The Gathering Storm XII - 40K i Faraos Cigarer den 27/9-2020 - UDSOLGT

Started by AlexBware, 28 August, 2020, 16:53:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexBware

The Gathering Storm XII

It is hurricane season. Stormen er ovre, men en ny er på vej. Nærmere bestemt i Faraos Cigarer søndag den 27/9-2020 kl. 9-20.

Det er 9th edition – Der er ikke malekrav, men vi kører efter GWs regler, så der er 10 battlepoint at hente, hvis din hær er malet i hver kamp. Og husk at du kun kan vinde præmier, hvis din hær er fuldt malet.

Grundet corona-restriktioner, så er der kun plads til 16 tilmeldinger (det halve af, hvad vi plejer) – Men en lille storm er bedre end ingen storm.

Det koster 100 kr. at deltage – Betaling skal som sædvanligt ske via mobilepay til 42 36 80 90.  Skriv "40K den 27/9-20 i FC" i beskedfeltet. Betaling KAN IKKE ske i butikken.

Det bliver 2000 pts. og maks 3 detachments (som regelbogen foreskriver).

Forgeworld er tilladt.

Program:
9:00-9:30 Check in
9:30-12:30 Kamp 1
12:30-13:15 Frokost og afstemning for fedeste hær
13:15-16:15 Kamp 2
16:15-16:30 Pause
16:30-19:30 Kamp 3
19:30-20:00 Præmieuddeling og oprydning

Vi spiller følgende missioner fra GT bogen
Mission 11 – Retrieval Mission (Take and Hold + Hammer and Anvil Deployment)
Mission 31 - Overrun (Domination + Dawn of War Deployment)
Mission 32 - Sweep and Clear (Take and Hold + Spearhead Deployment)

Er der udsolgt bliver præmierne bliver fordelt som følger (400 kr. går til nyt terræn, tape til måtter, mv.):
Bedste general: 250 kr.
Runner up: 150 kr.
Looser booster (Sidste mand, der spiller alle kampe): 100 kr.

Fedeste hær: 250 kr.
Runner up: 150 kr.

Bedste Mono Xenos: 100 kr. (Gives ikke, hvis man har vundet 1., 2. eller sidstepræmien)
Bedste Mono Chaos: 100 kr. (Gives ikke, hvis man har vundet 1., 2. eller sidstepræmien)
Bedste Mono Imperium: 100 kr. (Gives ikke, hvis man har vundet 1., 2. eller sidstepræmien)

Mono-præmierne gives til de hære, der har samme faction keyword i alle detachments, og som IKKE bruger alternative units, som ikke findes i codexet så som assassins, inquisition og summoned deamons. Man må godt have codex units, som ikke har keyword, hvis de har en specifik regel, der gør at de må være i en hær med et givent detachment keyword (f.eks. Advisors and Auxilla reglen, der gør at bulgryns, militarum tempestus units eller valkyrier, m.fl. i et Catachan detachment – reglen fremgår af s. 132 i codexet).

Deltagere:
1. Alexander - Betalt
2. Sune Krarup - Betalt
3. Karsten Henriksen - Betalt
4. Frederik Stappen - Betalt
5. Kristoffer Nyrup - Betalt
6. Jimmy Petersen - Betaling er aftalt
7. Mathias B. Madsen - Betalt
8. Micky Toft - Betalt   
9. Rune Hilbert - Betalt   
10. David Thomsen - Betalt   
11. Alan Kampman - Betalt
12. Rolf Pihl - Betalt
13. Killi - Betalt
14. Martin Buch - Betalt
15. Lauge Poulsen - Betalt   
16. Elias Poulsen - Betalt 

Venteliste:
1.
2.
3.
4.
5. Niclas Larsen

Stand-in: Niclas Larsen

Edit: Ny mission tilføjet - Der var to med Dawn of War Deployment

Madsen

Man screen'er kun med tanks!

Wildpants

Jeg vil også gerne deltage igen :) denne gang sværger jeg at den bliver mono

nielsen333

jef vil gerne sætte mig på 3 biletter.. penge kommer senere idag

Evp

SarataiPepe

Copenhammer - Tournament Organizer

Kolosan

Jeg tager også gerne en venteliste plads, hvis der skulle droppe nok fra :)
Niclas Larsen

AlexBware

Et lidt sent svar - Men ja, vi spiller med WTC-regler (det er jo kval warm-up).

AlexBware

Måske skal jeg lige præcisere, at bedste for mono factions, så er det keywordet, som detachments i hæren har til fælles, der tæller (ikke bare chaos, imperiums, orks, tyranid, mv.).

Men faktisk kan det være, at præmien skal ændres til bedste chaos, imperium og Xenos. For det virker lidt som om, at suppe ikke er en ting som i den tidligere edition :)

Det kan være, at jeg ændrer det i løbet af ugen.

easyrider

Suppe er blevet mindre fordi det nu koster cp at have flere detachment istedet for at det giver flere cp.

Jeg syntes dog at pointen med en mono præmie falder væk hvis man stiller f.eks. Death guard og slaaneesh demaons sammen, eller astra militarum med space wolwes allies.

Jeg kan lidt bedre leve med hvis man inden for samme codex har lidt forskellige detacments, som hvis tyranid har to forskellige hive fleets
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Sune Krarup

Er det med vilje vi spiller 2 missioner med Dawn of war deployment? Det er ikke meningen. Der skal være en af hver type deployment?
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

AlexBware

Jo - det skulle gerne være 3 forskellige slags deployment og 2 x Take and Hold og 1 x Domination.

Jeg kigger lige på det.

Edit: Vi spiller nu mission 32 i stedet for mission 21)

Marbuc

Det ville være super hvis folk lagde deres liste i BCP inden turneringen. Husk at alle upgrade strats, relics, powers, traits etc. skal angives :)

@Alex: Lige nu er det dog muligt at se de indmeldte lister, så sæt dem gerne til 'vis ikke'.

AlexBware

Jeg har gemt listerne nu.

Men jeg vil lige præcisere, at der ikke er krav om at lægge listerne op. Det kunne jo være, at nogen gerne ville træne til WTC-kval :)

Ligger listen ikke oppe, så skal man dog have den med i udskrevet læselig form (ikke håndskrift).

Alonzo_Landis

Marbuc

Tak for en fed turnering, igen!

Fornøjelse som altid.

@Sune: mega fed liste, har du mulighed for at smide den op her, jeg kan ikke se den i BCP :)

AlexBware

Quote from: Marbuc on 28 September, 2020, 12:30:45
Tak for en fed turnering, igen!

Fornøjelse som altid.

@Sune: mega fed liste, har du mulighed for at smide den op her, jeg kan ikke se den i BCP :)

Det kunne være, at der også blev forberedt lidt til WTC-kval. Derfor var der ikke krav om at lægge lister op :)

AlexBware

Det var Rolf's iron hands (de grønlige - tror du har set den).