News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Introduktion til Amagerhylden

Started by Triztan, 20 November, 2020, 09:24:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Triztan

Hej allesammen

Tænkte at en lille introduktion til person bagved bloggen ville være en god måde at starte på  :)

Kedelige stats:

Mand, 43 år og bor på Amager med kæresten og vores 3 piger(tidsrøvere).

Forhistorie:

Blev for mange mange år siden introudceret til rollespil igennem min bror. Han købte det røde D&D starter sæt og straks blev jeg hvirvlet ind i diverse fantastiske verdener. Dette udviklede sig til en masse andre fantastiske rollespil Gurps, MERP, Warhammer Roleplay(1. edition) etc.  Derfor beyngdte vi at være faste kunder i Fantask og kiggede på nye tendenser/figurer og fede terninger.

De første figurer var ved brug af støbselv forme, men langsomt blev de afløst af Ral Pharta figurer og stille og rolig kom der figuerer fra bl.a. GW ned i posen.

En dag havde min bror købt nogle figurer til et spil der hed Warhammer Fantasy Battle og jeg havde set et blad der hed WHite Dwarf og havde nogle billeder af nogle fede figurer i. Dernæst gik det forholdsvis hurtigt til at rollespil blev skiftet ud med tabletop gaming og både fantasy og 40 K blev jeg introduceret til og begyndte at samle hære til.

Jeg var klart mest interesseret til 40 K, men fik da stablet en ganske gedign Vampire Counts hær op til Fantasy, som jeg nød at spille med igennem mange år. Selvom vampyrer, skeleter og zombier er fede, så var det dog en større og større mængde kampvogne og mennesker i vinterfrakker, som fyldte mit malerbord.

Ice Warriors of Valhalla blev min første store 40 K hær, som for alvor fik mig i gang med at spille og samle. MEn en hær kan jo ikke stå alene, så meget hurtigt blev jeg tiltrukket af de mørke kræfter.

Det startede ud med nogle regler fra WD og en lille cabal af Thousand Sons blev grundlagt. Da reglerne på tidspunkt var rimelige simple og der ikke var så mange troop choices etc, så blev de hurtigt indlemmet i Abaddons stadig voksende Black Legion.

En flirt med Eldar og Tyranids var også en ting i fortiden.

Alt gik fint i mange år og der sblev spillet, malet og hygget med drengene flere gange om ugen. Men.......

Så dukkede der en først én kvinde op i mit liv og snart efter dukkede der en lille pige op, som hurtigt blev efterfulgt af endnu en lille pige....

Dette mønster var jeg ikke alene om i vores lille spillegruppe, så stille og roligt blev tiden mindre og spillet stoppede.

Nutid:

10 år gik og stille og rolig kunne jeg mærke at lysten og tiden til at nørde lidt vendte tilbage. Der blev kigget lidt ekstra meget på GW´s hjemmeside og savlet lidt over alle de nye fede figurer og terræn man nu kunne købe. Samtidig begyndte nogle af de gamle drenge at spille lidt rollespil og brætspil igen, så igen blev jeg draget ind i hobbyen stille og rolig.

Er stadig helt overvældet af de mange regler til 40 K og de tusind kombinationer etc, så det er stadig på udviklingsstadiet. Black Legion hæren er dog fundet frem og der er købt lidt nyt til dem(bare for sjov).

Fantasy er jo ikke længere fantasy, men de der Age of Sigmar figurer er godt nok fede.

Gothic er stadig dødt fra officel side, men hold fest hvor er der et fedt community på bl.a. FB.

Necromunda er blevet revitaliseret og det er primært det jeg igen har kastet min kærlighed på lige pt.

Bloggen:

Selve ideen med den her blog er at skrive lidt om mine projekter, mine tanker bagved projekterne, udveksle råd/tips med andre, finde andre ligesindede til nogle af nichespillene måske. Det jeg pt. roder med og som vil være de første blogs er Necromunda, Gothic, Adeptus Titanicus, 3D printning, terræn bygning til primært Necromunda, men også til 40 K/kill team etc.

Jeg vil stille og roligt smide nye post op, men er lige pt i et renoveringsprojekt, så tiden er knap og figurere ligger i flyttekasserne  >:( Forventer dog at være færdig inden jul og så skal der igen max males.

Jeg håber I vil læse lidt med og smide en besked en gang imellem.

med venlig hilsen

René

Instagram: triztan_dk

rubber

Hej Rene

Fedt med en blog herinde. Jeg glæder mig til at følge med. Nu skriver du Adepticus Titanicus. Har du gjort nogen indkøb?

Mvh. Tim

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Triztan

Hej Tim

Har fået shoppet grundsættet og så lige lidt terræn med. Er så småt i gang med at samle, men husprojektet kom lige lidt i vejen. Glæder mig meget til ar komme rigtig i gang med både at samle og spille.

/René