News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Fremskridt 2020

Started by vejby, 04 January, 2020, 23:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vejby

Her vil jeg holde styr på indkøb af figurer samt antal malede figurer i løbet af året. Vigtigste præmis er ikke at købe flere modeller end jeg maler og helst male en del mere end jeg køber.

Modeller malet: 40/85
specifikt:
1 Trygon
6 Zoanthropes
7 Tyranid Warriors
1 Shockguard
3 Raveners
1 Harpy
1 Hive tyrant
3 ripper swarms

1 Sanctus

12 scarab swarms
4 cryptothralls

Modeller købt: 95
9 raveners
2 Carnifexer
6 Zoanthropes
1 Harpy
1 maleceptor
2 Exocrines

40 necron warriors
12 scarab swarms
2 overlords
2 royal wardens
2 plasmancers
4 cryptothralls
2 skorpekh lords
6 skorpekh destroyers
2 plasmacyte
2 canoptek reanimators
- bedre kendt som 2 x necrons fra Indomitus sættet
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så blev årets første dukkemaleri hevet i hus:

Jeg har endda fundet noget græs fra army painter, der ikke er helt anonymt, men samtidig ikke clasher med det røde 'sand' på basen. Kan godt være jeg skal gå nogle gamle figurer af de grønne igennem og give dem lidt også for variationens skyld

vejby

Endnu en grøn:

Med alle aflysningerne er det svært at vurdere, hvad der skal males næst, men måske nogen af de blå? Eller warriors til Vibinius, hvis da Mette giver lov ;D

Nillernisse

fine farver. kan især godt lide den sarte lilla/lyserød på mavserne.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

vejby

Quote from: Nillernisse on 15 March, 2020, 22:35:16
fine farver. kan især godt lide den sarte lilla/lyserød på mavserne.

Tak for det. De er på mange måder tænkt som en modsætning til min anden hive fleet, både maleteknisk, men også i farvevalg, hvor de her får lov at få langt sartere og lysere nuancer.

vejby

Tre styk mere:

Så kan jeg også indrømme, at jeg har købt 3 raveners og 2 carnifexer, så meget for at male mere, end jeg køber  ;D

rosenaa

super fede sgu...

Og hvordan kan du male mere end du køber ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

vejby

Quote from: rosenaa on 25 April, 2020, 23:03:53
super fede sgu...

Jeg vil have nedbragt mængden af umalede modeller, jeg har liggende og det kan jeg jo kun gøre, hvis jeg lader være med at købe mere før jeg har malet noget af det gamle. Hvem ved, jeg kunne jo gå hen og blive færdig en dag  :o

BlackJack

Quote from: vejby on 26 April, 2020, 08:06:49
super fede sgu...

Jeg vil have nedbragt mængden af umalede modeller, jeg har liggende og det kan jeg jo kun gøre, hvis jeg lader være med at købe mere før jeg har malet noget af det gamle. Hvem ved, jeg kunne jo gå hen og blive færdig en dag  :o

Det ville jeg passe på med, hvis jeg var dig. Jeg har nemlig en gang ladet mig fortælle, at hvis man nogensinde løber tør for figurer at male, så dør man!  ;)
Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

vejby

Quote from: BlackJack on 27 April, 2020, 10:29:22
Quote from: vejby on 26 April, 2020, 08:06:49
super fede sgu...

Det ville jeg passe på med, hvis jeg var dig. Jeg har nemlig en gang ladet mig fortælle, at hvis man nogensinde løber tør for figurer at male, så dør man!  ;)

Jeg tror også risikoen for at blive færdig er ganske og aldeles lille, men en reduktion af pile of shame er virkelig på tide!

rosenaa

Det er lige som rigtige mænd der aldrig tager backup, de græder bare tit...

En rigtig nørd har altid lager til mindst 10år liggende, i tilfælde at man ikke kan komme i byen og... Vent Nu Lidt ?

Det er jo NØRDE TID lige nu... så hvem har fundet opskriften på Ro og Figurmaling... ??

Jeg må trykke ham i hånden - sådan rent Visuelt  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

vejby

Lidt mere færdigt:

Forfra:

Fra siden, med alternativt sæt våben på harpy'en

Nærbillede af den grågrønne grumsede Limpopo-flod:

Det var skægt at lave og havde ikke det fjerneste med diverse-vandeffektprodukter eller klar resin at gøre.

I mellem tiden har jeg jo så også købt en kasse zoanthropes i tilgift til harpyen, og har dermed købt en dukke mere, end jeg har malet i år, men de er samlet og primet, så mon ikke jeg snart får dem nedkæmpet også.

vejby

Apropos de der Zoanthropes:

Og det blev også til en gsc sanctus, noget af det, jeg ikke nåede til sidste års kval:

Jeg mangler dog lidt et setup til at tage bedre billeder, lige så snart det er mere end 2-3 små infantry mænd.

vejby

Ups, jeg kom til at købe 2 x necrons delen af Indomitus. Der røg målsætningen om ikke at købe mere, end jeg maler, nok lidt ud ad vinduet. Fra 33. sal. Med et flygel på ryggen. Spændt på en jet-pack og... ja, der er 74 små dukkemænner, der skal males, men jeg håber på at lead belcher på spray og nogle washes kan gøre det  ;D

vejby

Og så blev jeg færdig med den her store fyr:

Så har jeg vist kun to metal-tyrants tilbage og den ene ligger i limbo fordi jeg ikke magter de der lyserøde sværd, jeg engang forsøgte at lave. Til gengæld har ham her magneter i armene, så når den tunge venom cannon måske viser sig ikke at være alt, så kan han få noget andet.

rosenaa

Flotte...

Behøver de sværd at være ens ?
De vokser jo fra forskellige individer (hvis man kan have en betydning af en Hive kontrolleret rase)  ;D

De kunne være i forskellige røde nuancer, som igen kunne markeres på selve figurens rygskjold ?

vejby

Quote from: rosenaa on 04 August, 2020, 17:17:17
Flotte...

Tak  :)

Quote from: rosenaa on 04 August, 2020, 17:17:17
Behøver de sværd at være ens ?
De vokser jo fra forskellige individer (hvis man kan have en betydning af en Hive kontrolleret rase)  ;D

De kunne være i forskellige røde nuancer, som igen kunne markeres på selve figurens rygskjold ?

Ja, som en swarm lord til de blå, så skal de 4 sværd både være ens og unikke i forhold til resten af hæren. De grønnes swarmlord har blåligt-turkise sværd, som også er det eneste sted i hæren, den nuance skal findes. Fluff og den slags  :)

vejby

Så skete der lidt igen:

Jeg synes de der scarab swarms er geniale. Bare en hel sammenhængende sværm, hvor de individuelle modeller stadig let kan adskilles rent visuelt. Lysår foran rippers, der enten er enkelte modeller i plastik, der skal sættes sammen flere på en base, eller FW's kaotiske tusindkropsmasse af en ripper swarm, der må være meget svære at male pænt.

rosenaa

vejby

Quote from: rosenaa on 04 October, 2020, 21:04:41
De er Fan... flotte !

Det er fan... pænt sagt  ;D

Jeg er lidt spændt på necron-farverne, når jeg skal have dem op på noget lidt større. men de der neon-tufts sammen med de klare farver på billerne spiller ret godt.

vejby

Seks tyranid warriors:

Så er jeg oppe på 9. Der mangler godt nok lidt flere arme, men det er den her konfiguration de pt. bliver brugt i, så de bliver meldt færdige. Kom an Vibinius 2021... 2022... altså når Mette engang vil give lov.

Close up af et par piske, da det er første gang jeg laver dem:

Og så har jeg købt et nyt hjem til dem:

Fancy med magneter i bunden og så er der ligeplads til 2 * 9 med hver sin prime... engang når han også er blevet sej, måske.

vejby

I necron-land er der blevet 4 cryptothralls færdige:

Denne har gang virkede krakeleringen på basen bedre. Men måske er der lidt for meget disco over dem. Det er i hvert fald ikke "støvet-fra-før-tiden-før-tiden-og-vågnet-sur-op", der omgiver dem.

rosenaa

Disco er fint og både dem og Nidderne er super flotte  8)

vejby

Wrap-up på 2020:

Der blev ikke malet så meget, som jeg gerne ville og måske endda spillet endnu mindre. Med stort set alle større turneringer og arrangementer aflyst var der ikke så meget incitament til at svinge pelsen, men jeg nåede dog at få lidt spil igennem både i eget hjem (I ved, hvem I er og det var piv-hyggeligt) og sammen med Dukkelogen (også piv-hyggeligt) og har da også fået malet noget.

Til gengæld gik året på hæld med endnu større grad af nedlukning, sådan føltes det i hvert fald, og den kætterske tanke, at 9th. ed. måske er temmelig kedeligt at spille. Hvor 8th. ed. (og tidligere) mange gange kunne føles som en slås-fest er 9th. fokuseret på placering og løbende scoring. Det er et fremskridt i forhold til tidligere, men jeg oplever også lidt, at det giver en endnu mindre grad af interaktion mellem hærene end tidligere. Det er lige før, det føles som et worker placement-spil med en kamp-del og så er der altså både bedre og hurtigere alternativer derude.

Derudover har jeg også overvejet hvad det egentlig er, jeg får ud af hobbyen, for det er lang tid at investere i maling m.m., hvis det egentlig ikke er det, der trækker. Jeg tror, jeg er kommet frem til, at det sjove egentlig er at møde alle jer andre til diverse arrangementer og snakke om spillet, måske endda i højere grad end at spille det, men det har Corona'en jo lukket effektivt af for.

På den måde er det måske ikke så underligt, at jeg sidder lidt fast i en blanding af Corona-, faction og edition blues.

Forhåbentlig rører lysten på sig igen, når det igen bliver tilladt at afholde lidt større arrangementer, men indtil da må I passe godt på jer selv derude.