News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kongen er død! Længe leve... Facebook?

Started by Jimmi Stender, 27 February, 2023, 19:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

Nu er det lige knap 20 år siden, at dette indlæg blev lavet her på Powerfist:

Quote from: Powerfist on 11 June, 2003, 23:01:18[glow=red,2,300]Velkommen[/glow]
Dette er alle os br?tspil n?rders nye forum

Guard it with your lives!!!!

MVH
Thomas "Powerfist" B?rentsen

... og sikke en rejse det har været siden da!

Jeg har selv brugt Powerfist on & off siden 2005, med 2 forskellige brugere. PF og det internationale "The Warhammer Forum" (som ikke eksisterere mere), var de steder jeg henvendte mig med regelspørgsmål, inspiration, maletips, nyheder, og generelt hvad som helst der florerede inden for Warhammer hobbyen.

Dog er det nok ikke gået manges næse forbi, at Powerfists storhedstid nok ligger bag os. Det er der blandt andet en god tråd om her

Nå jeg kigger mig lidt omkring på Powerfist, kan jeg ikke undgå i ny og næ at falde over indlæg som "Powerfist er død" og lignende varianter deraf. Det er lidt trist, nok mest fordi jeg er nostalgisk omkring denne hjemmeside.

Min bedste (og samtidig værste) tid på Powerfist var for ca. 9-10 år siden, da jeg deltog i en Warhammer Fantasy Battles kampagne (Blood in the Badlands) her på Powerfist. Det var nok det mest sjove jeg nogensinde havde haft det inden for min hobby. Desværre nåede vi ikke at spille kampagnen til sin konklusion, da en af deltagerne insisterede på at ødelægge spillet for os andre, og de andre deltagere valgte at forholde sig neutrale. Det er en lang historie, men det er et af de minder der står skarpest for mig, her på Powerfist.

Hvad er dit bedste og/eller værste Powerfist minde?

Når jeg nævner Powerfist på steder som Facebook, er det meget, meget sjældent, at folk aner hvad jeg taler om. Jeg husker en tid, hvor stort set alle danske warhammer spillere/samlere vidste hvad powerfist.dk var. Det er ikke længere tilfældet... er vi blevet gamle? Er der bare kommet mange nye ind i hobbyen? En kombination, måske?

Når DU maler en figur du er stolt af, viser du så billeder på Facebook & Instagram? Eller sparker du til støvet og posterer på powerfist?

Jeg syntes helt bestemt at "old-school" forums har sin charme. F.eks er jeg mere overbevist om, at dette indlæg bliver læst når jeg smider det op herinde. På Facebook er der ikke tid til længere indlæg, der vil folk bare have hurtige billeder og videoer de kan fordøje. En konge er faldet, og en moderne verden er tiltrådt.

Hvad tænker du?

Og tillykke til Powerfist.dk med 20 års levetid!  ;D

rosenaa

Det er sgu fedt at du har gravet i de gamle arkiver.

Nu er jeg selv en af de gamle (ikke her men i alder) og da jeg i sin tid, faldt over Powerfist.dk - anbefalet af en eller anden jeg ikke længere kan huske, var det hyggeligt, sjovt og interessant...

Specielt fordi, at der her var moderatore, der tog sig af det meste - ikke altid, men det meste.
Og Dét er en Mega fordel fremfor Fb o.l.
Der forsvinder indlæg. Man bliver tromlet ned af Trolls og klager man... Tja. Så sker der ingenting.

Jeg har - fordi jeg en gammel Dinosaurus, i dag hverken profil på Instagram eller FB mere.
Det var bare for useriøst...  :)

Hvad mit bedste minde her fra er.... Den er svær, for der er mange

Hvad er det dårligste minde herfra... De som i næsten alt de skriver. lige tilføjer, hvor dårligt der stå til herinde, at PF er død og den slags... det kan de for mig, godt beholde i deres egen lomme, eller tage sig sammen og begynde at bruge Forummet igen som før  ;D

Powerfist.dk - Stort tillykke  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby