News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Golden Templars

Started by Belial, 20 February, 2007, 10:35:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Belial

Til dette projekt skulle jeg starte en ny hær op.

Jeg har i forvejen en vanilla marine hær som har fulgt mig i tykt og tyndt gennem mange år, så det skulle gerne være noget anderledes.

I et øjebliks frustration over Gatling-fex tyranider havde jeg købt en eldar hær med masser af skimmers og andet væmmeligt stads. Men eldars er bare ikke mig og Simon "Dark Horse" Darre har allerede en blog med eldars, så den gik ikke. Jeg bladrede desperat gennem diverse gamle White Dwarfs og Codex ditten og datten for at finde min nye hær. Men hver gang stoppede jeg ved mit elskede Space Marine Codex. Mens jeg diskuterede oplægget til "Tale of two Gamers" med Jaspar kom jeg pludselig i tanke om noget. For længe siden var jeg så småt begyndt på et alternativt SM Chapter (af eget design), som var blevet skrinlagt for et år eller to siden.
Bevæbnet med lommelygte og ulden trøje kravlede jeg ind i skunken for at se hvor resterne af projektet var blevet af.
Det blev til 14 marines og en enkelt på en bike. Ja, ja. Så har man da en begyndelse.

Her ses et nogle af de fundne modeller:

Min ide til hæren formede sig omkring de eksisterende modeller i bedste GW stil.  ;D

Min tidligere hær havde indholdt en del terminators, en til to dreadnoughts, standard marines og assault marines. Ofte var hæren meget defensiv i natur med mulighed for counter-strike. Jeg ønskede en mere aggresiv hær som kunne udfordre min spillestil plus at hæren jo skulle være anderledes.

Bikes er typisk en enhed jeg har undgået i fortiden. De er forholdsvis dyre, sårbare (i forhold til prisen) og mange andre hære har IMO bedre lignende enheder. Hvorfor så bikes? De er cool, de passer godt ind i en agressiv hær, de er hurtige (hurtige scoring units er guld i missioner) og kan bruges defensivt hvis man skulle rende ind i en hard-core assault hær. Eftersom min hær bliver meget assault orienteret er det også rart med et par meltaguns på bikes når tanks og lignende skal nedkæmpes. De passer ligeledes godt ind i det fluff jeg havde tiltænkt hæren, men de skulle gerne være elite enheder eller kunne vælges som troops. Derfor valgte jeg Be Swift As The Wind.

Kernen i hæren.
Kernen i hæren skal gerne ende med at være et par 10 mands squads af space marines. De kan tåle masser af tæsk uden at blive rasende dyre. Eftersom jeg ønskede en aggresiv hær valgte jeg følgende trait: Take The Fight To Them.
Det giver dem et rigtig fornuftigt nærkampspotentiale som udbygges med at de skal have Rhino transports til at nå over slagmarken.

Jeg døber jer hermed Golden Templars.... (hvorfor vil fremgå når vi når til at skulle male).

Som de stolte, skinnende riddertyper Golden Templars er, finder de alle former for stealth kujonagtigt og tricksy. Derfor valgte jeg at give dem Have Pride In Your Colors.

Golden Templars var (under et andet navn) tæt på at blive udryddet, så Aspire To Glory virkede som det logiske valg. Ligeledes var det jo meningen at jeg ville prøve noget andet end terminators og dreadnoughts (jeg vil dog ikke udelukke at en enkelt squad finder vej i hæren på et senere tidspunkt - conversion mulighederne er MEGET fristende).

Det var så det indledende fodarbejde. Mit næste projekt bliver at få brygget en 1000 point hær sammen og indkøbt de forskellige modeller. Jeg regner med attack bikes, bikes og rhinos som prioritet.

Mit største problem er dog min chef. Jeg er lidt i vildrede mht. hvilken type jeg skal vælge. Til at starte med vil jeg nok nøjes med en 2 wounds som så kan opgraderes senere. Jeg vil meget gerne have ham på en bike og indtil videre virker en chaplain som det mest logiske og billigste valg.

MVH

Belial

Fluff for Golden Templars følger....

Belial

Pavallon

Deep within the Ultima Segmentum lies the planet known as Pavallon in Imperial records. Pavallon is a feral world with middle age technology. The main population of Pavallon work as peasants or merchants. The elite class of Pavallon society is the Barons and Kings that rule their independent realms. The continents of Pavallon are covered in large forests, roaring rivers, towering mountain ranges and vast, fertile fields which are jealously guarded by immense castles and fortifications. Often towns and villages are also fortified to defend against invaders and bands of thieves.

The knights of Pavallon

The realms of Pavallon are in a constant state of war. Disputes over land, wealth and occasionally women are settled on the battlefield. The warrior elite of Pavallon are therefore skilled warriors favouring the art of close, personal combat often on the backs of mighty warhorses.

The Golden Templar

On an isolated, mountainous peninsula lies the Castle of the Golden Templar. Most people think he's a myth, but many of the knightly orders of Pavallon recognize the Golden Templar as the ultimate warrior on Pavallon. According to legend any man who can best the Golden Templar in combat will win glory and fortune beyond his dreams.
So far none has succeeded, but this doesn't stop the bravest knights from traversing the dangerous mountains passes, that lead to the Castle, in order to try their luck. Fortune favours the brave is the creed of most knightly orders on Pavallon.

The secret of The Golden Templar

The Golden Templar is in fact real. He's the legendary Chaplain Guy de Malvoisin of the Golden Templars space marine chapter. His duty is to face the knights of Pavallon in mortal combat and select the ones he deems worthy of a new life as a Golden Templar space marine. The unworthy however are either killed or used as servitors in the Golden Templar complex beneath the castle. For this trial Malvoisin uses the same type of ancient armour and weapons as the knights he face, but so far he's never been defeated.

The Golden Templars

Little is known of the origins of the Golden Templars. Many scholars believe them to be the descendants of the Golden Dragons space marine chapter that was presumed lost fighting ork forces in the Ultima Segmentum more than a millennium ago.
Whoever they are, they do not adhere to the standard codex that so many other marine chapters do. The Golden Templars favour the art of close combat and often utilize large numbers of space marine bikes to get in the thick of battle as soon as possible. This may be due to the fact that the Templars are recruited from feral knights who favour these tactics, or maybe some other unknown factor.
The Templars are allowed to display the helmet crest of their previous knightly orders, and favour ancient style weaponry coated in a special adamantium alloy that makes them quite deadly. The traditional space marine helmets are also shaped or modified to look like ancient helmets of the knightly orders by skilled artificers. The Inquisition frown upon these alterations but so far the chapter gene-seed has proven stable, and the Golden Templars are determined fighters who apparently follow the guidance on the emperor.
The Chapter Master Gerard de Brassi is a pious man, who guides his men in combat as well as in prayer. His chapter is not yet up to full strength, and the legacy of ancient campaigns has left the chapter with very little in the form of veterans. The favoured combat style of the Golden Templars makes for many heroes, but also for quite a few casualties. Therefore most veterans are assigned to lead their brothers into combat, rather than fight in squads of their own.

MVH

Belial

Mere fluff følger på et senere tidspunkt...

superSkip

fede figurer Morten, ;D de ser forsten super godt når man dipper guld malet Marins 8). glæder mig til at se den færdig hær.

Thor
"når, er det sådan vi spiller"

Belial

Det er nemlig rigtigt Thor. Din copy-cat.  ;)

Modellerne er forøvrigt converted med bretonnian hoveder (duh) og våben, arme og bits fra chaos marauders.

MVH

Belial

Hoppe

Jeg må indrømme at jeg ikke er meget for dine bretonian hatte! :o Jeg tror det ville se MEGET sejere ud hvis du skar hjelmen til så kun ridderhjelmen uden dimser var tilbare, for det er selve ridderhjelmene der er seje (synes jeg). Desuden giver det et mere gothic udtryk der passer bedre til 40 k uden at du mister dit riddertema.
Jeg har selv skåret en hjelm til med stor succes, hvis jeg selv skal sige det, forskellen er forbløffende... :)

Bikes passer jo fint til dit riddertema du kan endda laver powerlances som våben til veteran sergeants...

Jeg ville vælge en chaplain på Bike (sort ridder) med en croziuslanse og combat shield og holde dem sammen med bikes, de kan charge sammen. Jeg ser chaplainen skrige For The Emperor meget højt og booste "riddernes" morale!

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Honsou

Jeg er enig, de der tyrehoveder, graler og hvad der ellers er af underlige statuer på hjelmene er underlige i fantasy, og passer endnu dårligere ind i 40k. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Roar

Jeg skal ikke kunne vurdere, hvad der passer ind i hvilket fluff-univers, men jeg må istemme mig koret. Hovedpragten skrævvrider modellernes balancepunkt, hvilket kun bliver værre, hvis du havde tænkte dig at male deres rustning guld og så give fabeldyrerne en eller anden pangfarve. Skær dem af.

Derudover sånes jeg så konceptet holder! Jeg har altid været lidt fascineret af feudal worlds.

Roar
Roar Melgaard Gaardsøe

Belial

Ej, hvor er jeg ked af at høre det.

Jeg kan nemlig rigig godt lide "hattene" og jeg synes de giver marines'ene den højde og imponerende udstråling som de ellers mangler når man stiller dem ved siden af f.eks. en IG soldat.

Jeg vil bestemt overveje jeres råd (og takker for dem), men umiddelbart får hattene lov at blive.

MVH

Belial

PS: Jeg kan dog godt lide ideen med lanser, men var bange for at det mindede for meget om White Scars.

Powerfist

Jeg gad godt se en malet f?r jeg kommenterer dem.
Thomas Powerfist Bærentsen

Anarion

Synes bestemt ikke hattene ødelægger noget, men tror også man skal se dem malet, før man rigtigt kan sige noget.

Fedt fluff :) Er helt vild med det.

Belial

Jeg står i en sky af spray malling og bejdse dampe, så det første "resultat" skulle være på trapperne indenfor de næste par dage.

MVH

Belial

Belial

Her er den "teknik" jeg har valgt at bruge.

Først grundes figuren med guld-spray, derefter dippes den i trip-trap bejdse (908).

Nu skal der så detaljer på og flere farver før den skal dippes igen. Til sidst skal den have lidt touch up med sølv som kant og måske lidt highlights her og der.

MVH

Belial

Tc

En af mine kammerater har en stak space marines, som også er konverterede med Britonian ridder hoveder, og jeg synes overhoved ikke at det ødelæger noget.
Stemmer også for at du skal have en Chaplain med...Kan godt lide tanken om den "Sorte Ridder" som fører an på en bike.

Ellers Thumb up for projektet. Ser cool ud, og som de andre glæder jeg mig til at se en af dem med farver på.  :D
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Belial

Hæ. Glæder mig lidt til at lave "Den sorte ridder".

Her er så en Veteran Sergeant med PF og bolt pistol:

Han mangler basearbejde og et par high-lights, så er han klar til at gå i lag med Jaspars X-styrke.

MVH

Belial

Grudgebearer

Virkelig godt fluff :D

Mht marinerne syntes jeg ikke rigtig hjelm prydelsen passer :-\

Men hvis du lader dem blive på dine Sargeants, som deres "badge" tror jeg det passer bedre :)

Ps: Den Sargeant ser da ikke dårlig ud :)
... They took me by surprise. My last option was to dye my beard orange. Now i thread the path of the slayer. And those who oppose me, stand no more...

Jeg har solgt mine dværge! Buuhuuuhuuuuuu

Belial

Jo tak. Her er den færdige version. Det er lynhurtigt og giver et ok resultat.

Jeg er altså hooked på de "hatte". Jeg kan ikke gøre for det.  ;D

MVH

Belial

Gil

Må jeg foreslå at du maler alle de "gummi tuber" mellem armour delene sort, det gør meget for modellen både "realisme" mæssigt og kontrast agtigt.
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

Belial

Nå ja. Klart nok. Ellers ville han nok have lidt bøvl med at bevæge benene.

Nice detalje. Tak.

MVH

Belial

Roar

Kan du så ikke lige så godt male dem grå? Så får du lidt mere ud af dippen.

Roar
Roar Melgaard Gaardsøe

Belial

Jo. Det var da en glimrende ide. Så giver det da lidt effekt.

Den må jeg lige huske til dækkene på motorcyklerne. Hvilken Citadel grey skal jeg mon bruge?

MVH

Belial

Roar

Codex Grey muligvis? Evt blandet med lidt sort? Eller måske endda en lile dråbe mørkerød?

Jeg synes ihvertfald du skal holde dig langt væk fra shadow grey - du har allerede rød og gul på figuren, så lad os bare holde os fra blå oveni :).

Roar

Roar Melgaard Gaardsøe

Belial

Fint. Det vil jeg prøve. Tak for rådet.

MVH

Belial

Henrik

Mal også gerne basekanten sort. Det er jo ikke 1994 ;)
Henrik Jensen
Min figurspilsblog

Tulsa Doom

Hvad med individuelle våbenskjolde på skulderpuderne til sergents og officererne? Det vil da falde ret godt i tråd med deres fluff.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Belial

Base-smase. 94 var et godt år.  ;)

@Tulsa: Jo, det var bestemt en mulighed.

MVH

Belial