News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Skaven

Started by Vedel, 22 January, 2007, 16:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vedel

Hej Gutter....

Spørgsmålet med rottehæren er jo hvad vi egentlig vil med den?? Skal vi have en SAD-hær eller en horde til at nakke andre rottehære ol.?

Kommer derfor med to eksempler i de næste to posts:

Her er skyde-magi-hæren fra helvede:

Warlord. GW. HA. Shield. Warpstone Amulet(4+ Ward, dør på 1'er efter spillet)
Engineer. StormDeamon, Warptsone Charm(Reroll)
Engineer. 2 Scrolls
Engineer. 1 Scroll

24 Clanrats Full Command. Ratling Gun
24 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun
22 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun

20 Stormvermins. Full Command. Banner of the four black winds.

28 Slaves. Mus and Champ
22 Slaves. Mus
21 Slaves Mus.
3*5 Night Runners

1 Rat Swarm

5 Gutter Runners Tunneler
3 Gutter Runners Tunneler

2*10 Jezzails.

Lynkanon.

One rat to rule them all:-)

Vedel

HORDEN:

Warlord. GW. HA. Shield. Warpstone Amulet(4+ Ward, dør på 1'er efter spillet), Weeping Blade

Engineer. 2 Scrolls
Engineer. 1 Scroll og Stormdeamon
BSB med Stormbanner

24 Clanrats. Full Command. Ratling Gun
21 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun
21 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun
3 X 20 Clanrats. St. Mus

27 Slaves med Mus og Champ
5 X 21 Slaves med Mus

3 Giant Rat Packs

3 X 5 Night Runners

1 Rat Swarm

2 X 5 Gutter Runner Tunneling Team.

Overvejer lidt om den sidste hær måske er FOR stor.... Hæren vil kunne sættes ind mod det meste og undgå at tabe pga. en ren overflod af offerenheder.

MVH Vedel

Jan D'Souza

Jeg tænker faktisk på at en blanding af de to ikke ville være tosset. Ved godt at systemet ligger op til One Trick ponies, men Skaven kan tage sig af nærmest alt, hvis den er balanceret. Jeg tænker at det derfor er godt at have en sådan hær i baghånden. Desuden ville man også kunne sætte den på bordet, uden at fjenden ville kunne finde en nemesis modstander.
Man kunne ydermere overveje en bsb med storm banner, og/eller en gråseer på klokke (ved godt du har dårlige erfaringer Daniel ;)). Men men men. Skaven er nasty uanset, så bare lige lidt tanker.

Mvh. Jan

Gulbech

Jeg må tilslutte mig Jan her. Yderligt vil jeg mene det er en af de hære man kan stille frem, og derfor skal den helst være meget all round, og det er en standard skaven hær bestemt.
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Vedel

Det vil så sige at en hær som denne ville være bedre:

Warlord. GW. HA. Shield. Warpstone Amulet(4+ Ward, dør på 1'er efter spillet), Weeping Blade.
Engineer. StormDeamon, Warpstone Charm(Reroll)
Engineer. 2 Scrolls
Engineer. 1 Scroll

24 Clanrats Full Command. Ratling Gun
24 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun
23 Clanrats. St. Mus. Ratling Gun
23 CLanrats. St. Mus,

31 Slaves. Mus and Champ
22 Slaves. Mus
21 Slaves Mus.
21 Slaves Mus.

3*5 Night Runners

3 Giant Rat Packs.

1 Rat Swarm

2*7 Jezzails.

Lynkanon.
Her er så en hær med kun 14 Jezzails, men til gengæld 5 mand i begge tunnelign teams, samt en enhed klanrotter, slaver og giant rats mere. Hæren vil indeholde 258 figurer og masser af skodenheder der kan ofres, og samtidig er der alligevel 4 Lynspells der kan kastes per tur+14 Jezzails+3 Ratling Guns og en lynkanon!

MVH Vedel

Jan D'Souza

Jeg synes hæren ser ond ud. De point du bruger på generalen er selvfølgelig en smagssag. Jeg er også af den mening at globadiers på 2 stk er en god enhed.

Mvh. Jan

Vedel

2 Stk. Globadiers kan såmænd være okay, men de er bare så nemme at dræbe med d6 Str 3/4. Synes Weeping Blade er et godt item på generalen, da det giver nye muligheder, men det kan da selvfølgelig stå til diskussion om det bør med.

MVH Vedel

Asger

Den sidste variant er nok den jeg bedst kan lide. Jeg synes også det er fint med weeping blades.

Hvad er din erfaring med swarmen? Kan den bruges til noget i 7th edition? Hvis den stryges er der lige en smule flere point.

Ting de point kunne bruges på:

*Gutter runners. En enhed bliver altså en del bedre ved lige at komme op på 6 eller 7, hvis de alligevel skal være store. Alternativt ville jeg nok foretrække at have 7 og 3, hvis du ikke ville bruge flere point på dem. Så har man en lille "ofre" enhed, og en der kan true regimenter.

* Globardiers i enheder af 2. De laver alligevel ikke panic længere, og jeg vil hellere have at han kaster på dem end night runners. Dette ville også give dig 2 ekstra deployment entries, hvilket er godt i sig selv.

Mvh
Asger

Vedel

Quote from: Asger on 25 January, 2007, 12:09:47
Den sidste variant er nok den jeg bedst kan lide. Jeg synes også det er fint med weeping blades.

Hvad er din erfaring med swarmen? Kan den bruges til noget i 7th edition? Hvis den stryges er der lige en smule flere point.

Ting de point kunne bruges på:

*Gutter runners. En enhed bliver altså en del bedre ved lige at komme op på 6 eller 7, hvis de alligevel skal være store. Alternativt ville jeg nok foretrække at have 7 og 3, hvis du ikke ville bruge flere point på dem. Så har man en lille "ofre" enhed, og en der kan true regimenter.

* Globardiers i enheder af 2. De laver alligevel ikke panic længere, og jeg vil hellere have at han kaster på dem end night runners. Dette ville også give dig 2 ekstra deployment entries, hvilket er godt i sig selv.

Mvh
Asger

Jeg har ikke prøvet swarmen i 7th endnu, så det ville klart være en overvejelse at skrotte den. Evt. kunne jeg så bruge pointene på 2 Globadiers og 2 Gutter Runners. Så ville jeg have en enhed på 7 og en på 5.

MVH Vedel

Ps. Noget jeg selv har overvejet var at dele de 3 Giant Rat packs op i 3 enheder... Så ville de ikke kunne noget individuelt, men være irriterende enheder i sig selv.

Daniel

Ved ikke helt med Gutter runners på 7. De bliver sgu lidt dyre så...

Til gengæld vil jeg klart anbefale at splitte ratpacket op. De giver større chance for panik-tests men de er jo geniale til at vinkle.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

mcpolle

Jeg brugt tre enheder af giant rats til BrB test turneringen, og de virkede great for mig, havde også 2*2 Globadiers med, og de er meget god bare for at sætte op 2 choices og har kun sææte op 40pt..

Bare en ide

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Vedel

Quote from: Daniel on 25 January, 2007, 15:58:25
Ved ikke helt med Gutter runners på 7. De bliver sgu lidt dyre så...

Til gengæld vil jeg klart anbefale at splitte ratpacket op. De giver større chance for panik-tests men de er jo geniale til at vinkle.

Daniel

Ja, men andre slave-regimenter, gnoblars og lignende infanteri uden armour, tager også mange wounds fra sådanne 14 angreb. De kan hvis de kommer i siden eller ryggen selv tage disse delinger ud. Der betyder de ekstra angreb meget.

MVH Vedel

Grøfte

rigtig fin hær, jeg har dog et par små ændringsforslag
for det første har du overvejet at køre 5 og 9 med jezzails, bedre for panik og i følge min erfaring også bedre i set up

der næst ville jeg droppe swarm og et rat pack og køre med 2 små packs og 3*2 globadiers de sidste point vil jeg bruge på 5 light cav deres 16" range kan være rigtig rar

endelig vil jeg gøre som Asger og lave tunnelers 3 og 7
just my 2 cents

Grøfte

Vedel

Hej Wilhelm,

Det med Jezzails er rigtigt nok. Sådan har jeg også selv spillet dem tidligere. Det med light cavalry skal lige afprøves, men vil da være en overvejelse værd.

MVH Vedel

Daniel

Det med light cavalry er sjovt nok men ikke særligt effektivt.

En af skavens styrker er jo netop at der ikke er så meget at gå efter. Imod de fleste hære vil 5 kavalerister blive blæst af bordet inden du nå at sige: "A Hejer Wedel, Or A Æ Sinke".

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Vedel

Quote from: Daniel on 26 January, 2007, 09:24:27

En af skavens styrker er jo netop at der ikke er så meget at gå efter. Imod de fleste hære vil 5 kavalerister blive blæst af bordet inden du nå at sige: "A Hejer Wedel, Or A Æ Sinke".

Daniel

Var sådan set også hvad jeg tænkte, men er nu ikke engang så sikker på det. Det burde være relativt nemt at gemme dem bag regimenterne, og magi med No LOS vil jo nok blive brugt på Ratlings. Derfor er jeg ikke så sikker på at de bare bliver blæst væk....

MVH Vedel

Gulbech

Jeg vil give daniel ret, de er et ret udsat mål, samtidig bevæger hele din hær sig ret hurtigt i forvejen, så ved ikke helt hvor nødvendigt det er. Det er trods alt en del point der skal lægges i dem.
Yderligt kan jeg kun være enig med 2 x 2 globadiers osv, ikke noget mere frustrerende end at man selv skal sætte hele ens hær op før modstanderen sætter bare noget op som er interessant.
- Ask Gulbech Jensen

Vedel

Lader til at der er enighed omkring globadiers, så jeg tager 2X2 med..... Så er der 2 Rat Packs, 2X2 Globadiers, 3X5 Night Runners og 4 regimenter slaver. 9 entries, og der vil være sat op for under 400 pts.  :)

MVH Vedel

Gulbech

hehe og det er mere end hele min hær :P
- Ask Gulbech Jensen

Vedel

Hej Gutter....

Så der blevet spillet noget Warhammer i løbet af det nye år, og det er også lykkedes mig at få spillet lidt med rotterne og varianter af det der bliver ETC-hæren.

En observation der er blevet gjort er at rat Swarms ikke længere er noget som helst værd. 2 Globadiers kan i de fleste tilfælde udfylde samme rolle. Den bliver derfor strøget fra listen.

Regner med at bruge pointene på 2*2 Globadiers.

MVH Vedel, som skal huske at skyde en Night Runner i sine delinger ;)

Asger

Hej Vedel.

Kan du ikke lige poste en kopi af din hærliste som den ser ud lige nu. Der er jo lavet nogen ændringer siden den sidste du postede.

Asger

Grøfte

her er mit forslag til en skaven hær, den er lavet lidt efter Vedels preferencer. Hvis jeg selv skulle spille den ville jeg droppe weeping blade et clanrotte- og et slave regiment og købe en giant. Men det er nok bare mig?!

1 Warlord Warpstone Amulet E.Shield
     Weeping Blade

1 Warlock Engineer Dispel Scroll

1 Warlock Engineer 2 dispel scroll

1 Warlock Engineer Warpstone Charm Storm Daemon

22 Clanrats Standard; Musician champ Ratling Gun

22 Clanrats  Standard; MusicianRatling Gun

22 Clanrats Standard; Musician Ratling Gun

20 Clanrats  Standard

3 x 21 Clanrat Slaves Musician

31 Clanrat Slaves Musician

3 X 2 Poison Wind Globadiers

3 X 5 Night Runners

3 X 1 Giant Rat Pack

5 Gutter Runners Tunnelling Team

3 Gutter Runners Tunnelling Team

2X9 Warplock Jezzail teams

1 Warp-lightning Warp Cannon

2250

Vedel

Er pa ferie gutter, men noget ala det Wilhelm har lavet. I far en liste sondag.

Vedel

El Rey

Alle slave enheder skal være på min 25. Også et par af clanrats enhederne. Nu man skal være 5 bred har man brug fro lidt flere modeller i enhederne.

Asger

Så kom med et forslag til hvordan du synes de point bedst kan findes.

Asger