News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Taktik mod Østrig

Started by Asger, 24 July, 2007, 18:31:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Her er de forskellige hære kort beskrevet, minus kaptajn hæren (Som jeg dog tror Ask sagtens kan klare).

Hvis der er nogen der har nogen erfaringer i mod dem fra sidste år, eller kan huske hvilke kombinationer de spillede med, så sig endelig frem.

Tomb Kings Konge, Prins i karet og 2 præster. Ellers ligner hæren min, bortset fra 20 Tomb guards som han har fået ved kun at have 2x3 kareter (1 med banner), og at have fjernet 1 swarm, 5 carrion samt skulls of the foe.

Empire Arch Lector, 2 Lvl2 magere, kaptajn på pegasus (Har sandsynligvis casket of sorcery). 2 kanoner, 10 handgunners, 10 crossbowmen, 5 archers, 6 outriders og en Steam tank, gør det her til en rigtigt hård skyde hær, der samtidig har 6 PD og 3 bound spells. 20 swordsmen 2 enheder af 5+6 knights og 2 enheder af 5+14 flaggelants runder hæren af.

Lizardmen Samme karakters som vores Lizardmen, men kun Lvl1 på skinken, og scar vet på cold one har mark of the old ones. Han har 3 terradons, tilgengæld er der kun 3 kroxigor i hver enhed.

Demonic Legion Hele hæren er Slaanesh. Der er en Lvl4 prins og en herald på steed of slaanesh. 1 chariot, 3+4 pleasure seekers, 2x5 mounted demonettes og 2 store enheder demonettes til fods, 16+18 og den ene har sandsynligvis 4+ ward save banneret. Han har dog kun 165pts til magic items, hvilket begrænser hvad han kan have af bannere og items på de 2 karaktere.

Wood Elves Highborn, BSB (uden bue), 2 Lvl1 tryllere, alle til fods. 3x10 archers, 2x8dryads, 5 glade riders. Kun 1 enhed wardancers på 8, og 5 wild riders uden command, tilgengæld er der 4 treekin. Great eagle + Træmand.
Jeg er lidt i tvivl om hvad hans karakter valg går ud på...

Brettonian Lord, BSB, 2 Lvl1 caddies, alle til hest. 6+6+9 Knights Errant, 6+9 Knights of the Realm, 9 questing, 5 grail og 3 pegasus knights.
Han har næsten 300pts til magic items så hans karakters er nok helt pumpede. Lader ikke til at der helt er point til at købe banner of the lady of the lake.

Skaven Klassisk skyde magi skaven hær (5+9 jezzails). Har dog 25 stormvermin, 10 plaguemonks og 7 censer bearers. Han har også 255pts til magic items hvilket uundgåeligt må betyde at warlorden har fra 50-100pts udstyr.

Nu ved jeg jo ikke præcis hvilken liste Polle har valgt, men jeg kan ikke se nogen katastrofale match ups for ham. Der er jo altid Brettonians til at skabe problemer, men dem burde WE kunne klare når de vælger bordet. Det andet er Slaanesh dæmonerne, de kan blive lidt slemme hvis de får første tur, men hvis man passer på i sin deployment burde det være fint.

Skaven kan vi dernæst sætte frem, igen vil der kunne være problemer med Bretts og dæmonerne, men hvis man spiller forsigtigt og ofrer de små enheder burde man kunne skyde resten af hæren væk. Alternativt er deres skaven hær nok lidt bedre til at slås mod andre skaven, da der er både storm vermin, censers, monks og en pumpet lord (hvad vurdere du her Vedel?). Deres Tomb kings er ikke så farlige i mod din rotte hær.

Lizardmen er nummer 3 i rækken. Empire og Skaven kan potentielt true med en masse skydning på slannen, og jeg ved ikke hvor gode borde man kan vælge som nummer 3 fremme? Måske er det et argument for at rykke dem frem i rækkefølgen før skaven (eller helt frem som nummer 1?) Hvis man kan vælge gode borde burde det ikke være noget problem, ellers kan det hurtigt blive det.

Tjaa jeg tror jeg har overbevist mig selv om at vi skal sætte hære frem i følgende rækkefølge:

1. Lizardmen
2. Wood Elves
3. Skaven

Nu vil jeg kigge på hvilke match ups vi for alt i verden skal undgå.

Asger

Rød er de virkeligt dårige match ups, de sorte er nogle vi helst vil undgå men som ikke er umulige.

Tomb Kings
Lizardmen
Demonic Legion

Brettonians
Empire (rød?)
Wood Elves (hvis han har no armour save pilene?)

High Elves
Skaven ?

Dværge
Empire
Demonic legion
Bretts

Deres Tomb Kings, Lizardmen og Wood Elves virker ikke ummidelbart som nogen stor trussel. Det er selvfølgelig stadig gode hære, men de imponere ikke udover det.

Alt i alt vil jeg mene at vi har 3 hære at sætte frem, som ikke kommer ind i nogen dårlige match ups, og at vi rimeligt nemt burde kunne undgå at få nogen dårlige match ups overhovedet. Sikker sejr ;)

Asger

Asger

De match ups som nærmest vil garantere os en 20-0 massakre er: (måske kun 15-5 ;), men en sikker sejr alligevel)

Tomb Kings
Tomb Kings
Skaven

Dværge
Lizardmen
Wod Elves

High Elves
Brettonians
Lizardmen
Wood Elves

Brettonians
Tomb Kings
Lizardmen
Wood Elves

Skaven
Empire
Brettonians

Wood Elves
Wood Elves

Lizardmen
Tomb Kings
Brettonians

Så er det nu I skal sige hvor jeg tager fejl, I kender trods alt jeres hære og spillestil, bedre end jeg gør.

Asger

Vedel

Jeg ville elske at skyde hans skide War alter og tank sønder og sammen, så ingen worries herfra. Den klarer jeg sagtens. Bretonnia hæren tror jeg også godt jeg kan tackle, men det kan godt give lidt problemer. Desuden vil deres TK ikke være SÅ farlig imod mine rotter.

Med hensyn til rottehæren, så skal du sgu passe lidt på de censers, men det ved du jo godt:-) De kan med lidt held blive et helvede for dine kareter. Men vil mene at matchuppet Skaven-Skaven i denne situation skal undgås, da hans hær er væsentlig stærkere end min i nærkamp.

Vedel
One rat to rule them all:-)

Asger

Censers er en skirmishing frenzy enhed. Jeg skulle nok kunne fikse et setup hvor de er tvunget til at charge, men kun 1 eller 2 modeller kan n? i kamp. Det autobreaker de s? fra og jeg f?r mig et gratis pursue move i hans tur hvis jeg vil bruge det. Alternativt bliver de bare skudt af en masse sm? skud, eller charget hvor de ikke kan flygte og p? en m?de s? jeg f?r et favourabelt pursue/overrun. Dem er jeg mildest talt ikke bange for.

Bretts kan som du siger godt blive lidt farlige for dig, MEN... du s?tter alt dit skravl op imens han s?tter hele sin h?r op. Dvs at alle dine jezzails og din kanon f?r gode skud i tur 1, plus selvf?lgelig din magi. Samtidigt tonser dine sm? ofre enheder frem s? han er march blocket i tur 2, og pr?ver ogs? at tr?kke nogen af han errant enheder til at faile deres test og charge dine globardiers. Bare s? de kun rykker 8" i tur 1, og s? hans advance bliver lidt uj?vnt. Du skal selvf?lgelig passe p? silver mirror hvis du tager wounds, men ellers har han kun 4dd og 3 scrolls. Det burde nu engang v?re en relativt nem kamp for dig.

Asger

PS Den eneste h?r som jeg ikke synes vi f?r et rigtigt favorablet match up imod er Slaanesh demon h?ren. Jeg hader simplethen at den er s? forbandet hurtig.

Skummelkrat

Hvis det er den samme fyr, der spiller slaanesh daemonic legion som sidste år, ligger han nr. 1 på den østrigske rangliste. Han er en total flink fyr, og han er garant for et godt spil.

Jeg spillede mod ham sidste år. Han lader sig ikke lige lokke i fælder, og han tænker sig som regel godt om, inden han rykker. Han vil hellere spille draw end sætte livet på spil, så vidt jeg husker. I må endelig hilse ham fra mig.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Vedel

Jeg spillede mod deres Kaptajn sidste år. Han tog en for holdet. Deployede sin Strygoi hær bag en bakke, og kom ingen steder, og jeg kunne ikke komme ned til ham. Så vi spillede i en halv time og så var vi færdige, og gik ud for at drikke bajere.

Vedel
One rat to rule them all:-)