News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

D.I.Y og den slags undskyldning

Started by rosenaa, 28 December, 2023, 19:45:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rosenaa

Først en U-forbenholdig undskyldning til alle de mange kvindelige modelbyggere og en lille del af de mandlige (og alt ind i mellem) fra dengang.

Jeg er vokset op i en tid, hvor en flok gamle, stivsindede mænd, i årtier havde sat Reglerne for, hvad der var rigtigt og forkert, indenfor modelhobbyen.

Da jeg startede, var der dengang to grupper. De, som primært malede Tinfigurer og de, som primært samlede Plastbyggesæt.

De to grupper, så kraftigt ned på hinanden, både i udlandet såvel her i lille Danmark.
Og takket være, især to foreninger her i landet, blev kløften til tider, meget bred.

Da de første D.I.Y. træsæt landede, og det er muligt de ikke var helt af den kvalitet, som de er nu, var de af begge grupper, set ned på "Som de ting kvinder lavede".
En ting som var en af de få ting, som begge grupper kunne blive enige om...

Som en mand, der mente det samme dengang, er jeg i dag,

Flov !

Flov over at have været medløber.
Flov over ikke at have sat mig ordenligt ind i tingende.
Flov over at det har taget så lang tid, at ryste de Gamle Stivsindede Fjolsers meninger af mig.

Så er jeg glad for, at jeg, min tredje alder, er blevet mere beriget med nye dimensioner og nye veje at gå, i min Hobby, min Kreativitet og min Skabertrang.

Tak for D.I.Y. træbyggesæt og alt den glæde den giver mig  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby