News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

AI-Bots på Powerfist?

Started by Drachenfels, 04 January, 2024, 21:44:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drachenfels

Hvad sker der for alle de den AI-genererede svar som popper op på Powerfist for tiden?
Senest profilen Arham09 som har lavet 2 X ligegyldigt grød i dag.
Er det noget som kan dæmmes op for?

Skilkoff

Omg jeg gik ud fra det var en som der hade haft noget af en julefrokost.

Ryback

Hej,

Jeg har løbende, siden jeg blev Global Moderator på PF, bannet spambots her på sitet. Det sker enten på baggrund af rapporterede posts, eller fordi jeg selv opdager en spambot. Som regel er det tydeligt for mig, at der er tale om en bot, men mht. Arham09 er jeg i tvivl, om hvorvidt den bruger er ægte eller ej. Brugerens to poster er ikke ude af kontekst ift. trådene, og de indeholder ikke noget, som overtræder reglerne for brug af forummet, men de kommer selvfølgelig lidt ud af det blå, på engelsk og er derfor mistænkelige. Jeg mener dog ikke, at der er grundlag for at banne den pågældende bruger og slette posterne. Måske der er tale om en mere sofistikeret form for bot, men indtil der bliver postet noget, som overtræder reglerne, så får brugeren lov at være her.

Mvh
Ryback/MOD
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Player1

De to seneste svar i Varer fra Storbritanien - told, skat, gebyr, fragt? -tråden er med 99% sikkerhed bots. Både AllisonBell og Arham09 svarer på en tråd der er over et år gammel. Det er AllisonBells første og eneste indlæg og brugeren har ikke været aktiv siden da. Arham09 kvitterer desuden lige med et link til et eller andet Android app der ikke har noget som helst med snakken i resten af tråden at gøre.

Så er spørgsmålet måske mere hvor meget krudt man egentlig skal bruge på nogle bots der konstant vil komme og gå. Jeg husker ikke om det i en fjern, fjern fortid blev slået fra, men der har vist tidligere været en regel om at nye brugere kun kunne poste i Generel Debat. På den måde holder man effektivt alle bots ude fra de få boards der rent faktisk stadig er aktive her på Powerfist (Primært boards og tråde under Klubber og lokalt spillemiljø).

Skilkoff

Hans svar i TOW debatten er 90% det samme som jeg siger.

rosenaa

Det er ikke nødvendigvis en Bot.

Der er flere som gentager hinanden herinde... blandt andet i Ros eller lignende  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rosenaa

Kunne Vi lave en eller anden form for "godkendelse" før der kan skrives... eller som P1 nævner, sætte en stopklods på, så nye brugere i det første stykke tid, kun kan svare i General Debat ?
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rosenaa

For mig at se, ser det ud til at de vi ser i øjeblikket kender forum formatet.

Prøv at tjekke muligheden for at sende en PM. Det er en reklame ?