News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

[Fantasy] The Empire

Started by BlackJack, 11 July, 2020, 08:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BlackJack

Efter 5 års pause skete der noget i den anden ende af figurskabet - mine Empire soldater begyndte at røre på sig igen.

I de lokale nystartede spille sted, https://m.facebook.com/groups/1499408593571820?ref=bookmarks, havde flere lagt bud ind på et spil fantasy. "Fedt tænkte jeg, lad os få flere til at være med, og det er jo længe siden".

Så min gamle empire hær blev støvet af og gjort klar til at møde en samling skaven.

Vi valgte at spille 1.500 point whfb 8th, da det var det regelsæt vi bedst kunne huske (utroligt der stadig er lidt der sidder fast efter 5 år). Det var et rigtigt hyggeligt spil, og en god tur ned ad memory lane  :)

Kampen endte med en lille sejr til mig med 287 point i difference. Neden for har jeg lagt nogle stemningsbilleder.

Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

BlackJack

Så kom mine gode, gamle empire figurer ud af skabet endnu en gang. Denne gang i en 9th age setting mod Steffens Chaos Warriors (eller hvad du nu hedder i 9th age, så de ikke støder GW på manchetterne). Det var en rigtig hyggelig kamp og en god chiligryde Steffen serverede, men da det er meget få kampe jeg har spillet af 9th age, så endte den som forventet også med en stor sejr til Steffen.

9th Age minder mig meget om 8th ed. Warhammer, men alt hedder noget andet og reglerne er vinklet lidt anderledes, så mit hoved var godt kørt rundt bagefter. Der skal vist læses op på nogle regler, hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at slå Steffen på hans hjemmebane  8)

I får lige nogle stemningsbilleder fra kampen

Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge