News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

29/07 - Goreshade er en #¤%"¤!"&¤! Bastard

Started by Peder, 29 July, 2007, 16:05:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peder

Som emnet antyder er jeg p.t. en smule grum sulet på hr. Gyrrshyld. Gik i gang med at male ham som den første Cryx figur til min nye Cryx hær. Og ØV HVOR HAR DET VÆRET IRRITERENDE!!! Sculptet på hans skuldere og handsker med de der små riller er enten ikke særligt godt eller også er min støbning dårlig. På knæpladen er det supercrisp og dejligt, men de andre mønstre er fyldt med nedme at male.

Derudover fik jeg den geniale idé at han skulle være delvis rød. Det så desværre ret dumt ud, så det måtte jeg male over. Og hans ansigt kagede jeg fuldstændig i shadingen. Og da jeg skulle glaze noget rustning kom jeg flow agent i istedet for matte medium, så det gik helt i skuddermudder. Så jeg kan slet ikke vente med at blive færdig med den bastard.

Jeg har fået spillet en del med mine trolde, specielt med Angus, og en enkelt gang med Grissel. Summer Rampage startede op nede i Faraos Cigarer's Battle Bunker, og jeg blev udfordret af en Cygnar spiller, hvis navn jeg ikke helt fik fat i. Han stillede med:

Captain Victoria Haley
Stormclad
Thunderhead
Hunter
Alten Ashley, Monster Hunter
Eiryss, Mage Hunter of Ios

Jeg stillede med:

Grissel Bloodsong
Dire Troll Mauler
Troll Impaler
Fell Caller
Kriel Warriors (6)
Krielstone Bearer and Stone Scribes (4)
Trollkin Champions
Swamp Gobber Bellows Crew

Så jeg var i overtal. Uhada det var en underlig fornemmelse - første gang jeg har prøvet det, tror jeg. Scenariet var pool party (hold søen i 2 maintenance faser for at vinde), med en 8" diameter sø i midten (shallow water) og så 4 brande på bordet, der voksede hver tur.

Han gav mig første tur, og det meste løb frem, Kriel Warriors med 12" turbo hen foran Alten Ashley, der meget hurtig løb den anden vej om bag Stormclad'en. Han avancerede Eiryss på min venstre flanke og skød lidt på min Dire. Hunteren skød en champion så han døde af det (!). Stormclad'en og Thunderhead på højre og venstre side af Hunter'en, henholdsvis, og lidt bag.

Min Impaler knaldede et spyd i Stormclad'en og lavede en crit slam der sendte den tilbage i hovedet på Ashley, der dog overlevede med nød og næppe. Resten af min hær stormede frem, Champions i midten, Kriel Warriors på højre flanke og Dire'en på venstre flanke, lidt bagude. Hans Thunderhead skød og dræbte en champion og sårede en anden. Stormclad'en rejste sig op og tøffede lidt frem. Eiryss skød en Stone Scribe, der dog klarede sit Tough roll. Hunteren chargede en champion, gjorde intet og brugte sin pressurized steam ting til at løbe tilbage uden at kunne få free strikes.

Min tur 3 så god ud, Champions chargede hunteren, Grissel smed Calamity på Stormclad'en, og sang +1 attack på Warriors. Deres Shaman gav dem +2 strength og de chargede stormclad'en (med en enkelt på hunteren). Med alle de buffs var det pludselig 2 MAT7, POW14 attacks fra hver på den, og det gik den væk af. Hunteren blev også smadret ret godt, men dog ikke helt i smadder. Eiryss skød en stone scribe, der døde af det. Thunderhead'en kan jeg ikke helt huske hvad gjorde, men der skete ikke det store i hans tur.

I min tur 4 havde jeg haft pool'en i to ture, og havde vundet. Yay for Grissel :) Og hun nåede slet ikke at feat'e :)

Bagefter spillede jeg mod Zkotte's pirater. Han havde (kan godt være størrelserne på Sea Dog enhederne er lidt ved siden af, men deromkring):

Captain Phinneus Shae
Mariner
Bosun Grogspar
Doc Killingsworth
First Mate Hawk
Lord Rockbottom, Expedition Financier
Sea Dogs (8) + Mr. Walls, the Quartermaster
Sea Dogs (6) +Sea Dog Rifleman (2)
The Commodore Cannon and Crew

Jeg havde:

Grim Angus
Pyre Troll
Troll Axer
Troll Impaler
Fell Caller
Pyg Bushwhackers (6)
Trollkin Champions

Scenariet var Mudpit med en 8" diameter rough terrain mudderpøl i midten af bordet som skulle holdes i 2 maintenance faser.

Han fik første tur og brugte No Quarter på sin Mr. Walls advance deployede enhed, som gav mine pygs tæsk så de blev bange og vendte om. Shae sendte en meget irriterende template henover bordet, som forhindrer skydning ud af den og igennem den. Den generede min Impaler og Grim voldsomt.

Jeg kan ikke helt huske det godt nok til at give en turn-by-turn genfortælling. Men det gik ikke helt så godt som det sidste spil. Mine champs og min felcaller avancerede på min venstre flanke skærmet af terræn, for at kunne komme tæt på uden at blive skudt i smadder af kanonen. Den skød tilgengæld min axer som røg tilbage i hovedet på Grim - så lå de der. Min Impaler fik Return Fire og sendt over i hovedet på Mr. Walls' drenge. Return Fire gav pote, og et missed attack af en pirat  betød at den stak Mr. Walls så han døde af det :) Men så kom Hawk forbi og skar Impaler'en i meget små bidder. Til sidst lavede jeg en desperat gambit og rykkede Grim frem og brugte Mantrap+skyder på Shae, hvilket efterlod ham næææsten død. Det efterfølgende skydnining fra Piraterne på Grim dræbte ham, og så var det sådan set game over.

Mit første spil mod Talion Charter, og helt sikkert et rigtig sjovt spil. Hawk med Storm Rager er meget belastende, og den der kanon er også temmelig irriterende, specielt når den får Money Shot og effektiv RAT 8 hver tur. Glæder mig til at prøve kræfter med dem igen :)

In other news, så er Borka Kegslayer spoilers endelige ude, efter at han var til salg til San Diego Comic-Con. Han ser interessant ud. Desværre kun Fury 5 (øvøvøvøv - jeg vil så gerne have en ny Fury 7 caster). Men hans feat er fantastisk :D Alle modeller (sandsynligvis i hans control are) laver slams på deres melee attacks :D Det skal nok blive rigtig rigtig grineren. Og så hedder det Mosh Pit. Han har tre spells:

* En spray med høj power der har crit stationary effekt.
* En buff der giver countercharge (som Drakhun har) til en enhed.
* En buff der efter sigende gør det umuligt (!) at ramme enheden med mindre man har reach (det lyder godt nok vildt hvis det er rigtigt).

Så er der hans Keg Carrier, der kan give en enhed en buff, så der slår hårdere og ikke kan væltes, men til gengæld kan modstanderen slå på dem når de slutter deres movement foran en fjendtlig model (det lyder faktisk ret dårligt, håber det fungerer anderledes, ellers må man jo bruge buff'en så de ikke kan slås på uden reach). Hvis Kenny the Keg Carrier dør flipper alle troldene ud, og får noget som er bedre end Makeda's Savagery :D Og så kan han kaste med granater der har samme effekt som Pyre Troll'ens skydning og som kan bounce til en model indenfor 2" af target'et.

Han skal nok blive sjov at prøve at spille med, selvom han ikke helt er hvad jeg håbet på. (Fury 5 :( ).

Nå ja, og så har jeg købt en til en Everblight hær :) Men først skal Cryx'erne males, og mine Trollbloods shines lidt mere op.
Blast from the Past
Peder Holdgaard Pedersen
Ninja-Kat