News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Sæson 2020 oplæg...Nu bliver det spændende!

Started by Friis, 07 November, 2019, 10:10:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HM

Jeg er meget enig med dig Jeppe. Maling osv skal vi holde fast i, det er så meget federe at møde en malet hær end en bunke grå eller sorte figurer som ingenting er gjort ved.

Jeg synes også vi skal holde os til en liga, det er sjovere at møde flere forskellige mennesker og hygge om vores hobby.

Jeg har tænkt over det som folk skriver om hvorfor de kommer i vores klub og spiller om onsdagen og hvad der motiverer en til at komme. Og jeg må indrømme at jeg har skiftet holdning, jeg har intet imod Bis eller hvad vi nu skal kalde det, men det er meget vigtigere for mig at vi har alle med i en liga, så går jeg gerne på kompromis for at opnå det, og skal jeg træne til en turnering kan jeg aftale spil på andre onsdage eller mødes i privaten.

For klubben skal være for alle og ikke kun dem der investere i at kunne spille meta hære, der skal også være plads til oliver som bare gerne vil spille fjollede hære engang imellem og Jeppe som bruger lang tid på at male og bygge sin hær op (det kommer jo også mig til gode da jeg får lov at spille imod hans meget velmalede hære).

Men jeg er enig med Rasmus i at der efter hver sæson sker et lille nyk opad i hvor meget bid der er i hærene, og synes egentlig ikke at det er løbet løbsk endnu, men man må også rose turneringsudvalgene for at strikke nogle gode missioner sammen som giver mulighed for gode spil.

Men for mig er w40k også listebygning, jeg kan godt lide at nørde med lister og finde forskellige builds som jeg tror virker for mig (det gør de så ikke altid, kan da huske et spil mod christoffer med mine daemons og TZ hvor jeg troede jeg havde en god liste med som kunne bide fra sig, men det blev hurtigt tydeligt at det kunne den ikke). Men det er jo ligegyldigt hvordan restriktionerne ser ud så er der altid mulighed for at nørde med det.

Så bottom line er at jeg vil helst spille det hvor alle kan være med. Men jeg er da også bevidst om at nogle er bedre end andre og fred være med det, bare vi stræber efter at alle får mulighed for tætte hyggelige spil.

Over and out

Tesla

Jeg tænker om ikke spillerne, til hver kamp, indbyrdes kan vælge med eller uden restriktioner? Synes missionerne meget godt fasciliterer begge typer spil. Jeg kunne feks godt finde på at sige ja til se hvordan spillet kører til turneringer.

Helt urelateret, hvilke nye hære får vi at se med udvidelsen af klubben? :-)

Troels S

Jeppe og Henrik - det er nogen super gode indlæg som så tydeligt viser hvor fokus i Bunkeren er og hvorfor det derfor er et fantastisk sted at spille 40k!
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Friis

Jeg er helt enig  8)

Glæder mig til de nye folks input, må ikke håbe vi har skræmt dem væk ;D

KAiserM

Hej Gutter

Velkommen til alle nye spillere - altid fedt med flere passionerede spillere.

Jeg har fulgt debatten og vil komme med mit input. I alle de år jeg kan huske har vi forsøgt at skabe en liga hvor der med restriktioner har været større mulighed for at få et mere balanceret spil, og undgå at man blot skulle pakke sine figurer ned igen efter tur 2.

Missionen er delvist lykkes - spillene har været mere balancerede, men udfaldet af spillene har dog ofte endt med at favoritten før kampen har vundet. Omend det har skyldes at man havde et godt army match-up, eller om man var op i mod en bedre spiller.

Lad mig være helt klar i min udmelding, jeg elsker Warhammer 40K, og jeg er særlig glad for det kompetitative. Jeg nyder også det visuelle og fluffet, men er draget af at lave lister som har bid, og som i mange tilfælde kan bruges i mod de fleste modstandere.

Mit forslag er simpelt. Vi kører en sæson uden restriktioner, jep - tre detachment - 1750 point - bring it.
Reglerne er simple - man må ikke brokke sig over modstanderens liste - blot nikke anerkendende såfremt de har en bisset liste med.

Alle tilmeldte melder ind og første runde er der lodtrækning, om hvem man møder. Dernæst er resultatet afgørende for hvem man møder - swiss draw. Såfremt man vinder må man ikke udskifte sin liste til næste kamp. Dette betyder at man skal medbringe en liste som kan klare sig godt mod flere lister. Det betyder at hvis man taber sin kamp, må man ændre sin hær, vinder man skal listen genbruges.

Som altid har vi spillet et stort udsnit af missioner, hvor langt størstedelen har været rigtig fede. Måske skal vi genbruge de bedste og tilføje få nye.

Argumenter imod
- Powergaming - Mikkel du er en klaphat, som er ramt af turneringsfluen, og køber bare alle de bedste enheder og får dem malet af Oliver - touché - selvindsigt er det nye sort siger min coach  >:(
- Spillet er slut for hurtigt - enig - der vil være risiko for at man bliver tablet.
- Jeg får ikke spillet i mod alle spillerne - enig - men hvis vi er mange der deltager vil det blive svært at spille i mod alle alligevel.

Argumenter for
- Warhammer 40K har aldrig før været så balanceret som nu - der vil altid være nogle hærer som er foran i metaet, men grundlæggende er spillet det mest balancerede jeg kan huske.
- Vi har aldrig tidligere givet fuld gas - hvis du vil medbringe den figur eller de units du aldrig får lov til, så har du chancen nu.
- Man vil sandsynligvis spille flere spil i mod modstandere på samme niveau, hvilket bør give flere tætte spil.

Hvis der er stemning for denne turneringsform, melder jeg mig gerne på banen i det ubetalte turneringsudvalg.

Forhåbentlig vil alle give det en chance.

That's it - Doctor Meta over and out ;)

Friis

Skide godt med alle de indlæg, keep it going boyz  8)

Jeg kan godt afslører at der snart kommer et decideret turnerings oplæg op... stay tuned!

Cool Hand Luke

Nu ser jeg at der er to ligaer. De rr vist de færreste der ønskede det?

Friis

Yep men jeg gav Mikkel muligheden for at se den reelle interesse... Jeg er klar over debatten har talt sit tydelige sprog, men nu er muligheden der. Personligt tror jeg ikke vi ender med 2 ligaer.