News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Fejlsøgning - stopper til efter få sekunder

Started by tangopop, 16 March, 2018, 08:39:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tangopop

Hej med jer!

Jeg kunne godt tænke mig jeres input til fejlsøgning. Jeg kan identificere flere mulige fejlkilder, men hvordan afsøger jeg dem bedst muligt og i hvilken rækkefølge?

Jeg har en pistol - H&S Evolution ALplus. Som starter med at spraye helt fint men efter et par sekunder, kommer der ikke mere maling ud.
Hvis jeg så giver den fuld luft, kan jeg frigøre "luftvejene" og så kan den spraye igen i et par sekunder. Samme hvis jeg laver en dry-tip rensning (synes ikke at jeg kan se noget dry-tip problem) eller skiller den ad til en fuld rensning (ser fin ud). Den sprayer et par sekunde og så slut igen...
Hvis jeg skal grov-male store flader er det til at leve med. Men hvis jeg skal lave fint-arbejder er det umuligt at få et ensartet resultat...

Malingen er AK interactive airbrush maling. - Jeg har tilføjet et par dråber fortynder (Vallejo fortynder) - ca. 2 (maling) til 1 (fortynder).
Nålen er 0.2 mm
PSI er sat til ca. 25

Jeg gætter på at fejlen skal finds i enten:
1) malingen (for tyk/tynd eller klumper)
2) fortynder (skal jeg benytter AK's fortynder? - vil det afhjælpe problemet?)
3) elle PSI'en (for høj/lav)

eller i en combination af alle 3 :-) - jeg kunne også smide en 0.4 mm nål i og se om det hjælper.
Hvis jeg sprayer med Vallejo maling virker det en lille smule bedre men samme adfærd...

på forhånd tak  :)
thomas

ch-art

Hej Thomas,

Det lyder lidt som om det er malingen den er gal med hvis den virker lidt og så stopper. Virker den med rent vand, og hvordan med en overfortyndet maling? Hvis den så virker tror jeg det er fordi din maling er for tyk. Virker den stadig ikke er der noget snavs i dysen.
MVH Lars Christensen
Airbrushshop Danmark
www.airbrush-shop.dk

tangopop

Hej Lars!
tak for svar.

Den virker helt fin med både vand og rensevæske.

Jeg prøver med mere fortynder I malingen

25 psi er det fint nok -  eller bør den være højre eller lavere?

på forhånd tak

mvh thomas

ch-art

Selvtak.
Trykket er helt fint.

Prøv evt. at løsne dysekappen lidt så det begynder at boble tilbage i koppen. På den måde får du det snavs ud der ikke kan komme igennem dysen hvis der ellers er noget deri.
MVH Lars Christensen
Airbrushshop Danmark
www.airbrush-shop.dk

tangopop

Warley

Ved godt den ikke er helt frisk tråden ;) men prøver lige med mit input.
Har selv lige kæmpet med en billig Japaner jeg ville bruge til Priming...
Jeg havde samme problem og søgte meget på "dintube hehe-- Youtube" og fandt et link der var ret godt...
Det ER et dyse spørgsmål, min var flækket...
Min HS Ultra laver lidt det samme, men det viser sig at dysen er for lille til Primeren, så den begynder at reagere lidt på samme måde.. sprayer fint med vand og rensemiddel,
men maling og primer, 2 sek så kommer der intet ud, lidt hurtige bevægelser frem og tilbage med triggeren, så der kommer LUFT bag så spytter den. lidt ala "tip dry"
Vil ikke købe en stører nål til min Ultra, så jeg ender nok med at købe en pistol mere, en infinity eller Evo fra den super butik i Nordjylland ;) til fin nål og den gamle Ultra til 0,4 eller 0,5 nål.
.
Den video jeg fandt er her. https://youtu.be/2Hxwev8c53o den er lidt lang, men den forklarer ret godt, det med fejlsøgning !!
.
Warley