News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Warhammer Fantasy - Projekt Bretonnia

Started by Triztan, 28 February, 2021, 16:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Triztan

Da jeg i mange år ikke spillet noget god gammel Fantasy, så kom jeg i et øjebliks dumhed til at sælge både min Vampire Country hær og mine Wood Elves  >:(

Nu er lysten så småt vendt tilbage, så har min bror og jeg besluttet os for at lave et fælles maleprojekt.

Da jeg samtidig faldt over en Kickstarter, som havde de sprødeste 3D printede figurer, som passede perfekt til en omgang Bretonnia så var valget for os nemt. Fordelen med Bretonnia er også, at de komme i all mulige farver, så vi kan slå os kreativt løs.

Jeg vil forsøge at arbejde med flere lyse farver og prøve lidt nye teknikker af undervejs,da jeg ellers mest er til det mørke og primært maler leger med at male grimdark i 40 K universet.

Første figur er kommet ud af printeren og jeg er så småt gået i gang  :)

Den kom lidt til skade under transport, så skal lige have fikset stangen til flaget.

Master Ciaphas

Fantastisk!

VonPanne, Rhiadan, Rubber og jeg er også netop gået igang med WFB igen. Vi har så sat os på hhv. Vampire Counts/Undead, Empire/High Elves, Empire og Dark Elves/Orcs & Goblins.

Jeg ser frem til at se mere af dine Brets!

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Ser lækkert ud - jeg og min gamle kammersjuk skal til at spille Orker (ham) mod mine dværge (som jeg desværre fik solgt for en del år siden *suk*) og nu langsomt er begyndt at samle på igen

Er der nogen der vil bytte en FOW hær til Dværge ?

Det ser ud til at blive en flot figur og svær at male  ;)
Du kan overveje til næste gang at få den uden banner på figurerne og bore ud til en metalstang med flaget på, så er den også lettere at pakke ned under transport - er selv i gang med at skære mine bannerstænger ned og magnetiserer alle bannerhovederne  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rubber

Den er bare så flot, den BSB, Rene. Jeg glæder mig til at se den med farver på.

Mvh. Tim

Triztan

Så er der kommet lidt farver på efterhånden:

Så kan jeg snart gå i gang med rytteren.

rosenaa

Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

Det ser fantastisk godt ud!

Hvor meget har du så egentligt til dine Brets?

rubber

Det ser rigtigt flot ud, Rene. Måske er det grå dækken lidt...gråt? Eller skal det highlightes lidt?

Det bliver en vild hær når i er færdige.

Mvh. Tim

Triztan

Der mangler stadig lidt detaljer og det grå dækken bliver næsten 100 procent dækket sf rytterens sadel😀

Hverdagens trængsel har meldt sig, så er gået lidt i stå med hæren, så er ikke kommet videre. Det ændrer vi dog på snart håber jeg 👍

Triztan

Så blev den første figur endelig færdig(gider ihvertfald ikke mere lige nu😀).

3D printede figurer er fede, men skrøbelige(ihvertfald dem vi printer). Næste gang skal jeg være mere omhyggelig med rensning og klargøring inden jeg smider maling på ihvertfald.

Bretonnia Battlestandard Bearer fra det nordlige rige.

Master Ciaphas

Fantastisk fed model. Triztan!

Det kan jo være, at du vil være med, når Rhiadan, VonPanne, Rubber og jeg, skal til at lege med Warhammer Fantasy Battle igen, hvor der kommer Empire x 2, Undead og Dark Elves på bordet? Nogle frøgnaskere kunne jo passe fint ind!

Mvh
Master Ciaphas

Steampunklolcat

Mvh

Morten Strårup
Formand for Niflheim - Haderslev Rollespils- brætspils- og figurkrigsspilsklub

Triztan

Kickstarterne hedder/hed "Kingdom of Mercia".

Hvis jeg når at få samlet en stor nok hær, så er jeg frisk på at deltage :)

Master Ciaphas

Quote from: Triztan on 22 March, 2021, 16:36:24

Hvis jeg når at få samlet en stor nok hær, så er jeg frisk på at deltage :)

Vi andre starter med 500p hære med 6th /7th ed army books.

Så med den BSB er du vel allerede på de første 150p? :-)

rosenaa

Steampunklolcat

Quote from: Triztan on 22 March, 2021, 16:36:24

Tak, jeg tror dog lige at jeg venter lidt med at investere. De vil se 300€ for et Late Pledge lige nu og jeg er nærmest kun interesseret i den standardbærer.

MVH Morten Strårup
Mvh

Morten Strårup
Formand for Niflheim - Haderslev Rollespils- brætspils- og figurkrigsspilsklub

Triztan

Det lyder godt nok også vildt dyrt...

Vi gav 300 kr for kickstarteren, så pænt stor forskel.

Jeg kigger lige på hvad jeg skal skrabe sammen for 500 pts.

Hvorfor har I valgt 6/7th edition? Nogle specielle grunde til det?

Master Ciaphas

Quote from: Triztan on 23 March, 2021, 21:32:26
Jeg kigger lige på hvad jeg skal skrabe sammen for 500 pts.

Hvorfor har I valgt 6/7th edition? Nogle specielle grunde til det?

Fedt. Lyder godt at du vil med! Grunden til at det startede med 6th & 7th var, at det var det regelsæt, vi lige havde tilgængeligt. Jeg har 4th og 6th liggende, mangler at hente 7th og er igang med at købe 8th mini-regelbogen, Rhiadan har også skaffet sig 4th, 5th og 6th.

Så det var ret meget et tilfælde....og jeg er bestemt åben overfor at prøve alle editions, hvis der er stemning for det ene eller andet. Til de forskellige editions har jeg disse army books:

4th: Orcs & Goblins, Empire, High Elves, Dark Elves
6th: Hordes of Chaos, Dark Elves, ORcs & Goblins
7th; Dark Elves, Dwarfs, High Elves, Orcs & Goblins
8th: Dark Elves

Dermed ikke sagt, at jeg har alle de hære, for jeg har kun Dark Elves og Orcs & Goblins.

Mvh
Master Ciaphas

Tordenkuglen

Mega fedt, kan ikke lade være med at tænke Jean D´Arc
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

Triztan

Quote from: Master Ciaphas on 24 March, 2021, 08:27:54

Fedt. Lyder godt at du vil med! Grunden til at det startede med 6th & 7th var, at det var det regelsæt, vi lige havde tilgængeligt. Jeg har 4th og 6th liggende, mangler at hente 7th og er igang med at købe 8th mini-regelbogen, Rhiadan har også skaffet sig 4th, 5th og 6th.

Så det var ret meget et tilfælde....og jeg er bestemt åben overfor at prøve alle editions, hvis der er stemning for det ene eller andet.

Jeg kan ikke selv huske hvilken edition jeg sidst har spillet  :)

Ved flere er vilde med både 8th, samt det nye WAP(warhammer armes project). Men det fede ved fantasy er at alle bøger kan findes på nettet ;)

Master Ciaphas

Quote from: Triztan on 24 March, 2021, 16:23:57

Ved flere er vilde med både 8th, samt det nye WAP(warhammer armes project). Men det fede ved fantasy er at alle bøger kan findes på nettet ;)

I et eller andet omfang er de jo :-)

Men - prøv at lav en 500p liste med 6th, 7th eller 8th reglerne, hvis du kan finde dem? Du kan se mit bud på en hygsom 6th og 7th ed. Dark Elves hær på min blog. Når jeg får mine buttede fingre i 8th Dark Elves, så ser jeg på hvad samme liste koster i dén edition.

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Jeg foretrækker helt klart 5th og 6th  ;D

Triztan

Påskeprojektet er nu overstået. Det blev til en pegasusknight, som jeg gruer for at skulle transportere rundt:

rosenaa

Den er skisme flot  8)

( ang. Transport: Jeg har set flere der har lavet en stander af den blå skum som der også bruges til at lave klipper af.

Der var skåret et firkantet hul ned i, til pipfuglen og to flader lidt på skrå til vingerne, med en smule skumgummi (fra blisterpakken) som vingerne hvilede på. Alt passede ned i en sideskåret Mælkekarton  )

Thombassen

Fedt projekt at følge det her - og skøn model!