News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

European Warhammer Championship 11-12 august 2007

Started by El Rey, 23 October, 2006, 19:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndersN

Det der med at man skal betale for overhovedet at have en chance for at komme med er da dybt godnat.

På den måde gider jo kun dem der tror de har en pæn chance for at komme med (fx sidste års hold) jo betale. Det er da den sikreste måde at gøre det til en elitær venneklub, hvor der oven i købet er penge på spil (minder jo derudover også om brugerbetaling...  er det mest velhavende spillere, der skal turde satse på at komme med? ;)).

Jeg synes i øvrigt at kOOn har ret i at ranglisten ikke skal tælle tilbage fra halvfemserne - Det skal kun være for 2006 (og 2005 kan godt tilføjes, for at øge den "statistiske præcision" efter min mening).

Vh Anders
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Marloch

Det er vel bare de sidste 12 måneder på ranglisten, fra en given dato, f.eks 1 feb. som skal tælle med. At regne i hele år mener jeg er dumt, med mindre skæringsdaton ligger fast hvert år.. hvilket den måske skulle gøre alligevel.
Nightshift United - You are going down.

Gulbech

Ved udelukkende at tage for det sidste år, betyder det reelt at det er dem som spiller flest turneringer som vil deltage, ikke nødvendigvis dem der spiller bedst. Dette har selvfølgelig betydning for mig, eftersom fx Nifcon ikke kommer på, og så har jeg ikke rigtig noget i forhold til hvis nifcon var med, og det gør mig nødvendigvis ikke til en dårligere spiller.

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Asger

Men du bliver heller ikke en god spiller af resultater der er 3-4 år gamle.

Asger

corky

Det skal siges at jeg ikke på nogen måde har forventniger om at blive udtaget til noget eller vil udtages til "Landsholdet".
Men ved kun at medtage det sidste års turneringer kan man støde ind i nogle problemer:

1. Så vidt jeg har forstået ranglisten, så har vi ikke mulighed for at nulstille alle på 1600 point i starten af alle år, og derfor vil vi nemt få nogle spillere der hopper højt på ranglisten fordi det er gode spillere der starter året betydeligt lavere end deres placering på ranglisten berettiger til.

2.  en spiller der er ude at rejse et halvt år, eksempelvis Daniel Hedegaard vil ikke have nogen mulighed for at deltage.

Jeg tror ikke man for problemer med folk der vandt mange spil for et par år siden og derefter er knap så aktive, fordi det alligevel kræver at man vil tage 1 uge ud af sin kalender i sommerferien og rejse til det gudsforladte sted Polen for at lugte sammen med andre Nørder.

Overordnet er Ranglisten også i mange sammenhænge misvisende, fordi alle turneringer vægtes lige, så f.eks. en sejer ved Slaget på Heden giver det samme som en sejer til eks. GF eller CQ.
Jeg vandt eks. alle mine spil til Slaget på Heden og for nok et lille hop på ranglisten, selvom jeg til Nifcon fik tæv.
hvis vi skulle kigge på de mest kompetente spillere ud fra turneringer, så burde vi finde 10? større turneringer, og kigge på dem der var kommet i top 5 inden maling. Og derudfra finde de bedste.

Hvis Man gjorde det på denne måde, kunne man evt. også overveje om det skulle have indflydelse hvilken hær man spiller, da nogle hære er nemmere at vinde med end andre, og at toppen i Danmark, sjovt nok spiller meget ens hære til turneringer(ikke så udbredt mere).

Jeg helder nu mest til at nogle af de rigtig dygtige spillere, som har godt overblik til miljøet vælger holdet, da jeg tror at det giver det bedste og mest alsidige hold.

just my 2 cent
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

El Rey

Jeg tror vi har fundet ud af hvordan vi finder vores spiller I år. Enig med Corky at bare se på et år virker ikke. Men hvis man ser på et år også den samlede liste burde de give et billede af hvem der er gode og stadigvæk er det eller aktiv.

Quote from: corky on 22 November, 2006, 15:01:46

1.   Så vidt jeg har forstået ranglisten, så har vi ikke mulighed for at nulstille alle på 1600 point i starten af alle år, og derfor vil vi nemt få nogle spillere der hopper højt på ranglisten fordi det er gode spillere der starter året betydeligt lavere end deres placering på ranglisten berettiger til.

Det kan man godt, og man kan også se på ranglisten et år af gangen nu.

QuoteOverordnet er Ranglisten også i mange sammenhænge misvisende, fordi alle turneringer vægtes lige, så f.eks. en sejer ved Slaget på Heden giver det samme som en sejer til eks. GF eller CQ.
Jeg vandt eks. alle mine spil til Slaget på Heden og for nok et lille hop på ranglisten, selvom jeg til Nifcon fik tæv.
hvis vi skulle kigge på de mest kompetente spillere ud fra turneringer, så burde vi finde 10? større turneringer, og kigge på dem der var kommet i top 5 inden maling. Og derudfra finde de bedste.

Det er jo så lige meget hvor du spiller kampen. Hvis du vinder over mig til SPH skulle det så ikke være så godt som hvis det var til GF? Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, der er flere gode spiller til GF end SPH. Men du får jo så ikke så mange pts på listen ved at vinde over en dårlige spiller. Så det ser jeg ikke som et problem.

Asger

Bare en lille opdatering, med forespørgsel.

For tiden bliver der arbejdet for at inkludere muligheden for at tjene ½ point ved at få uafgjort. En mulighed der sidste år var der teknisk, men ikke i praksis.

Mit eget forslag er at der gennemsnitteligt skal være en 20-25% draws (Danmark skal dog som en selvfølge vinde alle deres kampe...), hvilket giver en margen der kommer til at ligge omkring de 88-90 ud af 160 for at få en sejr.
Jeg ved at Kent også støtter en margen der ligger ca. i dette område, men ville lige tjekke med resten. Hvad siger I?

Asger

PS Er der en moderator (Kent?) der måske ville rydde op, eller flytte dele af denne tråd? Den er meget uoverskuelig nu, og kan ikke fuldt ud bruges til nye diskussioner eller opdateringer længere.

Norx

Hmm nu har jeg ledt lidt rundt på de 2links fra den første post, men kunne ikke finde noget om den sideløbendet tunering ???

Nogen der ved noget om den???
Basballen's private gulvklud

mcpolle

Har vi fundet ud af noget mht. hvordan vi skal stil et hold op???

Vil gerne ved hvis rangelisten kommer ind i billede, og hvis det gøre hvordan, fra sidste år og næste år??? Elller hvad???

Også ved vi hvis BRB kommer til at står på RL??

Tak på forhånd

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

ul

Nu har det vist sig at jeg også skal en tur til polen til næste EWC.

Jeg er blevet inviteret af Jedy til komme over og være med-dommer, hvilket jeg har sagt ja til :)
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

El Rey

Yep det var mig der forslog det. Et led i min plan om at drikke dig fuld i billige vodka og udnytte dig på helt ubeskrivelige måder.  ;D

El Rey

Der er kommet en side med ETC, dog er den stadigvæk i opstart: http://abfab.net/

Hvis nogle af dem der var med sidste år har lyst til at skrive lidt om deres oplevelser er I meget velkommen. Jeg har ladet mig fortælle at folk især gerne vil høre hvad vi Dansker synes og ETC og Warhammer. Så håber der er nogen der gider at skriv lidt til siden også sende det til mig så jeg kan sætte det på.