News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Forkortelser

Started by Frede, 01 January, 2004, 23:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frede

Er der andre end mig som bliver irriteret over at sidde og læse tråde som er fyldt med et utal af forkortelser som det ofter tager laang tid at afkode? Kunne det ikke være fedt hvis man enten havde et sæt "autoriserede" forkortelser, eller hvis man simpelthen ikke kan overkommer at skrive space marine, trial assault rules, land raider og så videre. kunne man så ikke skrive en nøgle til sine forkortelser, så det var muligt at afkode for alle andre.

- bare et lidt tømmermænds fuldt sur opstød -
Frede

BB

Som moderator forsøger vi at komme sms-sproget til livs.
Jeg ved ikke om det er dette der er problemet, men hvis det er, er du velkommen til at trykke report til moderator.

quota

Quote from: BB on 02 January, 2004, 09:52:54
Som moderator forsøger vi at komme sms-sproget til livs.

d r da l33t at bruge 4kortelser! ;D

Tror nu der blev ment warhammer forkortelser, hovedsageligt 40k gætter jeg, udfra eksemplerne. Den slags forkortelser kommer helt automatisk, og efterhånden bliver de standard brug. Det er ligesom dvs, osv, og den slags. Vi ved alle godt hvad det står for; det samme vil ske med disse forkortelser. Men det sagt, så er det da ikke nogen dårlig ide at lave et 'bibliotek' med disse til nye folk.

Oh btw. Jeg kender det kun alt for godt. Når jeg læser 40k forummet en gang imellem står jeg nogle gange helt af pga diverse forkortelser :P

Anaxagorax

|-|\/4|) £|2 |)3|2 |\|ü G4| |v|£|) |=0|2|<0|2+3|53|2?  ;)

men seriøst, nogle gange er det nemmest i lange regelforklaringer og lignende at bruge de mest gængse forkortelser for henvisninger til regler, som fx TAR, ATSKNF, MoCU osv som bruges i de fleste fora på nettet. de fleste kan nemt regnes ud, men en ordbog til de "nye" kunne da være en meget god idé.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

losse

denne form for klager har jeg set på mange forskellgie fora. (tro mig, MANGE), men de plejer ikke at virke, for folk bruger da stadig forkortelserne. Hvis man har et problem med at tyde en forkortelse, så spørger man da bare...

men en ordbog ville da være en udmærket ide.