News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ny, spændt og middelaldrende - en blog om at starte

Started by Sheldorin, 29 April, 2020, 23:36:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sheldorin

De seneste 14 dage har jeg gået og læst på reglerne til Frostgrave, som er spillet der skal bære mig ind i den forunderlige verden af figurspil og alt hvad medfølger. I dag kom så pakken med alt maling og spillegrej, som er første pakke af alt det bestilte, og nu begynder jeg at kunne smage at det kommer tættere på, og jeg glæder mig nu ustyrligt meget til, at spille det spil som jeg ivrigt har læst om.

Jeg synes det kunne være sjovt ar starte denne blog med start på figurspil. I virkeligheden tror jeg det bliver en blog for og til mig selv, men har andre lyst til at læse med, så håber jeg at mine indlæg vil underholde.

Jeg har før i tiden malet og jeg har også før prøvet at komme i gang med at spille. Men jeg ved i dag, at jeg startede med de forkerte spil, jeg er overbevist om, at jeg skal mod skirmish og simple regler. Så hvad er mere perfekt en Frostgrave.

Jeg startede min malekarriere som 10-11 årig sammen med en kammerat. Vi forstod aldrig at spille, og det gik mere op i kunsten at male, og deltage i konkurrencer i den lokale legetøjsforretning. Jeg elskede den tid, og det var af samme grund jeg igen flere år efter prøvede at komme i gang. Men jeg kunne mærke at lysten til at fordybe mig i malingen måske var trådt lidt i baggrunden, men at ideen om at spille trådte lidt frem. Desværre fangede spillene mig ikke så godt, eller det vil sige, det gjorde det, men tungt spillesystem gjorde at lidt af glæden blev taget af. Men ikke desto mindre, så har jeg stadig en ustyrlig stor appetit på denne verden, og nu skal det være.

Jeg glæder mig til at starte ud med Frostgrave og lukke op for fuld nørde-tid. Jeg tænker denne blog kommer til at indeholde snak om spillet og malingen (som jeg har planer om skal bygges på simplicitet og en masse wash). Alt med en nybegynders øjne, holdninger og udfordringer.

Mvh Rasmus  :D

rosenaa

Velkommen til  ;D

Det lyder spændende og jeg glæder mig til at se, hvad det kan bringe med sig  :)

Bare tag det roligt, så du ikke spænder buen for højt  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nixon

Ja mand!
Glæder mig til at se hvad du finder på? Frostgrave kender jeg ikke, men det kommer jeg nok til.