeg ikke kan finde det jeg leder efter  ;D

VonPanne

Jeg har nu flyttet alle aktive klubboards fra de lokale spilmiljø boards til en ny kategori. Det skulle gerne give klubberne lidt mere synlighed, og hvem ved, måske kan de få lidt glæde af hinanden.

Samtidig er de lokale spilmiljø boards flyttet i arkivet, da de ikke rigtig blev brugt. Jeg tænker dog at der måske godt kunne være samlet board for hele landet for mindre klubber der kun har en enkelt reklametråd, og tråde der efterspørger spillere lokalt for et område.

Krøldrup

Det er dejligt at klub boards er aktive, men er der nogen måde man kan filtrere det så man f.eks. ser sin egen klubs board?
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Skilkoff

Jeg sygens at man bør se på at lave en gruppe for de mindre klubber så de ikke forsvinder helt væk og fjerner den smule reklame de har her.

Hare

Ja det her kunne nok være meget fint.

QuoteJeg tænker dog at der måske godt kunne være samlet board for hele landet for mindre klubber der kun har en enkelt reklametråd, og tråde der efterspørger spillere lokalt for et område.

VonPanne

Så er der oprettet et nyt board til lokalt spillemiljø. Tanken er at det dækker hele landet, og at man lige skriver i sin trådtitel hvor i landet man er. Så alt der er geografisk relevant kan passende skrives der, både klubber og folk der efterspørger spillere bestemte steder. Jeg får lige lavet en sticky med det ved lejlighed.

VonPanne

Quote from: Krøldrup on 14 October, 2019, 16:03:01
Det er dejligt at klub boards er aktive, men er der nogen måde man kan filtrere det så man f.eks. ser sin egen klubs board?

Skal det forstås sådan at du gerne vil skjule de andre klubboards du ikke bruger? Man kan ikke skjule boards i samme kategori, og jeg kan godt se at det fylder mere i landskabet end de gamle 6 Lokalt spillemiljø boards gjorde.

Jeg er også selv i tvivl om det er lidt for rodet og om det måske var bedre at lægge alle klubboards ind under et hovedboard, ligesom det er gjort med blog boards. Så ligger de stadig samlet, og de er lige så nemme at komme til som de var da de lå under Lokalt spillemiljø.

VonPanne

Efter selv at have tænkt lidt mere over det, tror jeg at jeg hælder til den løsning med et hovedboards til klubbernes egne boards, ligesom det er tilfældet for de store blogs. Men kom gerne med forslag hvis I får gode idéer.

Jeg har nu også flyttet maledebatten op under Generel debat, og flyttet alle de ubrugte child boards i arkivet. Så mangler jeg vist kun turneringsdebat og handel.

VonPanne

Nu har jeg tilrettet det så klubberne ligger under et hovedboard. Jeg synes selv at det giver et bedre overblik, og det matcher så det vi havde før.