News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

[40k] Escalation league for one - Imperial Fists

Started by BlackJack, 02 April, 2020, 22:24:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BlackJack

Så skal der gang i en ny 40k hær, så der er et alternativ til min Death Guard med dæmoner! Til daglig spiller jeg i Tapperiet i Køge, og jeg har forsøgt at få nogle af de andre med på en escalation league, men corona ramte, før jeg nåede at overbevise andre om at være med. Så må man jo klare sig selv.

Jeg har i flere år haft en umalet undead fantasy hær stående urørt bagerst i skabet. For en god måned siden (før corona) ønskede en anden dukkeskubber på facebook at bytte en space marine hær til noget fantasy. Heldigvis faldt han for mine undead, og jeg blev den lykkelige ejer af min første space marine hær - dog uden primaris, men med centurions.

Mine nye dukker var malet som Imperial Fists. Fedt, tænkte jeg. Det er også det chapter jeg synes er flottest, så heurika, måske kunne jeg undgå at male en masse figurer  ;D Men ak! Malingen var meget tykt påført og ikke synderlig pæn, så afsted til Brugsen efter sprit med mig. 

Samtidig faldt jeg over et brandudsalg på Blood Angels, som også spædede godt til på figurfronten i form af en masse køretøjer. De var til gengæld væsentligt bedre malet, men desværre røde. Godt der er blevet købt sprit  ;D

Adskillige timers spritdampe senere er det nu lykkedes mig at få renset de først 750 point og givet dem grunder. De først 750 point består af:

1 captain
1 lieutenant
2x 5 tactical marines
2x razorback med heavy bolters
5 scouts med sniper
1 whirlwind
2 landspeeders med heavy bolter

Min byttehandel indeholdt også en hel samling fede GW baser. De skal da bruges.

Nu venter jeg bare på en pakke med posten, så jeg kan komme i gang med at male  :D
Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

rosenaa

Quote from: BlackJack on 02 April, 2020, 22:24:43
Adskillige timers spritdampe senere er det nu lykkedes mig at få renset de først 750 point og givet dem grunder. De først 750 point består af:

Du er nu Corona af sprittet - Tillykke med det  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

BlackJack

Quote from: rosenaa on 03 April, 2020, 13:32:26
Quote from: BlackJack on 02 April, 2020, 22:24:43

Du er nu Corona af sprittet - Tillykke med det  ;D

Mange tak. Lad os håbe, at virkningen varer ved indtil der er fundet en vaccine 😁

BlackJack

Så kom den pakke ind ad døren lige før påske. Sommerhustur og påskefrokost i den helt lille familie har dog bevirket at jeg ikke fik åbnet pakken før i dag

Og den skal selvfølgelig åbnes  :)

En masse gode ting kom med, og vigtigst af alt - en airbrush  ;D

Her løb jeg en i den første begynder fejl. Der mangler en monteringsmøtrik af en slags på slangen til min airbrush, så jeg kan alligevel ikke komme i gang med at male med den airbrush  :(
Så nu er der bestilt endnu en pakke med en ny slange

Hare

Sejt nok du kaster dig ud i en airbrush. Du har sikkert tænkt over det, men ville det ikke være nemmere at male gul ovenpå en hvid eller måske grå grunder?

BlackJack

Det bliver en øvehær ift. airbrushen, for jeg har ikke tænkt mig at male en hel IG hær med pensler, så bliver jeg først færdig, når jeg skal på pension.  ???

Og jo du har ret i, at en hvis eller grå undercoat nok ville være bedre, men figurerne er købt brugt og undercoated sort oprindeligt, og det var ikke til at få af. Malingen der sad oven på var en kamp i sig selv.

BlackJack

Så fik jeg den manglende slange hjem og fik leget lidt med min nye airbrush. Det kræver godt nok lidt øvelse at få pænt. Men det er sgu sjovt.

Jeg tog fat på et par prøve figurer. Begge er undercoated sort. Den ene er underpainted desert yellow (ham til venstre nedenfor) og så har begge fået en gang hvid som zenit inden jeg har malet gul. Men jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, hvilken der er bedst. Hvad synes I?

Atoom

Inden du maler din nye hær med AB, så skulle du måske lige kigge her - Jeg tænker at du kommer hurtigere i mål med Contrast paints:
https://www.youtube.com/watch?v=oSR_xReAQxA

Go dag!

Hare

Kan bedste lide den meste gule til venstre. Det sorte skinne lidt meget igennem på den anden.

Nillernisse

Jeg stemmer også på ham den mindst sorte til venstre.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Skilkoff

venstre 100%. Den anden ligner er slet ikke gul nok så farverne bliver for rodet.

BlackJack

Tak for inputs. Det bliver med en brun underpaint inden hvid zenit og gul maling!
Det var i øvrigt også inputtet fra fru Andresen, så det bliver med en brun underpaint - videre med luftpenslen

Det er godt at have farveseende venner og hustru, når man selv er farveblind  ;)

QuoteInden du maler din nye hær med AB, så skulle du måske lige kigge her - Jeg tænker at du kommer hurtigere i mål med Contrast paints:
https://www.youtube.com/watch?v=oSR_xReAQxA

Go dag!

Tak for tippet. Det ser helt sikkert spændende ud. Det skal prøves med en anden hær på et tidspunkt. Meningen med denne hær er dog, at jeg gerne vil lære at bruge en airbrush  ;D

rosenaa

Jeg holder mig til ham til højre  ;D

Og det er fordi det er mest "Old School"  8)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

BlackJack

Quote from: rosenaa on 18 April, 2020, 10:55:03
Jeg holder mig til ham til højre  ;D

Og det er fordi det er mest "Old School"  8)

Tak for buddet rosenaa, og tak for at svømme mod strømmen  8)
Det blev dog ikke dit valg denne gang. Jeg fik givet lidt brun til alle fodtusserne og en enkelt landspeeder i mens den yngste sov til middag.

Selvom det godt kan gå endnu hurtigere, når jeg får lidt øvelse, kommer jeg nok til at give Nillernissen ret (hans input i en anden blog) om at hastigheden man maler med en airbrush, gør den dyr i figurer  :)

rosenaa

Det er okay... jeg kan godt lide dem alligevel  ;D

BlackJack

Skilkoff

Hvis at du ikke skal male op til noget bestemt så er der heller ikke nogen grund til at se hvor hurdigt du kan køre en dukke igemmen air brush maskinen. Det kommer af sig selv med øvelsen.

BlackJack

Det har du som sådan ret i  :) Jeg er dog håbløs langsom til at male med pensel, og med adskillige tusind point umalet IG, gør det ikke noget at få oparbejdet noget hastighed med airbrushen. Ellers bliver min IG hær jo først spilleklar når jeg skal på pension  ;) Det skal dog stadig se godt ud, selvom det går "hurtigt"

rosenaa

Det gør det og i "gamle dage" var det jo med tørpensling vi fik store mængder gennem malerstationen  ;D

Og dengang havde vi jo også det, at vi kun gjorde noget rigtigt ud af Lederen, Bannerbæreren og ens Troldkarl  ;D

BlackJack

Uh ha det kender jeg alt for godt. Jeg kan bare kigge på min snart 20 år gamle empire hær, der stadig har omkring 100 umalede figurer, der venter på lidt kærlighed  :o

Nillernisse

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

BlackJack

Quote from: Nillernisse on 19 April, 2020, 18:46:46
Troldkarl er for godt et ord!

Det er et fantastisk ord. Alene det ord kunne få en til at finde sit fantasy frem - uagtet reglerne  ;)

rosenaa

Quote from: BlackJack on 20 April, 2020, 07:28:40
Quote from: Nillernisse on 19 April, 2020, 18:46:46
Troldkarl er for godt et ord!
Det er et fantastisk ord. Alene det ord kunne få en til at finde sit fantasy frem - uagtet reglerne  ;)

Jamen vi takker på alle Troldkarles vejene  ;D

BlackJack

Fik leget lidt med en prototype til baserne. Jeg kan meget godt lide den, men hvad siger I powerfistere med normalt farvesyn?

Skilkoff

Det er da  en god kontrast til de meget gule marines  :)