News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Varer fra Storbritanien - told, skat, gebyr, fragt?

Started by Dr. Mabuse, 07 February, 2022, 17:28:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr. Mabuse

Jeg tænker stadig på at tilføje mere engelsk plastik til mit umalede bjerg...

Er der nogen, der har overblik over prisen - her et par år efter Brexit?

Så vidt jeg kan se, så skal der betales:

- for de små plastikmænd (ikke urimeligt  :) )
- for fragt
Derudover:
- dansk moms (25%) på vare plus fragt, hvis der købes britiske varer for under 1150 kr (inkl. fragt),
  (eller told, hvis der købes ikke-britiske varer, eller varer for over 1150kr.)
- transportergebyr (et par hundrede kr.), som postvæsenet skal have for at fedte med momsudregning og overførsel og papirarbejde

Lyder det rigtigt? Er der nogen, der har været møllen igennem?

rosenaa

Det kommer helt an på hvilket firma du køber hos. F.eks. har Warlords lavet en Europæisk afdeling som vi slipper for de danske tillæg...

Ellers er det vist korrekt  :(
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Christofferj345

Told og moms er to forskellige ting, og det ene udelukker ikke det andet.
Du skal ikke betale told, hvis du køber for under 1150kr. Hvis du køber for mere end 1150kr, skal du ikke betale told hvis varen har oprindelige i England... Så kort fortalt = Ingen told.
Moms kan du ikke komme uden om. Den skal du betale, og ja det er 25%.
Og så er der Postnords gebyr på 162kr (eller meget snævert der omkring).

Jeg har været møllen igennem nogen gange, og synes det er både bøvlet og langsommeligt. Jeg hader at bestille fra England. Postnord kan godt sidde på pakken i 4-5 dage, før du får besked om at du skal betale, og så tager det yderlige nogen dage før den kommer... Og så er der selvfølgelig tiden det tager for pakken at komme fra England til Danmark... Jeg har oplevet det har taget mellem 3-5 uger før tingene kommer, og at Postnord så har regnet forkert oveni.

rosenaa

Brexit reglerne fra tolds egen side

https://skat.dk/skat.aspx?oid=14028&ik_navn=transport
___
Når du køber en vare på nettet fra Storbritannien fra 1. januar 2021, skal du være opmærksom på varens pris og oprindelse. Begge dele har indflydelse på, hvilke ekstra udgifter, der kommer oven i prisen for selve varen.   

Told
Aftalen mellem EU og Storbritannien giver dig mulighed for, at du ikke skal betale told af den vare, du køber i Storbritannien.

Hvis du køber varer for mere end 1.150 kr. og kan dokumentere, at varerne har oprindelse i Storbritannien, skal du som hovedregel ikke betale told af din vare.   

Hvis du køber varer for mere end 1.150 kr., og varerne ikke har oprindelse i Storbritannien, skal du betale told. Hvor meget du skal betale i told, afhænger af den specifikke vare.  

Hvis du køber varer for mindre end 1.150 kr., skal du ikke betale told.

Det er forskelligt fra vare til vare, om der er told på din vare og hvor meget. Det afhænger af varens type, hvor den kommer fra, og hvad den er lavet af. Hvis du køber varer på nettet fra Storbritannien, og den samlede pris er på mere end 1.150 kr. eksklusiv fragt, skal du betale moms, og der kan komme told på din vare. Du skal både betale told af varens pris og af fragten.

Du skal altid betale told og moms af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.

Du skal betale moms af alle varer, der er købt i lande uden for EU. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Dansk moms er 25 %.

Skal jeg betale told af varer købt i Storbritannien?
Det kommer an på prisen på varen, og om varen er produceret i Storbritannien.

Med handelsaftalen mellem EU og Storbritannien er der i udgangspunktet toldfrihed. Det betyder, at du ikke skal betale told, hvis varen har oprindelse i Storbritannien.

Du skal dog betale dansk moms (ikke britisk moms) og typisk også et importgebyr til fragtfirmaet, f.eks. PostNord.

Toldregler
Hvis du køber en vare for mindre end 1150 kroner, skal du ikke betale told.
Hvis du køber en vare for mere end 1150 kroner, og du samtidig kan dokumentere, at varen har oprindelse i Storbritannien, skal du i udgangspunktet ikke betale told.
Hvis du køber en vare for mere end 1150 kroner, og varen ikke har oprindelse i Storbritannien, skal du betale told.
Toldsatsen afhænger af den specifikke vare. Du skal dog altid betale told af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.

Moms
Den 1. juli 2021 trådte EU's nye e-handelspakke i kraft. Det betyder, at du skal betale dansk moms af alle varer, der er købt i lande uden for EU. Det gælder også varer med en værdi på under 80 kr., som tidligere var fritaget for moms.
Momsen beregnes af både varens pris, fragten og eventuel told. Dansk moms er 25%.
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Dr. Mabuse

Quote from: Christofferj345 on 07 February, 2022, 19:46:14
Jeg har været møllen igennem nogen gange, og synes det er både bøvlet og langsommeligt. Jeg hader at bestille fra England.

Quote from: rosenaa on 07 February, 2022, 19:15:15
Det kommer helt an på hvilket firma du køber hos. F.eks. har Warlords lavet en Europæisk afdeling som vi slipper for de danske tillæg...

Ellers er det vist korrekt  :(

Tak for svarene.
Det lyder som om der er en strålende anledning til at vente på en turisttur til England istedet  :) (når verden åbner en gang)

Og tak for tippet med Warlord. Jeg var egentlig på jagt efter noget fra Victrix, men Warlord har jo også folk med spyd, benskinner og fjerbuske.

Pille

Wayland Games fører nogle Victrix ting - https://www.waylandgames.co.uk/1495-victrix-limited

Wayland kører som en af de få engelske webshops (jeg kender til) med DDP systemet, som gør, at de håndterer told, moms osv, så pakken ikke skal igennem Told i DK. Det eneste du skal være opmærksom på er, at priserne på siden er med engelsk moms (20%). Hvis du laver en profil, som angiver du bor i Danmark, vil du få priser med dansk moms.

rosenaa

AllisonBell

Quote from: Dr. Mabuse on 07 February, 2022, 17:28:58Jeg tænker stadig på at tilføje mere engelsk plastik til mit umalede bjerg...

Er der nogen, der har overblik over prisen - her et par år efter Brexit?

Så vidt jeg kan se, så skal der betales:

- for de små plastikmænd (ikke urimeligt  :) )
- for fragt
Derudover:
- dansk moms (25%) på vare plus fragt, hvis der købes britiske varer for under 1150 kr (inkl. fragt),
  (eller told, hvis der købes ikke-britiske varer, eller varer for over 1150kr.)
- transportergebyr (et par hundrede kr.), som postvæsenet skal have for at fedte med momsudregning og overførsel og papirarbejde

Lyder det rigtigt? Er der nogen, der har været møllen igennem?

Det lyder som om, du har en god forståelse af afgifterne og gebyrerne, der er involveret i at købe britiske varer efter Brexit. Priserne kan variere afhængigt af, hvor du køber dine plastikmænd fra og hvilken forsendelsestjeneste du bruger.

Det bedste sted at tjekke de nøjagtige priser ville være på hjemmesiden for den britiske forhandler, du planlægger at købe fra, da de normalt vil have detaljerede oplysninger om priser og afgifter. Du kan også overveje at kontakte forhandleren direkte for at få yderligere oplysninger.

Hvis du har brug for mere specifikke oplysninger om momssatser og toldsatser, kan du besøge SKATs hjemmeside eller kontakte dem direkte for at få hjælp.

Arham09

Wayland operates as one of the few English webshops utilizing the DDP system, streamlining customs, VAT, and more, eliminating the need for the package to go through Customs in Denmark. It's important to note that the prices on the website include English VAT (20%). By creating a profile with Denmark as your location, you'll see prices reflecting Danish VAT. You can also visit here an exciting gaming link ff advance latest ob check this unique info.