News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

[Mordheim] Cult of the Possessed

Started by BlackJack, 31 March, 2020, 22:37:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skilkoff

Så kom alle de dyre drenge på malebordet  :) får mig til at tænke på at jeg bør få smidt billeder op af mit men der kommer sku hele tiden et eller andet op. Damn you Nurgle!

BlackJack

Så gør the Brotherhood sig klar til deres første kamp som fuldt malet warband i Mordheims gader

Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

Skilkoff

BlackJack

I dag et andet possessed warband og så Bretonnia.

Tilføjet 9/5-2020:
Det blev til 3 gode kampe i går. En kamp mod hvert af de to warbands og så et multiplayer battle, hvor Bretonnia blev mast mellem 2x possessed. Battle reports med billeder følger i de efterfølge posts.  :)

BlackJack

Min første kamp blev mod Klements Cult of the Possessed med 2 kampe under bæltet allerede. Den forskel kunne godt mærkes. The Brotherhood (mit warband) stillede til kamp med følgende hold

Magister: Ernst von Osterholz: Leder med dagger og økse samt spell Lure of Chaos
Possessed nr. 1: Delmenhorst (ham med sværdet og kæden)
Possessed nr. 2: Ganderkesee (ham med tentakler)
Mutant nr. 1: Cuxhaven: Double-handed weapon og Black Blood
Mutant nr. 2: Buxtehude: Dagger, hammer og hideous mutation
2x2 Brethren med daggers

Klement stiller med følgende hold
Magister, Possessed, 2x mutants, Darksoul, Beastman og 1 Pit fighter

Første kamp er chance encounter, hvor Klement vinder terningrullet til at sætte op først. Han vælger at sætte op i øverste højre kvadrant på billedet, godt skjult af div. bgninger ind mod torvet i midten. Jeg vælger at gøre det samme på modsatte kvadrant.

Da jeg ikke har nogle skydevåben, og dermed ikke udgør nogen trussel på afstand, vælger Klement at rykke massivt frem mod torvets midte.

Turen overgår til mig, men inden da vælger en flaggelant at gøre sin entre. Da det er min tur, kan jeg bestemme hvilken bordkant han kommer ind fra. Jeg vælger derfor at sende ham ind mod ryggen af Klements Magister. Hvorefter jeg selv rykker ud på torvet.

Klement rykker forsigtigt tættere på mig venstre om springvandet og forsøger at få sin magister væk fra den nye trussel fra ryggen. Opsat på at der skal ske noget, og mine folk skal få sig noget erfaring, charger jeg Delmenhorst (Poss nr. 1) ind i Klements beastman og 2 brethren ind i hans Darksoul. Cuxhaven (Mutant nr. 1) klarer desværre ikke sin fear test, og kan derfor ikke angribe Klements possessed. Resten af mit warband kan ikke rigtig nå noget og løber derfor højre om springvandet.

De 2 brethern går til makronerne og før sendt en Darksoul til tælling. Delmenhorst (Poss nr. 1) derimod kan ikke ramme en ladeport, hans kamp mod den beastman ender uden resultat. Dette skulle desværre vise sig symptomatisk for resten af kampen for mig.

Klement går her efter mere eller mindre all in på min venstre flanke. Beastman'en får støtte af en mutant og hans possessed og en mutant tager fat på en bretheren hver med gode resultater til følge. Den ene brethren ryger ned på ryggen, mens hans kammerat går out-of-action. Delmenhorst (Poss nr. 1) får også et wound under vejs.

Nu er flaggelanten endelig (for mig) nået frem og kan falde Klements mutant i ryggen. Det samme gælder med den halvdel af mit warband, som tog den lange vej rundt om fontænen. 2 stk. brethren angriber også mutanten, mens deres sidste bror får sig rejst op. Cuxhaven (Mutant nr. 1) på højre side af springvandet er stadig ikke kommet i kamp, og der er ikke rigtig plads til resten af holdet på højre side. Symptomerne fra før med den manglende evne til at ramme og/eller gøre skade fortsætter. Delmenhorst (Poss nr. 1) får lagt den nyankomne mutant ned, men må selv bide i græsset og gå helt ud. Eneste resultat af kampen for mine brethren er, at ham der rejste sig op, må ned og ligge igen.

Klements folk er nu åbenbart blevet trætte af al den dansen rundt, for nu tager The Shadowlord da ved dem. 3 brethren ryger helt ud, og beastmen angriber Cuxhaven (Mutant nr. 1) og sender ham ned på ryggen. På den baggrund erkender jeg, at kampen er tabt og vælger derfor at forlade scenen.

Post battle:
En af mine brethren klarer ikke skærerne og må lade livet. Delmenhorst (Poss nr. 1) får sig et chestwound og går permanent 1 ned i toughness - av av av. Heldigvis overlever alle min heroes, så min exploration fase bliver faktisk ok. Jeg finder 4 shards, som alle bliver solgt med det samme. Det giver mig mulighed for at genkøbe den faldne brethren og give alle 4 lidt flere våben, så jeg nu har en gruppe med spyd og en anden gruppe med hammer og økse. Nu skulle jeg gerne være klar til næste kamp mod Bretonnia.

Lidt overvejelser dagen efter om min taktiske tilgang til kampen. Jeg burde ikke have delt mit warband i to og sendt en halvdel den lange vej rundt, når nu kampen blev til et stort bash på byens torv. Det havde været klogere at trække mig lidt tilbage og ladet ham angribe den ene halvdel, og så bruge den anden til at angribe ham i siden, når han stod låst i kampen. Det må jeg prøve at huske til senere kampe.

BlackJack

Hurtigt fik vi gjort klar til dagens 2. kamp. Denne gang mod Steffens Bretonnia, som også havde en kamp under bæltet. Steffen stillede et mandskabstungt hold med 3 riddere og 3 væbnere som heroes samt 5 bønder med en god blanding af buer, hellebard og spyd. Dertil en elver archer, som i den grad kan ramme næsten hvad som helst, skulle det vise sig.

Kampen bliver "Defend the find", og da jeg har færrest krigere, får jeg "æren" af at forsvare byttet. Jeg vælger derfor at placere mine heroes inde i bygningen og så sprede mine brethren lidt ud i periferien. Jeg fik desværre ikke taget et billede har hele bordet - beklager. Men det blev ikke ændret væsentligt fra tidligere.

Steffen vælger at sprede sine archers lidt rundt på bordet i forskellige udvalgte høje bygninger, mens alle hans nærkamps krigere samler sig i en indhegning inden kampstart.

Som attacker får Steffen første tur. Nogle af hans archers flytter lidt på sig for at få en bedre position, mens hans nærkampskrigere rykker fremad mod byttet.

Så er det min første tur. Belært af sidste kamps resultater ved bare at mose frem, vælger jeg den lidt mere tålmodige fremgangs måde. 2 brethren bliver sendt på liste togt efter den enlige archer i det runde tårn, mens resten gør sig klar til at tage i mod det komne angreb fra Steffens nærkampstropper. For første gang i mange år, husker jeg at bruge hidden reglen.  :-\ (her repræsenteret ved de små blå tokens)

Steffen vælger nu at dele sine nærkampstropper i 2 grupper. En gruppe bestående af en ridder og 2 bønder vælger at fortsætte lige op ad vejen mod mit hus, mens hans leder, en ridder og en bonde med spyd løber bag om et par bygninger. Det fik jeg desværre ikke taget billeder af. Hans archers forsøger  at ramme min Ernst von Osterholz (Magister) på 1. sal. Heldigvis uden det lykkedes. Som modsvar trækker jeg 2 brethrens lidt tilbage mod huset for at udsætte kampen lidt, og have flest muligt til at hjælpe til. De 2 andre brethrens fortsætter med at snige sig frem mod den enlige archer i det runde tårn. Ernst von Osterholz (Magister) forsøger uden held at overtage én af Steffens folk med Lure of Chaos.

Igen går turen over til Steffen. Archeren i det runde tårn rykker frem over broen - sikkert får både at få en bedre posistion mod Ernst von Osterholz (Magister), men også for at kunne opdage de folk, der kommer snigende imod ham. Nærkampsgruppen med leder, knight og bonde placerer sig til et kommende angreb. Denne gang er heldet dog med bueskytterne, og Ernst von Osterholz(Magister) må forlade arenaen.

Archeren i tårnet er fortsat målet for de 2 brethren, der er sendt på en mission. Den nærmeste fejler at kravle en etage op, men hans kammerat lidt længere væk har mere held med sit fortagne. Delmenhorst (Poss nr. 1) rykker uden for bygning for at hjælpe med at tage imod det foranstående angreb.

Here it comes!
Steffens folk er nu inden for rækkevidde og går løs på mit warband. Gruppen med leder, knigt og bonde angriber Delmenhorst (Poss nr. 1) og de 2 brethren. Archeren på broen samt elven archer og kompagnon giver alt hvad de har og med stor succes. Begge brethren på vej mod archeren i det runde tårn må en tur ned og ligge. Delmenhorst (POss nr. 1) kan dog, på trods af det wound ridderne giver ham, bide fra sig og få ridderen ned at ligge.

Kampen fortsætter i min tur, hvor en brethren træder frem og bidrager mod Bretonnia leder og følge. Dog uden den store effekt. Og endelig forsøger Brethren på archer jagt, der nåede op på broen, inden han blev skudt, forsøger desperat at komme i sikkerhed, efter han er kommet til bevidsthed.

Men lige lidt hjalp det. Steffens archers gør kort proces. I nærkampen ved huset nordgavl øger Steffen spændningen ved at sende en bonde med ind i kampen. Det har dog ikke den ønskede effekt, for den første bonde sendes brutalt ud af spillet af de 2 brethren.

Når Steffen kan øge spændningen kan jeg også, så derfor sendes Buxtehude (Mutant nr. 2) ind i kampen om nordgavlen, mens resten slutter tættere kreds om de angribende riddere. Det gav potte, og Steffens leder bliver sendt helt ud.

Ridderne fra Bretonnia er tydeligvis ikke overbeviste om, at det er bedre at tage hjem, for nu skal lederen åbenbart hævnes. Endnu en ridder tilslutter sig kampen om nordgavlen. Lederens fald betød, at en brethren var blevet slået fri, og det benyttede archers'ne sig af, og sendte ham næsegrus i jorden. I den efterfølgende nærkamp benyttede Buxtehude (Mutant nr. 2) sig af, at den angribende ridder var bevædnet med tohåndssværd. Og med et brutalt udfald, sendte han ridder bevidstløst i jorden, mens Delmenhorst (Poss nr. 1) gjorde det af med en hellebardist.

Med initiativet på sin side gør Buxtehude (Mutant nr. 2) arbejdet færdigt og sender den bevidstløse ridder helt ud. Det gjorde udfaldet for de bretonnianske følgesvende, som herefter valgte at flygte.

Post battle:
Hold fast en kamp! Steffens archers lagde konstant et pres på mig for at holde mig i dækning. Særligt hans elven archer er uhyggelig. At jeg sendte 2 brethren efter den nærmeste archer var mest af alt en psykologisk kamp for at lægge lidt pres på Steffen, selvom vi nok begge vidste, at det også var den eneste archer, jeg havde en chance for at nå. Da det så fejlede var det eneste jeg kunne gøre, at rykke tæt sammen og holde mig uden for archernes synsvinkel, så tabene blev færrest muligt, og så håbe på, at jeg kunne modstå den kommende nærkamp.

I den forbindelse var det nok overmodigt at have min leder stående på 1. sal, men ville gerne have min spell i spil, så jeg evt. kunne styre en af Steffens figurer. Desværre lykkedes det bare aldrig, og nedskydning var hård for Ernst von Osterholz, som nu lider af "old battle wound", og fremover skal misse en kamp, hvis der rulles en etter.

Til mit held kom Steffens angreb i flere bølger, og da jeg kunne modstå både den første og de efterfølgende bølger, fik jeg en chance for at vinde kampen, som mine folk greb. Og det gav indtægt bagefter. Hver helt inden for 6" af huset fik en wyrdstone med sig derfra udover dem, de finder ved exploration. Så alt i alt fik jeg 8 shards, hvor jeg valgte at sælge de 7, så jeg kunne få fyldt op på pladserne blandt brethren og hyre 2 beastmen. Begge mutants fik sig en opgradering efter 2 kampes erfaring. Cuxhaven (Mutant nr. 1) besøgte The Shadowlord og fik sig en fin ny chaos armour, mens Buxtehude valgte at forfine sine evner til at slå ihjel med "Strike på injure" (+1 til injury rul). The Brotherhood var dermed klar til aftenens 3. og sidste kamp:

Alle mod alle!

Stay tuned  :)

BlackJack

Aftenens 3. og sidste kamp blev et multiplayer spil, hvor Steffens ridder blev klemt i midten af begge possessed warbands. Baggrunden for kampet var usandsynligt mange wyrdstones, som Steffens helte bar på - d3 sten pr. helt. Mit warband var som sagt blevet udvidet, så I får et gruppebillede indledningsvist, samt et billede af bordet med opstilling af warbands. Steffens ridder står på hovedvejen i midten af bordet, mens Klements warband er til højre i billedet og The Brotherhood til venstre.

Mest bemærkelsesværdige ændring ved Steffens warband, var den gratis Ogre, som havde valgt at slutte sig til ham efter sidste exploration fase.

Steffen vinder serveretten og sender 2 hold krigere i hver sin retning af hovedgaden, mens hans bueskytter tager påstilling midt på torvet i og omkring fontænen. En af mine brethren stod åbenbart for synligt gennem et vindue, konsekvens faldt med det samme,  og tvang ham ned og ligge.

Hurtigt videre til min tur. På min højre flanke (nederst i det indledende billede) sender jeg Ganderkesee (Poss nr. 2) og en beastman op mod hovedgaden for at sinke den gruppe ridder, der løber mod friheden ad den vej. I den modsatte ende af bordet løber Delmonhorst (Poss nr. 1), Cuxhaven (Mutant nr. 1) og 2 brethren langs kirkegårdsmuren for at afskære den anden flugtrute. Ernst von Osterholz (Magister) forsøger med sin spell at få kontrol over Steffens gratis ogre. Det lykkedes på heldigvis. Det gav lidt debat om, hvordan spellen reelt virker, men vi endte med at blive enige om, at jeg styrede ogren fra dette eksakte tidspunkt i min tur, og da vi var nået til shooting fasen, måtte ogren skyde, hvis han havde haft nogle skydevåben.

Klement benytter lidt samme taktik. To dele af hans warband løber mod hver sin bordkant

Steffens tur begyndte med, at hans leder fik råbt ogren tilbage i rækkerne, og så skulle der ellers gives igen. Ogren tog en skarp drejning til højre og angreb min beastmen og min brethren, som gik direkte i gulvet og ikke længere var en del af denne kamp.

I min tur blev endnu en beastman sendt mod gianten, mens de anden brethren kom til hægterne. Ganderkesee(Poss. nr. 2) sendte jeg helt op på hovedvejen for at stoppe evt. heroes med wyrdstones på lommen. Det lykkedes til alt held Ernst von Osterholz (Magister) at indfange ogren igen og dermed få stoppet kampen mod den enlige beastman.

I den anden ende af bordet nærmede kampgruppe Nord sig deres bytte, som havde samlet sig igen omkring fontænen.

Klements fortsatte med at stramme sin halvdel af løkken om det saftige bytte.

Steffen tog vist nu beslutningen om at prøve at bryde ud gennem mine linjer. I hvert fald blev en hellebardist og en hund sendt i angreb mod mine styrker, mens flere fulgte lige bag efter. Ogre brød dog ikke fri af min spell - heldigvis - så ham skulle jeg ikke bekrymre mig om i denne omgang. Hellebardistens angreb blev dog noget hårdere end forventet. Han fik et critical strike ind på min beastman, som sendte beastman og hellebardist 6" bagud (vi bruger de udvidede regler bagerst i regelbogen :)) lige ned midt mine folk. Resten af Steffens folk forsøgte at stille sig i nogle bedre positioner, så de kunne skyde på Klement og jeg.

Mens jeg stadig havde kontrol over Steffens ogre, skulle den bruges mest muligt. Jeg angreb derfor hans hund og hans leder. Desværre stod hunden dog fortæt på huset bagved, så ogren kunne ikke komme over til Steffens leder. Jeg måtte altså nøjes med hunden. Den ivrige og fremadstormende hellebardist blev der gjort kort proces med, mens Delmenhorst (Poss. nr. 2) hamrede ind i Steffens baglinjer på torvet, dog uden de store resultater.

Klements folk var nu også nået frem til Steffens linjer og begyndte at stille sig klar til det kommende angreb. En enkelt possessed kom helt i kontakt og fik lagt en enkelt bueskytte ned.

Endelig lykkedes det for Steffen at få genvundet kontrollen over sin ogre, så nu skulle planen om at bryde igennem mine linje effektuere. Ogren angreb den brethren og beastman af mine, som tidligere havde sendt hans kollega ud af kampen. En anden hellebardist gik i kødet på en del af min kampgruppe Nord, mens et par heroes forsøgte at rydde op i kølvandet på ogren. Desværre for Steffen var heldet ikke med ham. Alle 3 angreb slog mere eller mindre fejl, og hellebardist nr. 2, hero og ogre måtte ned og ligge. LIgeledes fik Klements possessed ryddet op i de bueskytter, han var begyndt på tidligere. Som et minimalt plaster på et alt for stort sår fik Steffens elver lagt Klements mutant ned, men det var en dråbe i havet.

Hold da op, hvor kom der pludselig mulighed for billlige experience point til mine heroes. Og man skulle jo være et skarn, hvis man ikke benyttede sig af det. Den brethren, der lige havde lagt en hellebardist ned, løb op på torvet for at støtte Delmenhorst (Poss. nr. 2), mens Cuxhaven (Mutant nr. 1) fik sig et billigt xp på hellebardistens bekostning (beklager den dårlige billedkvalitet lige her), det gav ham også en wyrdstone, som hellebardisten tabte. Ernst von Osterholz (Magister) trådte "modigt" frem fra sit skjul og tog ogren ud. Endelig løb den sidste brethren fra kampgruppe Nord tværs over gaden for at hjælpe den beastman, der fortsat var i kamp med en hund og Steffens leder.

Over til Klement, som nu også strammede løkken til det inderste om Steffens warband. Dermed kom vi også til det næsten uundgåelige øjeblik, hvor Klements tropper angreb mine. Klements possessed tog en bueskytte og en elver ud - de samme som tidligere havde tvunget Klements mutant ned og ligge. En beastman angreb en bueskytte på gangbroen ved torvet, og Klements anden possessed bragede ind i Delmenhorst (Poss. nr. 1). Resultatet af disse kampe blev en buskytte mindre på bordet, en ned og ligge, og Delmenhorst (Poss nr. 1) sendt ud af kampen.

Efter 2 omgange prygl tøvede Steffen ikke et sekund og trak sine folk ud af kampen. Selvom mange af Steffens folk var gået ud fik han dog også 7 wyrdstones med sig, så evt. dødsfald kunne godt erstattes. Det gav mig væsentligt mere frie hænder til at stå imod Klements angreb. Med en wyrdstone tilbage hos Cuxhaven (Mutant nr. 1) galt det om at få ham hurtigst muligt ud af bordet, så han spænede det bedste han havde lært mod bordkanten, mens resten af hans venner stillede sig mest muligt i vejen for Klement.

Klement gjorde det eneste han kunne: Bragede ind i min netop formede linje og ødelagde den på stedet.

Heldigvis for mig klarede jeg min rout test, og Cuxhaven (Mutant nr. 1) kunne smutte ud over bordkanten, så jeg vandt kampen i sidste sekund.

Steffen Jørgensen

Tak for kampene!
Super fedt warband at spille mod, de ser godt ud på bordet.

Men det er sgu en hård omgang at slås mod 4 possesed, 4 beastmen, 4 mutanter og sin egen ogre, når man "bare" er en håndfuld T3 bretonnianere :)

Lidt refleksioner herfra: De tre bretonske riddere jeg har brugt har indtil videre "skuffet" stort. Det skyldes til dels deres middelmådige stats, men også det faktum at jeg ikke spiller dem med to våben, men kun med et, så de har kun et angreb (med middelmådige stats), så deres effekt i kamp har været minimal. Jeg tænker at jeg måske skal spille meget mere defensivt med dem.
Alle mine bueskytter er blevet bedre til at ramme, men med 5 str 3 buer så forbliver skaden herfra minimal. Særligt da mine helte ikke kan vælge shooting skills til at blive bedre. På sigt bliver mine squires nok omskolet til nærkampsmænd, der så bare har en bue.

At warbandet stadig lever skyldes i høj grad nogle gode exploration rolls (hurra for en elf ranger og at have fundet en straggler to gange). Og så det faktum at jeg kom ud af den ene kamp med 8 wyrdstones til trods for at jeg routede. Desværre døde den ogre jeg ellers havde fået gratis.

Indtil mine riddere bliver bedre i nærkamp, så tror jeg at jeg må forsøge at få noget mere damage output ind i warbandet. Jeg tror derfor jeg bliver nødt til at hyre en ogre igen (når jeg får råd) og så tror jeg at elf rangeren bliver byttet ud med en Tilean marksman, så jeg kan få noget str. 4 shooting (af fluff grunde vil jeg ikke hyre en big game hunter selvom den er virkelig effektiv). En mulighed kunne også være at hyre en pit fighter, som vel er den hired sword der giver mest value for money. Min ene ridder sidder dog ude to kampe endnu og min anden knight errant har et old battle wound, så jeg er lidt presset på mine helte.
Mvh
Steffen Jørgensen
www.hong-crewet.dk
PF Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=80346.0

BlackJack

Post battle fra 3. kamp:
Hold op for en kamp. Steffen var godt presset fra starten, men hatten af for, at han gik ind i kampen, så vi endte med et godt spil  8) Det sikre for ham havde været, at pakke sine heroes ind, og så styre direkte mod den ene bordkant, inden Klement eller jeg nåede ham. Det gjorde han ikke, men spillede Mordheim, som jeg synes det skal spilles, men som et spil der fortæller gode historier, og hvor det ikke er så afgørende om man vinder eller taber. I den ånd er jeg også glad for, at han trods alt fik en hel del wyrdstones med sig, så evt. dødsfald ikke ville tvinge ham til at starte forfra.

For mit eget vedkommende var jeg dog mindre heldig. Delmenhorst (Poss. nr. 1) blev fanget af Klement, og da jeg ikke kunne betale Klements krav om løsepenge (over hundrede guld), blev han ofret, så Klements magister fik én ekstra xp. Dermed røg hele min indtægt på at finde en ny vært for dæmonen. Derudover røg der heldigvis en enkelt brethren til Klements kødhakker. Ham må jeg dog vente med at erstatte til efter næste kamp. Buxtehude (Mutant nr. 2), som sad over fra sidste kamp, kan nu vende "stærkt" tilbage men også stupid af sine skader. Min anden possessed Ganderkesee, var også blevet sendt ud (jeg husker ikke hvordan, der for er det ikke beskrevet oven for), og han skal nu sidde en omgang over.

Ernst von Osterholz (Magister) steg et level og har nu styrke 4, mens Cuxhaven (Mutant nr. 1) også steg og fik strike to injure. Endelige gav min søgen mig et Mordheim map, så jeg kan rerolle en exploration terning næste gang.

Selve kampen var sjov, men også lidt rodet med 3 warbands på banen. Det er ok at prøve en gang i mellem, men jeg synes ofte det ender med, at 2 af warbands'ne rotter sig sammen mod det trejde, inden de går i flæsket på hinanden. Det skriver selvfølgelig gode historier, men er sjældent fair. Det var det heller ikke denne gang, hvor det gik ud over Steffen. Jeg håber de mange wyrdstones kan lappe lidt på sårene  ;)

BlackJack

Pyha det var lidt en hård omgang at få beskrevet 3 kampe fra samme aften  :o

Og nu til et svar til Steffen

Quote from: Steffen Jørgensen on 11 May, 2020, 09:12:36
Tak for kampene!
Super fedt warband at spille mod, de ser godt ud på bordet.

Men det er sgu en hård omgang at slås mod 4 possesed, 4 beastmen, 4 mutanter og sin egen ogre, når man "bare" er en håndfuld T3 bretonnianere :)

Lidt refleksioner herfra: De tre bretonske riddere jeg har brugt har indtil videre "skuffet" stort. Det skyldes til dels deres middelmådige stats, men også det faktum at jeg ikke spiller dem med to våben, men kun med et, så de har kun et angreb (med middelmådige stats), så deres effekt i kamp har været minimal. Jeg tænker at jeg måske skal spille meget mere defensivt med dem.
Alle mine bueskytter er blevet bedre til at ramme, men med 5 str 3 buer så forbliver skaden herfra minimal. Særligt da mine helte ikke kan vælge shooting skills til at blive bedre. På sigt bliver mine squires nok omskolet til nærkampsmænd, der så bare har en bue.

At warbandet stadig lever skyldes i høj grad nogle gode exploration rolls (hurra for en elf ranger og at have fundet en straggler to gange). Og så det faktum at jeg kom ud af den ene kamp med 8 wyrdstones til trods for at jeg routede. Desværre døde den ogre jeg ellers havde fået gratis.

Indtil mine riddere bliver bedre i nærkamp, så tror jeg at jeg må forsøge at få noget mere damage output ind i warbandet. Jeg tror derfor jeg bliver nødt til at hyre en ogre igen (når jeg får råd) og så tror jeg at elf rangeren bliver byttet ud med en Tilean marksman, så jeg kan få noget str. 4 shooting (af fluff grunde vil jeg ikke hyre en big game hunter selvom den er virkelig effektiv). En mulighed kunne også være at hyre en pit fighter, som vel er den hired sword der giver mest value for money. Min ene ridder sidder dog ude to kampe endnu og min anden knight errant har et old battle wound, så jeg er lidt presset på mine helte.

Selv tak for kampen og tak for roserne til mit warband. Jeg er også blevet rigtig glad for det  :)

Du har ret i, at det ville være langt mere optimalt, at dine folk havde 2 hand weapons. Omvendt synes jeg en del af charmen med Mordheim også forsvinder, hvis alle har de samme våben. Måske du i stedet for skulle gå mathhammer vejen med dit warband. Prøv at regne på, hvor mange af dine folk, der skal til for, at du med statistisk sikkerhed får modstander ned at ligge. Det gælder både for din nærkampsfolk og dine bueskytter.

Som sagt over messenger, så tager vi en omkamp, når fruen har afsluttet eksamenerne for dette semester.

rosenaa

Mordheim er Sjovt !

Kan huske alle de spil vi kørte igennem i tiden som Ungdomspædagog med ungerne i aftenklubben hvor vi lagde plader oven på Billiard bordet  ;D

Så Fedt !
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

BlackJack

Quote from: rosenaa on 17 May, 2020, 15:42:45
Mordheim er Sjovt !

Kan huske alle de spil vi kørte igennem i tiden som Ungdomspædagog med ungerne i aftenklubben hvor vi lagde plader oven på Billiard bordet  ;D

Så Fedt !

Mordheim ER sjovt!

Specielt hvis man ikke tager det alt for seriøst, men spiller det for de gode historier, der kommer i løbet af et warbands levetid.

Hare

Man kan sagtens tage et narrativt spil seriøst! ;)

Seriøst... ;D

BlackJack

Quote from: Hare on 18 May, 2020, 13:29:00
Man kan sagtens tage et narrativt spil seriøst! ;)

Seriøst... ;D

Det kan man helt bestemt, men hvis man begynder at tune sit warband for kraftigt falder spillet for hurtigt fra hinanden. Så hold dig til gentlemans Mordheim mellem hver kamp (valg af warband, udstyr mm.), men spil for at vinde, når først du rammer gaderne.  :)

rosenaa

Jeg har stadigvæk mine Svenske tropper liggende og alle deres opdateringer  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

BlackJack

Quote from: rosenaa on 18 May, 2020, 19:50:14
Jeg har stadigvæk mine Svenske tropper liggende og alle deres opdateringer  ;D
Svenske tropper?

rosenaa

Må jeg præsenterer Knud Maximillian Svenson og hans Svenske Lejesoldater  ;D

(og jeg oversatte grundreglerne til Dansk også sgu  ;D  )

Draccan

Fedt projekt du har kørende her. Nu abonnerer jeg også lige med. Virkelig fint bord og battle reports. Hvis jeg må udtrykke et ønske vil det være flere overbliksbilleder af bordet undervejs, da det er uoverskueligt, hvor folk er positioneret undervejs. Men mægtig fint er det!
More pls.  8) ;D

BlackJack

Quote from: rosenaa on 18 May, 2020, 21:27:19
Må jeg præsenterer Knud Maximillian Svenson og hans Svenske Lejesoldater  ;D

(og jeg oversatte grundreglerne til Dansk også sgu  ;D  )

Ja, de er meget svenske  ;D

BlackJack

Quote from: Draccan on 19 May, 2020, 01:16:38

Fedt projekt du har kørende her. Nu abonnerer jeg også lige med. Virkelig fint bord og battle reports. Hvis jeg må udtrykke et ønske vil det være flere overbliksbilleder af bordet undervejs, da det er uoverskueligt, hvor folk er positioneret undervejs. Men mægtig fint er det!
More pls.  8) ;D

Mange tak og velkommen til  :)

Jeg er altid glad for tilbagemeldinger - ris som ros, så det med overbliksbilleder vil jeg huske til næste gang. Der går dog nok lidt tid inden jeg får fripas igen. Fru Andresen skriver eksamensopgaver pt. så jeg er fuldtidsfar for pigerne.

Bordet kan jeg dog ikke tillade mig at tage kredit for, da jeg var inviteret i byen (hos Steffen som også har svaret i denne blok), men ja det var et flot bord at spille på. Jeg har selv en masse huse liggende, men de trænger efterhånden til en kærlig hånd efter 20 år brug. Følg med på blokken for det projekt får sin egen tråd.

8)

Tordenkuglen

fedest, lækkert terræn og lækre figure, men jeg er specielt vild med det der springvand/fontæne, hvor er den fra ?

Vi spiller warheim i klubben ind imellem (Mordheim historical, eller Mordheim kun med menneske warbands, ingen magi eller magiske items).
Mega fedt, som noget nyt vil vi prøve Warheim medieval, uden sortkrudt :D
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

BlackJack

Quote from: Tordenkuglen on 30 November, 2020, 11:15:25
fedest, lækkert terræn og lækre figure, men jeg er specielt vild med det der springvand/fontæne, hvor er den fra ?

Vi spiller warheim i klubben ind imellem (Mordheim historical, eller Mordheim kun med menneske warbands, ingen magi eller magiske items).
Mega fedt, som noget nyt vil vi prøve Warheim medieval, uden sortkrudt :D

Mange tak til figurene. Terrænet kan jeg ikke tage æren for, da jeg spillede på udebane, så jeg kan ikke svare på hvor fontænen er fra, men jeg skal nok spørge næste gang jeg ser ejeren.

Det lyder som en sjov afveksling af sætte begrænsninger på sit Mordheim/Warheim. Kan være det skal prøves.