News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Hvornår er (GW) figuren fra?

Started by trold810, 23 January, 2022, 23:00:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trold810

Ved ikke om det her er den rigtige kategori, men er der nogen der ved hvor man kan se hvor en figur/model er udgivet?

Måske det står på GWs side, men kan ikke lige finde det.

Med de nye (AoS) battletomes tænker jeg bare nogle gamle (finecast o. lign.) modeller udgives/opdateres (gen-støbes (er det et ord?)). Og gider faktisk ikke købe nogle gamle figurer der er træls at male :-)

rosenaa

På de fleste gamle tinfigurer står det i bunden på den smalle pind der skal ned i basen.

Ellers skal du kigge på de gamle kataloger... eller tage et foto og smide det her, så vi andre kan se  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

trold810

Tak...tricket er, at der helst ikke skal købes tin ;)

Og knægten samler på Nurgle, og nogle af deres characters/heroes ser ud til at være "ældre".

rosenaa

Tin er ellers - i de gamle udgaver - smukkere (hvis man kan sige det om Nurgle...)  ;D

Men finecast og jeg er ikke ekspert her, mener jeg var langt dyrere end de alm. plast figurer...
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

trold810

:D
Jeg hører hvad du siger. Men detaljerne er nu pænest på de nyeste modeller.

Skilkoff

Er det fordi du vil vide hvad modellerne er lavet af? Jeg er ikke helt sikker på mere hvad det er som du spøger om?

Ryback

Nederst på siden med de enkelte figurer på GWs hjemmeside står der en 'description', hvor der næsten altid står, hvilket materiale figuren er lavet i.

Fx Epidemius (nu du nævnte Nurgle), der er beskrivelsen:
'This is a finely detailed resin cast kit, and contains eleven components, a 50mm square base and a 60mm round base with which to make one Epidemius.'
https://www.games-workshop.com/en-DK/Epidemus

Der er i øvrigt stort set intet tilbage på GWs hjemmeside, som er i metal. Det er efterhånden 10+ år siden, de begyndte at hælde støberesin i deres gamle forme. Der er nogle enkelte figurer, som er udgivet første gang i resin, men de fleste er oprindeligt metalfigurer. 'Made to Order'-ting er ofte i metal, men ellers skal der ledes længe for at finde metalfigurer hos GW i 2022.

Plasticfigurerne er oftest de nyeste, og der er næsten altid billeder af spruet, og ofte kan man se copyright-året på billederne. Så hvis du gerne bare vil have de nyeste ting, ja så gå efter kun at købe plasticfigurer.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

trold810

Quote from: Skilkoff on 24 January, 2022, 16:56:42
Er det fordi du vil vide hvad modellerne er lavet af? Jeg er ikke helt sikker på mere hvad det er som du spøger om?
Ja, primært.
Sekundært fordi jeg synes der er nogle ældre modeller (ikke Nurgle) som jeg ved er i plastik, som trænger til en opdatering (som det skete med Chaos Warriors, der vist nu er Slaves to Darkness).

trold810

Tak, Ryback

Og ja, Epidemius er en af dem jeg er lidt i tvivl om er en gammel model. Vi købte eksempelsvis Harbinger of Dacay der har samme beskrivelse ("...This is a finely detailed resin cast kit, and contains 8 components and a Citadel  75x41.5mm Oval base with which to make one Harbinger of Decay...), men det var noget hvidt plastik (finecast?) og har slet ikke samme kvalitet som langt de fleste modeller på grå plastik sprues.

Jeg er i tvivl om den Harbinger vi købte så er i andet materiale end det den laves i nu. Altså at de har opdateret den fra finecast (hvis det er det) til resin (det er det grå plastik som de fleste GW-modeller laves i, ikke?).

Det hænger også sammen med, at maler-evnerne er yderst begrænsede, og det er bare ret meget nemmere at benytte contrast på de nye modeller end de gamle (tin, finecast).