News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Brettonians

Started by Asger, 22 June, 2007, 16:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Kent der skal laves en Brettonian hær med hornet.

Mit forslag er; Lord med reroll mod S5+, 2 Scroll Caddies, et anti flyve horn et sted, 3 enheder realm, tre enheder errant, 5 pegasus knights, og evtuelt en enhed knights der ikke er bange for psychology eller kan rerolle ;)

Asger

El Rey

Ok, her er et forslag til en bret hær. Normalt har jeg ikke spillet med lvl 2, men kun lvls 1 i 7 ed. Men efter en snak med Wilhelm tænkte jeg at jeg ville prøve det igen her i 7 ed. Hæren se således ud:

1 Bretonnian Lord  226 Pts
     General; Heavy Armour; Knightly Vow
     Virtue of Audacity (1st) [30]
     Sword of Heroes [35]
     Tress of Isoulde [20]
     Enchanted Shield [10]

1 Paladin Battle Standard Bearer 124 Pts
     Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
     Sword of Might [20]
     Gromril Great Helm [30]

1 Damsel of the Lady  169 Pts
     Magic Level 2; Barding
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Damsel of the Lady 159 Pts
     Magic Level 2; Barding
     The Silver Mirror [40]

1 Damsel of the Lady 164 Pts
     Magic Level 2; Barding
     Falcon Horn of Fredemund  [45]

7 Knights of the Realm  217 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
     War Banner [25]

7 Knights of the Realm  192 Pts

5 Knights Errant  107 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow

6 Knights Errant  127 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow

6 Knights Errant 141 Pts

11 Peasant Bowmen Skirmishers 77 Pts

4 Pegasus Knights  250 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Knightly Vow

7 Grail Knights 296 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 58

El Rey

Nogen der har nogle kommentær til denne hær? Og er der nogle der har en bret hær jeg kan låne til ETC?

Asger

Har du ikke selv en Bret h?r? Det troede jeg ellers?

Hvad var argumentet for at tage lvl 2 magere med? Hvis du laver dem om til Lvl 1 (som jeg synes du skulle inden at have h?rt argumenterne) kunne man overveje at ?ndre den ene mager med hornet til en helt. Ellers synes jeg at alle dine magic item valg ser helt rigtige ud.

Jeg ville foretr?kke at alle errant enhederne var p? 6 mand, og at de alle fik en standard at vifte med. Hvis du lavede ovenst?ende ?ndringer ville du miste en dispel dice, vinde en sl?s helt, have bedre errant enheder og stadig have ca. 60pts tilbage at lege med. Pointene kunne bruges p? at lave den ene errant enhed om til en 9 mands enhed.

Asger

El Rey

Jo jeg har selv en bret hær. Dog er den ikke malet sådan i top standard(nogle mener ikke den er malet). Så det vil nok være bedst at stille med en bret hær der er malet i mere traditionelle farver.

Normalt spiller jeg også kun med lvl 1'er og jeg er også villig til at lave det om til det igen. Grunden til at jeg lavede dem til lvl 2, var en snak Wilhelm og jeg havde. Deres magi kan være ret godt, dog er det lidt en chance at tage, for man kan også være uheldig at få noget skod. Dog giver det hæren et element mere at spille på. Engang i mellem kan det være svært for hæren at komme frem hvis modstanderen har en masse små units han kan stille i vejen. En spell som wolfs hunt, kan også vinde et spil for en. Men vil lige prøve at lave en med 2 lvl 1'er også.

Mht erranty units på 5 uden banner, er det lidt en offer enhed. Det kan være rart nok at have nogle enheder man kan løbe frem med også enten flygte med eller lade blive charged. Så vil ikke være så vil med at give dem banner. Tit vil de også charge ind sammen med en anden unit der så har banner.

ul

Jeg vil kraftigt opfordre at nogen(tm) låner kent en bret hær der ikke er direkte pinlig for Danmark, og ja, jeg er en af dem der normalt mener at den ikke tæller som malet.

Og ja, jeg syntes det ville være direkte pinligt for Danmark at en del af det danske hold stiller med en hær der kun tæller som malet hvis male dommeren er lidt gavmild.

Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

Asger

Men en spell som wolfs hunt kan vist kun vinde spillet hvis du får den på to eller flere af dine magere. Ellers skal du slå irresistible force. Jeg synes ikke det er det værd.

Det kan selvfølgelig være rart at have en offer enhed, men for kun 34 pts mere bliver det pludselig en ret hård enhed. Den får både en rank et banner og en model mere. Plus det gør at du kan få look out sir med dine karaktere hvis de bliver tvunget til at joine den (en lille fordel, men alligevel). Sådan 6 errants med banner kan ofte holde et charge fra ret hårde ting hvis de er inden for både BSB og General. Selv Chosen Chaos Knights vil ikke nødvendigvis breake dem på charget. Selv hvis de er khorne og har warbanner vil de i snit teste på en 5 er med reroll.

Jeg ville stryge de levels på magere, det ovenstående er bare forslag til hvordan du kan bruge pointene.

Asger

PS Der er en male pris for holdet er der ikke? Hvis ja, så synes jeg Kent skal stille sin egen hær. Ikke at jeg tror vi vinder den, men bare af princip. Det er dog ikke super vigtigt, men jeg ville synes det var mere pinligt hvis vi vandt med lånte hære hvor det kan "undgås".

ul

Asger, har du set Kents hær? Sprayet blå, dryburshed lysere blå, drybrushed hvid, røde øjne, vupti, tre farver. Vat på baser.

Ellers bør en af jer som min. spørge de andre hold capteiner på forhånd om den er malet, der er jo trods alt malekrav - det ville være skidt hvis Kent tager den med og alle er enige om at den ikke tæller som malet. (hvilket er en ret reel risiko)

Jeg kan sagtens acceptere grimme hære, men Kents hær er malet til at udnytte det faktum at nogle arrangøre er dumme nok til at bruge definitionen "tre farver" frem for at sige "Det skal være malet, vi ved hvad det er, DU ved hvad det er, lad være med at forsøge at snyde med det"
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

El Rey

Det er den nu ikke Ul, den er malet efter "of doom" teamet. Samt at det var nogenlunde nemt at male. Asger, tror nu ikke det er et problem med at man låner hære. Wilhelm har fx heller ikke en hær.

Asger

Ja ja, lån da en hær så. Jeg ville stadig forbeholde mig retten til at synes det var pinligt hvis man vant en male pris hvor kun halvdelen af holdet havde malet.

Asger

Overhamsteren

Man kunne måske sige at så længe det er danskere der har malet alle figurene, så er det fint hvis Danmark vinder noget malehalløj. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Asger

Det er lige meget. Chancen for at det bliver et problem er egentligt ikke så stor, og så tager vi det til den tid.

Live and learn, and all that.

Asger

El Rey

Sidste år var det også kun en hær der vandt, ikke holdet. Kan ikke huske om det blev lavet om. Men det er ikke rigtigt noget jeg går op i, kommer der jo for at spille ikke for at male.

El Rey

Har lavet en hær med lvl 1 mager og en helt mere. Den ser således ud:

1 Bretonnian Lord  254 Pts
     General; Heavy Armour; Grail Vow
     Virtue of Audacity (1st) [30]
     Sword of Heroes [35]
     Tress of Isoulde [20]
     Enchanted Shield [10]

1 Paladin Battle Standard Bearer 124 Pts
     Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
     Sword of Might [20]
     Gromril Great Helm [30]

1 Paladin 125 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
     Falcon Horn of Fredemund  [45]

1 Damsel of the Lady  130 Pts
     Magic Level 1
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Damsel of the Lady  120 Pts
     Magic Level 1
     The Silver Mirror [40]

7 Knights of the Realm 217 Pts  FC War Banner [25]
7 Knights of the Realm  192 Pts FC
5 Knights Errant 107 Pts Musician
9 Knights Errant  221 Pts FC Errantry Banner [20]
6 Knights Errant  141 Pts FC
10 Peasant Bowmen Skirmishers 70 Pts
4 Pegasus Knights  250 Pts FC
7 Grail Knights 296 Pts FC

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 60
Total Army Cost: 2247

Har fået en stor unit erranty med Errantry Banner med. Samt givet min general grail vow.

El Rey

Jeg vil spille den sidste hær. Vil dog godt have en realm knight mere i min unit med war banner. Så der vil jeg prøve at finde nogle pts til.

Ved ikke helt om jeg skal droppe Tress of Isolude, måske for at få den der gør han ikke han blive KB'ed.